• 1
  • 2
2009-01-10, 13:10
Bannlyst
Södertälje gick ju tidigare under smeknamet Bangladesh men numera kallas ju stan för Beirut. I rest my case...
Citera
2009-01-10, 13:26
Bannlyst
Jag har bodd i Södertälje för två år sen. Inget bra. Svenskarna var rasister och poliserna var sinnesjuka. Mycket bråk på helgen och svenska och finskar som super.
Citera
2009-01-10, 14:02
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super_MegaFight
låter ju skapligt ställe att bo på
Fuckingfuck hur mycket ska du ha för ditt ställe ?, kan ja betala kontant ?

funkar förresten ett vanligt terminskort på pendeln?(ser väldigt ung och liten ut så köper skolkort:P), kommer ihåg att mitt busskort har funkat på nynäshamnslinjen, så det borde väl funka på denna pendel linje också ?

Det är nära till shopping, storgatan med åhlens och diverse butiker?, det verkar ju vara bra, shoppinggalen som man är ^^
kan redan se framför mig hur jag tar morgonjoggningen längs kanalen som går genom stan :P

SL:s kort fungerar i Tälje.

Åhlens (dock inte att jämföra med Sthlm City), H&M, MQ, Gant, JC, Brothers, Dressman, Esprit, Blend, Kappahl, Lindex och en del andra mindre affärer med bra utbud som tex Jonells, Sak och Ninves. Det finns även en ICA och Konsum i centrum och en massa annat också förstås.
Citera
2009-01-10, 20:10
Medlem
jag tycker att de är lungt där på dag tid
Citera
2009-01-11, 00:04
Moderator
rotadents avatar
Till stor del måste det väl vara områden som Hovsjö och Ronna som pajar Södertäljes rykte? Jag har bara varit där några få gånger själv faktiskt. En gång på intervju hos SAAB (de jävlarna anställde mig inte!) och sen har jag badat där på Sydpoolen ett par gånger
Citera
2009-01-11, 16:43
Medlem
Citat:
SL:s kort fungerar i Tälje.

Åhlens (dock inte att jämföra med Sthlm City), H&M, MQ, Gant, JC, Brothers, Dressman, Esprit, Blend, Kappahl, Lindex och en del andra mindre affärer med bra utbud som tex Jonells, Sak och Ninves. Det finns även en ICA och Konsum i centrum och en massa annat också förstås.
Igår 13:26

Låter ju hur bra som helst, kan jag shoppa kläder varje dag
Att ha mindre än 10 min promenad till shopping, kläder, mat, resturanger är väl inget dåligt? Det kanske inte är så top notch, men det duger nog :=)

Citat:
Jag har bodd i Södertälje för två år sen. Inget bra. Svenskarna var rasister och poliserna var sinnesjuka. Mycket bråk på helgen och svenska och finskar som super.

Bodde du i Södertälje centrum?, frågan är om dem här problem områdena som är så omtalade överallt, om dem som bor där drar in till centrala Södertälje och bråkar där eller är det mest bråk just i dem områdena, för dem kanske är så lata så dem orkar bara hålla på och kapitalförstöra just där dem bor?
Citera
2009-01-11, 18:48
Medlem
deerhunters avatar
Satsa på lgh i södertälje hamn istället (tex Hertig Carls V)

Lungt område, men bara ett par hundra meter till pendeln (alla tåg från södertälje c går via hamn) och vill du mot förmodan gå ner på stan så tar det typ 20 min.

MVH Utflyttad...
Citera
2009-01-12, 00:28
Medlem
Profossens avatar
Varför inte ta dig en fin lya på östermalm istället så slipper du pendla så långt?

Strandvägen ska vara fint har jag hört
Citera
2009-05-10, 15:11
Medlem
Södertälje Centrum

I centrum är det lugnt, bara svenskar som bor där.

Skulle vilja påstå att det är Ronna, Hovsjö, Geneta, Fornhöjden och alla andra miljonprojektområden som man ska passa sig för.

På nattetid är det egentligen ganska lugnt också. Inte värre än någon annan stad. Men visst ska man vara vaksam om man knallar hem smådyng en lördagkväll 02:30, precis som överallt annars.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in