2009-01-08, 12:42
Medlem
hejsan jag har en packardbell datorn med en packardbell mus... jag vill byta mn packardbell mus eftersom högerknappen e helt seg ! Med en hp mus som jag fick av en kompis..s å jag har försökt att koppla in den i datorn men den funkar fortfarande inte.. VARFÖR?!?

PS: packardbell musen är som en vanlig usb "stick" som man kan sätta in på tangentbordet

HP musen är rund usb som man sätter in i datorn
Citera
2009-01-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
hejsan jag har en packardbell datorn med en packardbell mus... jag vill byta mn packardbell mus eftersom högerknappen e helt seg ! Med en hp mus som jag fick av en kompis..s å jag har försökt att koppla in den i datorn men den funkar fortfarande inte.. VARFÖR?!?

PS: packardbell musen är som en vanlig usb "stick" som man kan sätta in på tangentbordet

HP musen är rund usb som man sätter in i datorn

"Rund usb", menar du PS/2? En grön kontakt?
Har du testat att koppla in musen när datorn är avstängd?
Citera
2009-01-08, 12:47
Medlem
den "runda" usb är vit
Citera
2009-01-08, 12:58
Medlem
Det finns mig veterligen ingen rund USB-kontakt.

Är den runt så är den med stor sannorlikhet precis som M-1 säger PS/2.

Du har kopplat in den i rätt hål?

PS/2 brukar vara färgkodat så att både kontakten på sladden och "hålet" i datorn är antingen grön för möss eller lila för tangentbort. Din mus ska alltså sitta i det gröna hålet.

Funkar inte detta (naturligtvis efter att datorn har startats om ifall du pluggade in den med datorn igång) så kanske musen är trasig? För att testa det får du helt enkelt testa den i en annan dator.

Lycka till!
Citera
2009-01-08, 12:58
Medlem
M-1 TACK!! det funkar nu.. starta om datorn då funkade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in