2009-01-08, 12:42
Medlem
hejsan jag har en packardbell datorn med en packardbell mus... jag vill byta mn packardbell mus eftersom hgerknappen e helt seg ! Med en hp mus som jag fick av en kompis..s jag har frskt att koppla in den i datorn men den funkar fortfarande inte.. VARFR?!?

PS: packardbell musen r som en vanlig usb "stick" som man kan stta in p tangentbordet

HP musen r rund usb som man stter in i datorn
Citera
2009-01-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
hejsan jag har en packardbell datorn med en packardbell mus... jag vill byta mn packardbell mus eftersom hgerknappen e helt seg ! Med en hp mus som jag fick av en kompis..s jag har frskt att koppla in den i datorn men den funkar fortfarande inte.. VARFR?!?

PS: packardbell musen r som en vanlig usb "stick" som man kan stta in p tangentbordet

HP musen r rund usb som man stter in i datorn

"Rund usb", menar du PS/2? En grn kontakt?
Har du testat att koppla in musen nr datorn r avstngd?
Citera
2009-01-08, 12:47
Medlem
den "runda" usb r vit
Citera
2009-01-08, 12:58
Medlem
Det finns mig veterligen ingen rund USB-kontakt.

r den runt s r den med stor sannorlikhet precis som M-1 sger PS/2.

Du har kopplat in den i rtt hl?

PS/2 brukar vara frgkodat s att bde kontakten p sladden och "hlet" i datorn r antingen grn fr mss eller lila fr tangentbort. Din mus ska allts sitta i det grna hlet.

Funkar inte detta (naturligtvis efter att datorn har startats om ifall du pluggade in den med datorn igng) s kanske musen r trasig? Fr att testa det fr du helt enkelt testa den i en annan dator.

Lycka till!
Citera
2009-01-08, 12:58
Medlem
M-1 TACK!! det funkar nu.. starta om datorn d funkade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in