2009-01-08, 12:31
Medlem
Shrink in spes avatar
Hej!

Tänkte höra om någon har ett tips på litteratur som kan hjälpa mig utveckla mitt pokerspel.

Jag är vinnande upp till 0.5-1/1-2€ på nätet och live på CC (spelar 20/20 där).
Skulle säga att jag är ganska så TAG, men skulle vilja utveckla mitt spel lite åt LAG-hållet. Någon som tagit samma steg med hjälp av bok? (Endast hold'em NL CG är intressant)

Har läst Sklansky och Brunson, så gärna något annat.

Tack på förhand!
Citera
2009-01-08, 13:27
Medlem
Ryan Fee på 2p2 har skrivit en 40sidors bok som är lite halv-lagish
Citera
2009-01-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmerhi

har du nån länk? =)
Citera
2009-01-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammejao
har du nån länk? =)

Tyvärr inte. Pma din mail så kan jag skicka den annars
Citera
2009-01-08, 16:23
Medlem
Johnny Wadds avatar
http://ryanfee.com/

Hur lyckades jag med detta konststycke?
Jag "surfade" som kidzen säger in på google.com och sedan skrev jag R Y A N F E E i den dära lilla rutan och sedan klickade jag på "jag har tur" knappen...

Det borde du också klara av!!

Citera
2009-01-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
http://ryanfee.com/

Hur lyckades jag med detta konststycke?
Jag "surfade" som kidzen säger in på google.com och sedan skrev jag R Y A N F E E i den dära lilla rutan och sedan klickade jag på "jag har tur" knappen...

Det borde du också klara av!!

Haha, jag hitta den också! Så de så!
Citera
2009-01-09, 08:31
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:

Ok, tack. Ska kollas upp. Vad lärde du dig av den?
Citera
2009-01-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Ok, tack. Ska kollas upp. Vad lärde du dig av den?

Du får vänta några dagar, bara tagit mig igenom första 10 sidorna. Finns inget som stör mig mer än att läsa böcker i pdf. men har inte orkat skriva ut den än.
Citera
2009-01-09, 14:42
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Du får vänta några dagar, bara tagit mig igenom första 10 sidorna. Finns inget som stör mig mer än att läsa böcker i pdf. men har inte orkat skriva ut den än.
Den var riktigt bra faktiskt.

Citat:
Vad lärde du dig av den?
Sålänge du är en relativt van pokerspelare redan innan känns det som han går igenom "rubbet" för att krossa lowstakes (och antagligen överleva mid också).

Sedan är den förståss jävligt komprimerad, och skriven på ett sätt som ger en grund man sedan behöver tusentals händer i praktiken för att förädla och upptäcka på egen hand. Men av vad jag läst var han rätt duktig på att understryka viktiga koncept.

Känns iof mer "standard" än "loose" kanske, men å andra sidan är 90% som kallar sig TAG nits som slänger bort 50% av edgen utan att blinka, så kan säkert funka ändå.
Senast redigerad av Trillske 2009-01-09 kl. 14:49.
Citera
2009-01-09, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Den var riktigt bra faktiskt.

You're welcome

Citat:
Sålänge du är en relativt van pokerspelare redan innan känns det som han går igenom "rubbet" för att krossa lowstakes (och antagligen överleva mid också).

Sedan är den förståss jävligt komprimerad, och skriven på ett sätt som ger en grund man sedan behöver tusentals händer i praktiken för att förädla och upptäcka på egen hand. Men av vad jag läst var han rätt duktig på att understryka viktiga koncept.

Känns iof mer "standard" än "loose" kanske, men å andra sidan är 90% som kallar sig TAG nits som slänger bort 50% av edgen utan att blinka, så kan säkert funka ändå.

Nja han lär kanske inte ut att vara LAG men snarare när du ska spela LAG och hur vid ett tight bord osv. Tydligen står allt som behövs för att krossa upp till 400NL. Men som du sa så är det väl mest en grund, man kan inte följa alla direktiv och tro att man ska krossa 100NL bara sådär
Citera
2009-01-10, 13:22
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:

Nä, jag har samma problem. Har säkert 5-10 böcker i pdf som aldrig blivit lästa eftersom jag inte orkat (wtf??) skriva ut dem. 40 sidor känns ju dock som något man kan ta samtidigt som man spelar eller har tråkigt på jobbet.

Edit: vilka nivåer spelar du på?
Senast redigerad av Shrink in spe 2009-01-10 kl. 13:28.
Citera
2009-01-10, 13:27
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:

Jo, jag har spelat vinnande poker i 4 år, så jag får nog kalla mig van spelare, och efter ett snabbt öga på "boken" känns det som att jag definitivt kommer kunna tillgodogöra mig teorierna.

Jag kan tänka mig att jag är någonstans mellan standard och tight, men skulle vilja spela fler händer eftersom jag känner att jag har edge på mina fi i postflopspelet och det känns som att jag skulle kunna shippa mer cashmoney med lite lösare handkrav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in