2009-01-08, 11:08
Medlem
ZhongNanHais avatar
Hej
Jag vill synkronisera min iTunesmusik. Jag har vissa ltar p min mac och vissa ltar p min PC. Jag vill allts ha alla ltar p bde PCn och Macen.
Kan jag gra detta genom att anvnda en extern hrddisk (den r formatterad fr att passa bde PC och Mac).

Kan man anvnda iSync eller ngot annat (gratis)program? eller hur br man sig t. Att gra det manuellt leder ju bara till massa dubletter missar fan och hans moster (har frskt en gng)
Citera
2009-01-08, 11:18
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
Hej
Jag vill synkronisera min iTunesmusik. Jag har vissa ltar p min mac och vissa ltar p min PC. Jag vill allts ha alla ltar p bde PCn och Macen.
Kan jag gra detta genom att anvnda en extern hrddisk (den r formatterad fr att passa bde PC och Mac).

Kan man anvnda iSync eller ngot annat (gratis)program? eller hur br man sig t. Att gra det manuellt leder ju bara till massa dubletter missar fan och hans moster (har frskt en gng)

Du kan ha allt p en extern HDD.
Det viktiga r att du klickar ur: "Keep iTunes Music folder organized" och
"Copy files to iTunes Music Folder when adding.." (Under instllningarna fr iTunes.)

D kommer iTunes inte kopiera ngot till dina iTunes kataloger/mappar och sedemera lsa musiken frn den externa hrddisken.

Detta mste vara urklickat p bda datorerna.

Edit: http://home.cork.dk/pics/itunes.png
Senast redigerad av ^Eaz 2009-01-08 kl. 11:22.
Citera
2009-01-08, 11:22
Medlem
Cluster (fr att jag inte gillar Google) r din vn:
http://blog.toonetown.com/2006/07/sy...n-mac-and.html
Visserligen r inlgget frn 2006, men vrt att testa......
Citera
2009-01-08, 12:09
Medlem
Deliras avatar
Det r vl bara att du har alla ltar p den ena datorn och sedan delar ut musiken ver ntverket? Eller missfrstr jag nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in