2009-01-08, 10:13
Medlem
Hur gör parkeringsvakterna på vintern med bilar som har frostiga rutor och är snötäckta. Orkar de lägga ned energi på att skrapa och borsta sig fram till en eventuell biljett i fönsterrutan?
Citera
2009-01-08, 10:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDealer
Hur gör parkeringsvakterna på vintern med bilar som har frostiga rutor och är snötäckta. Orkar de lägga ned energi på att skrapa och borsta sig fram till en eventuell biljett i fönsterrutan?

Ja, det ingår i standardutrustningen och uppgifterna. En gång i Göteborg så delade P-vakterna ut sådana där reklam-skrapor med p-bolagets namn på..
Citera
2009-01-08, 10:26
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDealer

Det gör de...

Placera biljetten lite "udda" dock fortfarande synligt i vindrutan, så kanske du får en någorlunda snö och isfri vindruta om du har tur.

De har med sig snöborste och isskrapa när så behövs
Citera
2009-01-08, 13:26
Medlem
Jakob den Oudens avatar
En juridisk fråga: Om du av någon anledning har fukt i bilen och får is på insidan så att biljetten inte går att läsa. Böter?
Citera
2009-01-08, 15:08
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden
En juridisk fråga: Om du av någon anledning har fukt i bilen och får is på insidan så att biljetten inte går att läsa. Böter?

Hmm det skulle jag också vilja veta, fast det lär ju bli böter.
Citera
2009-01-08, 15:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden

Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Hmm det skulle jag också vilja veta, fast det lär ju bli böter.

Om man via en sidoruta(sällan alla rutor fryser även på insidan) kan konstatera om det ligger en P-biljett på instrumentbrädan så blir det nog inga böter även om de inte kan avläsa den.

Däremot kan de ju kontrollera hur ventilerna står på däcken, återkomma efter en tid för att se om bilen blivit flyttad, iofs endast om det finns en max P-tid på P-platsen
Citera
2009-01-08, 17:27
Bannlyst
Om jag inte minns fel så bryter parkeringsvaken upp låset och kollar igenom hela bilen för att se om din biljett eventuellt har trillat ner på golvet. Så hade de gjort en gång på min bil när det var snö ute. Fast jag undrar vad parkeringvakten skulle med min bilradio till?
Citera
2009-01-08, 17:30
Medlem
Westbays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini
Om jag inte minns fel så bryter parkeringsvaken upp låset och kollar igenom hela bilen för att se om din biljett eventuellt har trillat ner på golvet. Så hade de gjort en gång på min bil när det var snö ute. Fast jag undrar vad parkeringvakten skulle med min bilradio till?

Ganska kul om man kommer på radiotjuven in action
Citera
2009-01-08, 20:04
Medlem
Fuzzs avatar
Sen står det väll på biljetten att den ska ligga på högersidan av instrumentbrädan.
Citera
2009-01-08, 20:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tar dom hela bilen när dom ändå skrapar?
Citera
2009-01-08, 20:44
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Sen står det väll på biljetten att den ska ligga på högersidan av instrumentbrädan.

Ska den inte ligga vänster? Varje gång jag tittat på en bil som har en biljett så är den alltid på vänster sida. Dvs vänster ifall man sitter i bilen. Eller det spelar väl ingen roll vilken sida den sitter på?
Citera
2009-01-08, 22:05
Medlem
heyls avatar
Har hört av en kompis som tidigare var parkeringsvakt att de ibland hade med sig en termos med varmt vatten... Ganska smart. Det var bara det att en dag var det lite väl kallt ute, och vattnet var lite väl varmt. Gissa vad som hände...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in