2009-01-08, 03:01
Medlem
barbarapappas avatar
Mina vänner klagar på att jag hörs dåligt i ventrilo, när jag går in på ljudegenskaper -> avancerat så kan jag endast klicka in 20 db boost och inte reglera basen eller diskant. Någon som har en aning varför?

Det bör tillägas att med denna 20 db boost blir min bas på micken på tog för hög och därmed hörs ett djupt brus hela tiden. Jag vill alltså komma åt bas och diskant inställningarna och ha lite högre diskant än bas!
Citera
2009-01-08, 09:05
Medlem
jenli89s avatar
Köp ny mick/headset?!
Citera
2009-01-08, 10:05
Medlem
definera hur du "låter dåligt" om det är brusigt att man ändå kan ursilja en röst eller om det bara är "static"
Citera
2009-01-09, 17:50
Medlem
barbarapappas avatar
Nja, alltså det hörs en konstant djupt brus inte sprakigt utan mer som om jag satt i ett flygplan (typ). Lite svårt att förklara, vad jag vill är alltså att sänka basen och att höja diskanten. Nej jag vill först försöka fixa problemet innan jag köper ny mick.
Citera
2009-02-05, 20:14
Medlem
Jag tänkte sno tråden (vill inte skapa ny)
Jag har ett problem som jag absolut inte fattar någonting av. Jag har köpt nytt Headset och det funka perfekt. Plötsligt fick jag inte ut något ljud från micken så jag tänkte att mitt nya headset pajjat. Så är inte fallet, jag testa en annan mick och där kommer inget ljud. Jag har "mikrofonen" inkopplad men ändå kan jag inte säga ett knyst, varken genom MSN, Ventrilo eller något annat.

Tacksam för snabb hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in