2010-01-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Njae, tre medaljer på tre OS i följd (två silver o ett brons), VM-guld utomhus och en handfull EM- och VM-medaljer inomhus är i nivå med Holm tycker jag.
Hans 2,42 gör Sjöberg till den störste av dem.

3 OS-medaljer ja, Men han vann inte och va inte ens inärheten av personbästa nån av gångerna. Holm vann ju trots allt. Sjöbergs VM-guld är den enda VM-medaljen ute som han har. Ännu värre är det på EM ute där han som bäst hoppade 2,25. Alltså en medalj på 15 år under VM och EM ute.

De enda han vunnit utöver VM-guldet 87 är sedan 4 inne-em titlar. Den lägst rankade av alla mästerskap som finns och den hade ännu lägre status när det begav sig. Holm däremot har förutom sitt OS-guld 4-inne vm-guld som är oerhört mycke större än inne-em. och 2 på inne-em varav han hoppat 2,40 på ett mästerskap. något sjöberg aldrig klarade.

I mitt tycke så är Holm en större idrottsman. och han behöll sin goda form även i det sista. Holm är den enda 32åringen i världen att ha hoppat 2,37 tex.
Citera
2010-01-13, 17:44
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Det är inget meningslöst argument. Titta på idrott. Finns inte en idrott som anses intressant där inte killar är avsevärt mycket bättre än tjejer.

"hänga kvar längst" - Vad oväntat. Tävlingen var alltså utformad precis som jag trodde. Dvs på ett sätt som missgynnar de med muskler och viss storlek.

Om tjejerna inte vore underlägsna hade de kunnat haft intressanta tävlingar. Nu måste de hitta på massa ointressanta nonsenstävlingar där tjejer kan hävda sig någorlunda för att de inte ska framstå som allt för värdelösa.

Ja, Välj du valfri idrott som har allmänt intresse så har du ett exempel.

Hur förklarar du bort att den andra tävlingen va kulstötning?

Du kanske vill få det till att det är en teknikgren så de med muskler och viss storlek missgynnas?

Meningen är ju att ha tävlingar där alla har en chans, att vissa grenar passar bättre för vissa än för andra är omöjligt att komma ifrån.

"Valfri idrott med allmänt intresse". Tennis, alpint, friidrott, löpning, skidskytte, bordtennis. Detta är exempel tävlingar du hellre hade sett? Känns som att detta är en omöjlighet när hela programidén går ut på att samla idrottsmän och kvinnor som alla har lagt sin karriär bakom sig. För att inte prata om kostnaderna som det skulle innebära...

Personligen ser jag hellre på professionell idrott om jag vill titta på "vanlig" sport.
Citera
2010-01-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Hur förklarar du bort att den andra tävlingen va kulstötning?
Det var en intressant och bra gren.

Citat:
Ursprungligen postat av neguin
"Valfri idrott med allmänt intresse". Tennis, alpint, friidrott, löpning, skidskytte, bordtennis. Detta är exempel tävlingar du hellre hade sett? Känns som att detta är en omöjlighet när hela programidén går ut på att samla idrottsmän och kvinnor som alla har lagt sin karriär bakom sig. För att inte prata om kostnaderna som det skulle innebära...

Personligen ser jag hellre på professionell idrott om jag vill titta på "vanlig" sport.
Vi är alla olika.
Citera
2010-01-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Det var en intressant och bra gren.
Dessutom hade väl kvinnorna, som jag fattade det, lättare kulor?
Det gör ju tävlingen mer jämn, jag menar exempelvis värdlsrekordet för män respektive kvinnor skiljer ju enbart några centimeter...
Tävlingen tidigare rörde sig nästan, enligt min mening bara om tyngden på de tävlande samt lite armstyrka där tjejerna hade en grym fördel...
Citera
2010-01-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Eller så är det så enkelt att Holm inte gillar alkohol?

Fan va less jag blir på människor som inte kan acceptera att andra inte dricker kaffe samt alkohol hela tiden till minsta lilla.
Det är väl sant. Men Holm är ju provocerande torr och trist ibland.
Senast redigerad av namram 2010-01-13 kl. 19:30.
Citera
2010-01-13, 19:42
Medlem
Fox--Mulders avatar
Vill ni veta vad som hände bakom kameran så kan jag avslöja att det blev storbråk mellan Holm och Sjöberg. Holm fick nog av att bli hetsad av Sjöberg hela tiden och Sjöberg blev ganska odräglig efter ett antal öl och glas vin. Skulle gissa att han inte drack en droppe vatten när de var vid huset. Och Brolin var inte sämre då det gällde att hålla jämna steg med Sjöberg. Dock asballt att bevittna. Hur vet jag detta jo jag höll i mikrofonen under inspelningarna för er som tvivlar.
Citera
2010-01-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fox--Mulder
Vill ni veta vad som hände bakom kameran så kan jag avslöja att det blev storbråk mellan Holm och Sjöberg. Holm fick nog av att bli hetsad av Sjöberg hela tiden och Sjöberg blev ganska odräglig efter ett antal öl och glas vin. Skulle gissa att han inte drack en droppe vatten när de var vid huset. Och Brolin var inte sämre då det gällde att hålla jämna steg med Sjöberg. Dock asballt att bevittna. Hur vet jag detta jo jag höll i mikrofonen under inspelningarna för er som tvivlar.
Trevligt. Vem vann allt? Du kan PM:a mig.

Hur menar du med storbråk? Var det en hetsig diskussion eller tog man till nävarna?
Citera
2010-01-13, 20:40
Bannlyst
Citat:

jag såg inte till dej där ner på Malta. Jag var också där och höll i mikrofonen
Citera
2010-01-13, 20:46
Medlem
absolut koffes avatar
På sjöbergs tid gick VM vart 4:e år,

Hade det gåt vart annat år som nu hade han säkert haft fler medaler och kanske ett till Guld...
Citera
2010-01-13, 22:52
Medlem
Fox--Mulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Trevligt. Vem vann allt? Du kan PM:a mig.

Hur menar du med storbråk? Var det en hetsig diskussion eller tog man till nävarna?

Nä var mer av att Holm ville hoppa av osv. De kallade varandra namn osv. Vi får väll se om de tar med det eller inte. Och nej jag kommet inte PM vem som vann, då kan jag ligga pyrt till.
Citera
2010-01-13, 22:54
Medlem
Fox--Mulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
jag såg inte till dej där ner på Malta. Jag var också där och höll i mikrofonen

Jasså det säger du. Antar att du inte vet vem jag är då Marcus...
Citera
2010-01-13, 22:55
Medlem
Citat:
Nä var mer av att Holm ville hoppa av osv. De kallade varandra namn osv. Vi får väll se om de tar med det eller inte. Och nej jag kommet inte PM vem som vann, då kan jag ligga pyrt till.
Ok

Är Holm lika torr och trist som han framstår i TV? Är Sjöberg lika dryg som han framstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in