Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Det är inget meningslöst argument. Titta på idrott. Finns inte en idrott som anses intressant där inte killar är avsevärt mycket bättre än tjejer.
"hänga kvar längst" - Vad oväntat. Tävlingen var alltså utformad precis som jag trodde. Dvs på ett sätt som missgynnar de med muskler och viss storlek.
Om tjejerna inte vore underlägsna hade de kunnat haft intressanta tävlingar. Nu måste de hitta på massa ointressanta nonsenstävlingar där tjejer kan hävda sig någorlunda för att de inte ska framstå som allt för värdelösa.
Ja, Välj du valfri idrott som har allmänt intresse så har du ett exempel.
Hur förklarar du bort att den andra tävlingen va kulstötning?
Du kanske vill få det till att det är en teknikgren så de med muskler och viss storlek missgynnas?
Meningen är ju att ha tävlingar där alla har en chans, att vissa grenar passar bättre för vissa än för andra är omöjligt att komma ifrån.
"Valfri idrott med allmänt intresse". Tennis, alpint, friidrott, löpning, skidskytte, bordtennis. Detta är exempel tävlingar du hellre hade sett? Känns som att detta är en omöjlighet när hela programidén går ut på att samla idrottsmän och kvinnor som alla har lagt sin karriär bakom sig. För att inte prata om kostnaderna som det skulle innebära...
Personligen ser jag hellre på professionell idrott om jag vill titta på
"vanlig" sport.