2016-05-09, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Bara att gratulera Foppa även om jag höll på Anders.

Bra säsongs totalt sett och som flera varit inne på endast jockey-inez som varit en írriterande deltagare.

Skall bli oerhört skoj att se vilka som kommer med nästa säsong, finns ju trots allt rätt många kvar av god klass som inte deltagit.
Citera
2016-05-09, 08:20
Medlem
mishimas avatar
Varför tände de inte eld på två facklor på en gång så att de kunde hålla ett högre kasttempo?
Citera
2016-05-09, 08:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bara att gratulera Foppa även om jag höll på Anders.

Bra säsongs totalt sett och som flera varit inne på endast jockey-inez som varit en írriterande deltagare.

Skall bli oerhört skoj att se vilka som kommer med nästa säsong, finns ju trots allt rätt många kvar av god klass som inte deltagit.
Höll också på Anders, helt klart överlägsen samtliga deltagare. Att han sedan gör bort sig när dom ska bygga ett torn av stenar känns ju lite märkligt...
Citera
2016-05-09, 08:33
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför tände de inte eld på två facklor på en gång så att de kunde hålla ett högre kasttempo?

Det kanske inte var tillåtet? Känns som det finns en hel del tävlingsregler som de inte avslöjar för tittarna.
Citera
2016-05-09, 08:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Jag skulle tro att det var en regel mot det som vi tittare inte fick veta något om. Tror många grenar har små regler som deltagarna får veta om men som de inte lägger tid på i tv-produktionen att förklara för oss tittare.

Imponerande att Foppa vinner. Han vägde alltså 107 kilo för ett år sen? På 183 centimeter? Mycket muskler på Foppa, men lär ju vara en del trivselkilon med.

Tycker Anders Eriksson i någon mån var en värdig vinnare. Han har haft största vinnarskallen (i kamp med Foppa) och varit snabbast och starkast genomgående. Men uppenbarligen inte den skarpaste då han fastnade så länge på att stapla sten. Det där försprånget han fick kan inte betytt mycket då Carro var färdig med stenstaplingen efter... var klockan på 38 minuter (möjligen 23)... oavsett, det påverkar uppenbarligen lite. Jämför med stenarna som tar någon minut om du har hyfsat sikte.

Saknade Kennet i finalen. Heidi och Jörgen har varit ganska dåliga deltagare, men oerhört skarpa i nattduellen och det straffades Kennet på. Björn Ferry var lite av en besvikelse, la ju av nyligen och borde presterat bättre i grenar som handlade om fysik.
Citera
2016-05-09, 09:02
Medlem
I mästarnas mästare ingår både fysiska grenar och problemlösar-grenar. Anders löste nästan inga av de siatnämnda särskilt fort medans Foppa briljerade i dem. Foppa bemästrade alla moment= värdig vinnare
Citera
2016-05-09, 10:37
Bannlyst
Foppa känns som en värdig vinnare, förutspådde att han skulle vinna dessutom.
Citera
2016-05-09, 11:06
Medlem
IQpizzasallads avatar
Grattis Foppa!! Får alltid gåshud när de lägger in sportkommentarer från förr på slutet, framför allt det året Stenmark vann....
Citera
2016-05-09, 15:07
Medlem
NewDeers avatar
Åh fy, vad synd jag tyckte om Anders i stenmomentet Och han hade verkligen nära till gråten efteråt, själv skulle jag nog börjat storböla direkt av besvikelse. Jag tyckte han var väldigt värd att gå till finalen - de där dumma stenarna ställer jämt till det för många bra tävlare.

Grattis till Foppa iaf, värdig vinnare
Citera
2016-05-09, 17:15
Medlem
Vad sa Micke Leijnegard i slutet av programmet, att foppa var Sveriges största ishockeyspelare genom tiderna. Det tåls väl att diskuteras. Mest kända är han absolut.
Citera
2016-05-09, 18:18
Medlem
Anders blir riktigt lättad när han äntligen får klara av att bygga ett stentorn.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154220740523944&id=16644786 3943&_rdr
Citera
2016-05-09, 18:43
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Vad sa Micke Leijnegard i slutet av programmet, att foppa var Sveriges största ishockeyspelare genom tiderna. Det tåls väl att diskuteras. Mest kända är han absolut.

Jag reagerade på det med. Lidströms meriter är överlägsen någon annan svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in