2013-04-15, 09:43
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Synd att inte Gunde haft möjlighet att ställa upp än. Vore kul att se honom i beep- testet. Han lär ju enligt ryktena ha klarat hela beep- testet.

Håkan Mild, likaså va?

Verkar vara en kul grupp! Gillade inte riktigt förra, med en del mer eller mindre obehagliga individer. Tyckte inte om Helena sen tidigare, och det blev knappast bättre efter hennes insats i programmet.

Hoppas på Näslund f.a. Tycker att han verkar genuin, så det vore trist att se att han åkte ut tidigt (med tanke på hans film).
Citera
2013-04-15, 09:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Håkan Mild, likaså va?

Verkar vara en kul grupp! Gillade inte riktigt förra, med en del mer eller mindre obehagliga individer. Tyckte inte om Helena sen tidigare, och det blev knappast bättre efter hennes insats i programmet.

Hoppas på Näslund f.a. Tycker att han verkar genuin, så det vore trist att se att han åkte ut tidigt (med tanke på hans film).

Rätt skön när han tråkar Kammerling med hur monotont simning är...
Citera
2013-04-15, 10:15
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Rätt skön när han tråkar Kammerling med hur monotont simning är...

Haha, ja det var härligt av honom – särskilt när de inte hunnit umgås så länge. Tycker även att det var skönt när han snackade om att vara en "kortis" i NHL, samt försvann iväg med Äpplet som han frågade ut om pingis.

Säga vad man vill, men skidåkare brukar ofta ge ett rätt ensidigt intryck. Kanske är det träningen som gjort dem intoverta i många fall.

På tal om längden där, det är verkligen rätt sjukt att vara 1.70 m och klara av att spela hockey i nordamerika. Vi snackar ju en bra bit under Datsyuk som fick anstränga sig för att visa att han klarade av NHL.
Citera
2013-04-15, 10:48
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tycker nog att fyra VM-Guld, tre i lag och ett i dubbel, plus nio EM-Guld, varav tre individuella smäller lika högt som Mats meriter som han tagit tillsammans med 20+ andra i sitt lag.

Likt Äpplet som kanske var näst bäst i laget var Mats det likaså när vinsterna togs. I Stanley Cup-vinsterna rankar jag Roy som bättre, I VM hade Sudden större påverkan och i OS hade Foppa show.
Appelgren är en stor idrottsman som spelade en mycket avgörande roll i laggulden 89 och 91 men i en sport som bordtennis är det individuella titlar som är det största. En sådan som Peter Karlsson har ju till exempel fem VM-guld, ändå vet knappt någon vem det är.

Det är dock ingen känslig fråga för mig, vill folk tycka att Appelgren är större än Mats Näslund får de göra det.
Citera
2013-04-15, 12:02
Medlem
Esposito1887s avatar
Kan verkligen banan på beep-testet varit rätt uppmätt? Såg långt ut och att åka ut på nivå 4-5 som vissa gjorde är verkligen sinnessjukt dåligt. Jag tvivlar...

Tycker för övrigt att detta verkar vara en roligare och jämnare grupp även om jag saknar det gamla konceptet med ett stort gäng otroligt mkt.
Citera
2013-04-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Kan verkligen banan på beep-testet varit rätt uppmätt? Såg långt ut och att åka ut på nivå 4-5 som vissa gjorde är verkligen sinnessjukt dåligt. Jag tvivlar...

Tycker för övrigt att detta verkar vara en roligare och jämnare grupp även om jag saknar det gamla konceptet med ett stort gäng otroligt mkt.

20 meter ska det vara. Jag kollade på reprisen på SVT-Play, det ser ut som Jesper tar ca 16-17 steg på en längd även om det är klippt så man inte får se någon hel sträcka. 16-17 steg på 20 meter i början när man är pigg verkar rimligt för att det ska vara korrekt uppmätt.

Jag gick idrottsgymnasium, vi hade beep-test en gång per termin. Killarna låg oftast mellan 13 och 15, minns bara att en var över 16. Tjejer låg oftast mellan 10 och 11, någon enstaka över 12. Själv hade jag som bäst 15.1

Håkan Mild ska ha sprungit på 19.2

Alla resultat i programmet är verkligen urusla, Jesper kommer precis upp på nivå 9 när Anna kliver av. Jesper joggar ju dock endast lätt och ser ut som han skulle kunna springa ett par nivåer till men överlag så var det resultat att skämmas över. Det är i princip när man kommer upp mot nivå 12-13 som man verkligen behöver springa men då kommer också mjölksyran ganska fort sen.

Totalt har testet 21 nivåer och en totallöptid på 22 minuter över 4920 meter.
Citera
2013-04-15, 16:56
Medlem
skrudiss avatar
Stort fokus på beeptestet nu, men jag undrar varför tävlingen presenterades som olympisk/antik/grekisk eller vad det nu var? Minns inte ordet, bara att det inte kändes som att det passade in på en övning där man lyssnar på en CD-skiva.

Som många redan har påpekat: illa resultat av de flesta igår. Dock var det väl ingen högoddsare gällande Äpplet.
Citera
2013-04-15, 17:16
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Någon som vet vad låten heter 25:51 in i programmet, bakgrundsmusiken när man ser Sveriges VM-guld på Näslundfilmen?
Citera
2013-04-15, 17:38
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
20 meter ska det vara. Jag kollade på reprisen på SVT-Play, det ser ut som Jesper tar ca 16-17 steg på en längd även om det är klippt så man inte får se någon hel sträcka. 16-17 steg på 20 meter i början när man är pigg verkar rimligt för att det ska vara korrekt uppmätt.

Jag gick idrottsgymnasium, vi hade beep-test en gång per termin. Killarna låg oftast mellan 13 och 15, minns bara att en var över 16. Tjejer låg oftast mellan 10 och 11, någon enstaka över 12. Själv hade jag som bäst 15.1

Håkan Mild ska ha sprungit på 19.2

Alla resultat i programmet är verkligen urusla, Jesper kommer precis upp på nivå 9 när Anna kliver av. Jesper joggar ju dock endast lätt och ser ut som han skulle kunna springa ett par nivåer till men överlag så var det resultat att skämmas över. Det är i princip när man kommer upp mot nivå 12-13 som man verkligen behöver springa men då kommer också mjölksyran ganska fort sen.

Totalt har testet 21 nivåer och en totallöptid på 22 minuter över 4920 meter.

Expressen skriver att Beep-testet egentligen skulle ha utövats i vatten för att utjämna skillnaderna. Samt att barren inte var planerad utan det skulle vara någon grip-test istället. Tyvärr så förstörde en storm anläggningarna så man fick ändra i upplägget.

http://www.expressen.se/noje/jesper-blomqvist-var-ju-riktigt-kaos/

Vad är griptest?
Hur gör man beep-testet i vatten?
Citera
2013-04-15, 17:43
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Expressen skriver att Beep-testet egentligen skulle ha utövats i vatten för att utjämna skillnaderna. Samt att barren inte var planerad utan det skulle vara någon grip-test istället. Tyvärr så förstörde en storm anläggningarna så man fick ändra i upplägget.

http://www.expressen.se/noje/jesper-blomqvist-var-ju-riktigt-kaos/

Vad är griptest?
Hur gör man beep-testet i vatten?

Griptestet är vad jag förstår testet där de hänger i raka armar över vattnet, och ska hänga längst.
Citera
2013-04-15, 19:32
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45

man kan ju utgå lite efter vilka filmer som visats av deltagarna för att förutse vem som åker ut och dem vi har sett är kammerling och näslund. i nästa får vi se åtminstone äpplet. nån av dessa 3 ryker då man ju visar deras filmer innan deltagarna åker ut. mitt tips är att kammerling ryker i nattduell mot äpplet.

Så behöver det inte var faktiskt. Kommer ihåg när Hanna Ljungberg var med? Hon åkte ut före hennes film visats och kom sen tillbaks till huset bara för att visa filmen.
Citera
2013-04-15, 19:34
Medlem
Ursäkta min okunnighet angående Beep- testet. Men vad menas med tex 19,2?. Är det inte typ nivåer man går efter. Typ nivå 1,2,3 osv. Så 19 det är väl nivå 19? Men komma 2 då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in