Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Kan verkligen banan på beep-testet varit rätt uppmätt? Såg långt ut och att åka ut på nivå 4-5 som vissa gjorde är verkligen sinnessjukt dåligt. Jag tvivlar...
Tycker för övrigt att detta verkar vara en roligare och jämnare grupp även om jag saknar det gamla konceptet med ett stort gäng otroligt mkt.
20 meter ska det vara. Jag kollade på reprisen på SVT-Play, det ser ut som Jesper tar ca 16-17 steg på en längd även om det är klippt så man inte får se någon hel sträcka. 16-17 steg på 20 meter i början när man är pigg verkar rimligt för att det ska vara korrekt uppmätt.
Jag gick idrottsgymnasium, vi hade beep-test en gång per termin. Killarna låg oftast mellan 13 och 15, minns bara att en var över 16. Tjejer låg oftast mellan 10 och 11, någon enstaka över 12. Själv hade jag som bäst 15.1
Håkan Mild ska ha sprungit på 19.2
Alla resultat i programmet är verkligen urusla, Jesper kommer precis upp på nivå 9 när Anna kliver av. Jesper joggar ju dock endast lätt och ser ut som han skulle kunna springa ett par nivåer till men överlag så var det resultat att skämmas över. Det är i princip när man kommer upp mot nivå 12-13 som man verkligen behöver springa men då kommer också mjölksyran ganska fort sen.
Totalt har testet 21 nivåer och en totallöptid på 22 minuter över 4920 meter.