2013-03-24, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Malin Ewerlöf har ju inte ens A kupa som man ?

Jodå hon hade ju riktigt stora och fina pattar för att vara så smal. Hade gärna knullat henne sönder och samman

Varför detta hat mot henne?
Senast redigerad av obelavs 2013-03-24 kl. 22:04.
Citera
2013-03-24, 22:42
Medlem
Steff83s avatar
Nu åkte hon ur...men seriöst..Malin Ewerlöf har inget här att göra från början. Vad har hon presterat för att vara med denna skaran? Man bör allt ha vunnit en stor internationell titel.
Citera
2013-03-24, 22:45
Medlem
roppss avatar
Visst, kanske inte Ewerlöv har meriter nog för att kallas mästare, men o andra sidan är det betdligt tuffare/svårare konkurrens att ta en medalj i VM/OS på 1500m löpning än i t.ex. skidskytte. Hon var ju trots allt bäst i Sverige på medeldistans, men jag antar att hon blir av med sina svenska rekord i år. Det blir väl svårare för varje år som går att hitta deltagare som är före detta mästare och som också vill ställa upp att vara med i programmet.
Citera
2013-03-24, 22:49
Medlem
Sliskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obelavs
Jodå hon hade ju riktigt stora och fina pattar för att vara så smal. Hade gärna knullat henne sönder och samman

Varför detta hat mot henne?
Jag tycker inte storleken på brösten stör, snarare de små ögonen, deras placering och storleken på näsan som skulle sätta käppar i hjulet. Men hade hon stått framför mig naken hade jag nog, som många andra, inte sagt nej, så länge jag är singel förstås, hål som hål är ju ett gammalt fint uttryck.

Ang hatet, jag ogillar henne. Vet inte varför. Kanske har det med mitt första intryck av henne då hon instruerade Tore i Fc Z hur man ska springa? Alternativt så är jag ett as som ogillar henne för att jag inte tycker hon är attraktiv. Annars kanske det har med att jag är en sexistisk dödsknarkare som gillar att hata och trycka ner kvinnor(läs typisk flashbackare). Jag tror det har med mitt första intryck av henne, kommer ihåg att jag hatade henne som fan när jag såg det avsnittet.

http://www.youtube.com/watch?v=Mu8kzQOZRTE
Citera
2013-03-24, 22:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Vad har vi för guldkorn kvar som skulle kunna bli aktuella för kommande säsonger?

Gunde Svan, Björn Borg, Stefan Edberg, Mats Wilander, Annika Sörenstam, Foppa, Lidas, Sudden, J-O Waldner, Lars Frölander, Anja Pärson och Henrik Larsson är väl alla namn som borde kommit på tal hos SVT.

Carolina Klüft?
Citera
2013-03-24, 22:57
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nu åkte hon ur...men seriöst..Malin Ewerlöf har inget här att göra från början. Vad har hon presterat för att vara med denna skaran? Man bör allt ha vunnit en stor internationell titel.

Med tanke på att Moström,Sandell,Ljungberg,Louise Karlsson,Palm,Prytz,Haglund,Victoria Svensson,Schwarz,Kammerling,Gandrup inte har vunnit någon stor internationell titel så har det inte varit något krav på det tidigare heller. Visst kan man ha det som ett krav men då hade programmet troligen fått läggas ner vid det här laget.
Citera
2013-03-24, 22:57
Medlem
Snubchurps avatar
Vilket ögongodis hon är Ekholm
Citera
2013-03-24, 23:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Med tanke på att Moström,Sandell,Ljungberg,Louise Karlsson,Palm,Prytz,Haglund,Victoria Svensson,Schwarz,Kammerling,Gandrup inte har vunnit någon stor internationell titel så har det inte varit något krav på det tidigare heller. Visst kan man ha det som ett krav men då hade programmet troligen fått läggas ner vid det här laget.

Moström, Sandell, Ljungberg, Louise Karlsson, Haglund har allt vunnit stora eller relativt stora segrar. Om inte på världsnivå..så iaf på Europanivå..Men dom övriga så är jag lika tveksam till dem.

Det gäller att få rätt personer att ställa upp med en stor spridning på idrotterna..Hellre ställa in något år isf.
Senast redigerad av Steff83 2013-03-24 kl. 23:31.
Citera
2013-03-24, 23:29
Medlem
the_mack_attacks avatar
Jag tycker absolut Ewerlöf har allt där att göra. Hur svår en sport beror på hur många som testat på och deltar i en gren. Löpning har så gott som alla personer testat på och vet om de har talang för. Att som vit vara bland de 10 bästa i världen i en löpgren från ett dåligt löpland som Sverige är otroligt stort. Sedan 50 talet är det bara Dan Waern och Jonny Danielsson som gjort det (Dirshe, Mohammed och numera Aregawi är svarta, Glans och Gärderud räknas inte som rena löpgrenar).

För att ta en jämförelse för att egentligen peka på vilka som inte har något där att göra om man skall prata prestation. I Brommapojkarna finns det mer registrerade aktiva än det finns registrerade skidskyttar i Sverige. I de 4 första divisionerna i fotboll i Sverige finns det fler registrerade aktiva än det finns skidskyttar i hela världen. Att tillhöra världseliten i skidskytte säger ingenting om man jämför med hur svårt att det är att tillhöra världseliten i löpning.

Så när det gäller löpning och fotboll (samt kanske bordtennis och tennis), så är meriterna mer värda. Ett UEFA-guld som Corneliusson har slår flerfaldiga VM i skidskytte alla dagar.

(Och att ta in Gunder Hägg och Arne Andersson i löpardebatten och säga hur överlägsna vi brukade vara är bara löjligt, de tävlade när svarta inte fick tävla, samt efter att halva unga Europa hade dött ut i ett världskrig där Sverige var neutrala)

Edit:
Faktafel - även Wedlund var ju top-10 i världen i Göteborgs VM slog mig precis.

Edit 2:
Aregawi är alltså numera svensk medborgare, inte numera svart. Kan vara bra att påpeka det
Senast redigerad av the_mack_attack 2013-03-24 kl. 23:42.
Citera
2013-03-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vilket ögongodis hon är Ekholm
Verkligen. Sveriges i särklass snyggaste idrottsstjärna.
Citera
2013-03-25, 00:37
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Verkligen. Sveriges i särklass snyggaste idrottsstjärna.
Dock är utseendet hennes enda positiva attribut.
Citera
2013-03-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
Och att ta in Gunder Hägg och Arne Andersson i löpardebatten och säga hur överlägsna vi brukade vara är bara löjligt, de tävlade när svarta inte fick tävla, samt efter att halva unga Europa hade dött ut i ett världskrig där Sverige var neutrala

Gunder Hägg satte flera världsrekord. Han sprang alltså vid dessa tillfällen snabbare än varje dittills uppmätt lopp.

Senast redigerad av kalle2525 2013-03-25 kl. 01:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in