Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Bra att de körde längst ut på Bernts högerhand i första. Denna tävling är verkligen inte rättvis om den utförs mellan två högerhänta. De var båda snabbast när de fick den på sin högra sida. Den som får den på vänster väljer ändå att gå diagonalt med högern och får då en längre sträcka. Är man samtidigt på den gäller det ha starkare greppstyrka som Bernt hade i sista.
Precis, det har jag också tänkt på.
Jag har för övrigt alltid tyckt den här sortens nattduell varit rätt dålig. Dels pga tur/otur av det slag du nämner, dels övrig slumpmässighet (ingen är 100 % på topp hela tiden vad gäller uppmärksamhet, och det kan räcka med att slappna av en tiondel vid fel ögonblick). Dessutom så är vinstmarginalerna så enormt små att det alltså är greppstyrkan som i slutändan avgör.
Rätt hårda ord här i forumet gentemot Malin Ewerlöf. Jag minns henne i alla fall som en rätt stor (fri)idrottsprofil. Jag tycker det är synd att hon presterade rätt bra i den här tävlingen men ändå åkte ut via ovan nämnda duell.
Jag tycker den här gruppens deltagare generellt håller låg klass. Inte alls i nivå med deltagare som Hanna Ljungberg (bra på allt, inkl mer intellektuella tävlingsmoment), Pernilla Wiberg eller Stenis.
Magda verkar starkast och hon är även den jag hoppas kommer längst från den här gruppen.