2013-03-24, 20:57
Medlem
mishimas avatar
Det där var bra för programmet. Vill hellre lära känna Bernt än Malin Ewerlöf.
Citera
2013-03-24, 20:57
Moderator
Dr Kings avatar
Bra att de körde längst ut på Bernts högerhand i första. Denna tävling är verkligen inte rättvis om den utförs mellan två högerhänta. De var båda snabbast när de fick den på sin högra sida. Den som får den på vänster väljer ändå att gå diagonalt med högern och får då en längre sträcka. Är man samtidigt på den gäller det ha starkare greppstyrka som Bernt hade i sista.
Citera
2013-03-24, 21:02
Medlem
Ustyugov2s avatar
Såg ni katten som skyggt smög längs muren under sista nattduellsduellen?

Corneliussons heroiska ingripande när han räddade sin son undan dagis är väl annars största intrycket idag. Men jag gillar programmet starkt, introt är grymt.
Citera
2013-03-24, 21:03
Medlem
Tror Magdalena kan vara en potentiell vinnare!!
Citera
2013-03-24, 21:07
Medlem
Tuschpennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Tror Magdalena kan vara en potentiell vinnare!!

Jag instämmer! Lugn, SBF (Sunt BondFörnuft), trevlig, blir kompis med alla fort, tävlingsskalle osv osv osv
Citera
2013-03-24, 21:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nattduellen är verkligen ingen hit. Plastmuggar (?) som det får slita ur handen på varandra.
Citera
2013-03-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Skönt att Malin får lämna.

Undrar om J-O Waldner hade varit bra i duellen, han lär väl ha rätt så bra reflexer.

Malin har ju inget där att göra. Ett em-silver på flax. Dessutom har hon mage att klaga för att hon fick en "knuff" (snarare en nudd) och att hon därav inte vann ett guld fastän man såg att hon totalt inte hängde med när farten ökade.

Appelgren är ju med i andra gruppen, nog ingen som vill möta honom i nattduellen. Men sen är det inte bara att pingisspelare har bra reflexer, framförallt läser de spelet och vet var bollen kommer. För det otränade ögat kan det se ut som ren reflex vissa bollar men de vet nästan alltid var bollen bör komma.
Citera
2013-03-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Depeche Mode under Ewerlöf-inslaget! Underbart

SVT spelar rätt ofta dylik musik i sådana här program (även i Robinson när det gick), typ Depeche, Cure och liknande. Någon som SVT verkar helt klart dela din musiksmak!
Citera
2013-03-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Bra att de körde längst ut på Bernts högerhand i första. Denna tävling är verkligen inte rättvis om den utförs mellan två högerhänta. De var båda snabbast när de fick den på sin högra sida. Den som får den på vänster väljer ändå att gå diagonalt med högern och får då en längre sträcka. Är man samtidigt på den gäller det ha starkare greppstyrka som Bernt hade i sista.

Precis, det har jag också tänkt på.
Jag har för övrigt alltid tyckt den här sortens nattduell varit rätt dålig. Dels pga tur/otur av det slag du nämner, dels övrig slumpmässighet (ingen är 100 % på topp hela tiden vad gäller uppmärksamhet, och det kan räcka med att slappna av en tiondel vid fel ögonblick). Dessutom så är vinstmarginalerna så enormt små att det alltså är greppstyrkan som i slutändan avgör.

Rätt hårda ord här i forumet gentemot Malin Ewerlöf. Jag minns henne i alla fall som en rätt stor (fri)idrottsprofil. Jag tycker det är synd att hon presterade rätt bra i den här tävlingen men ändå åkte ut via ovan nämnda duell.

Jag tycker den här gruppens deltagare generellt håller låg klass. Inte alls i nivå med deltagare som Hanna Ljungberg (bra på allt, inkl mer intellektuella tävlingsmoment), Pernilla Wiberg eller Stenis.
Magda verkar starkast och hon är även den jag hoppas kommer längst från den här gruppen.
Citera
2013-03-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Appelgren är ju med i andra gruppen, nog ingen som vill möta honom i nattduellen. Men sen är det inte bara att pingisspelare har bra reflexer, framförallt läser de spelet och vet var bollen kommer. För det otränade ögat kan det se ut som ren reflex vissa bollar men de vet nästan alltid var bollen bör komma.

Det är vad jag minns mest från en gammal pingisbok jag läste i på typ 80-talet, dvs betydelsen av att kunna förutse/veta vart bollen kommer.
Citera
2013-03-24, 21:47
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Malin har ju inget där att göra. Ett em-silver på flax. Dessutom har hon mage att klaga för att hon fick en "knuff" (snarare en nudd) och att hon därav inte vann ett guld fastän man såg att hon totalt inte hängde med när farten ökade.

Hon har ju faktiskt ett junior-VM-guld i terräng, jag visste inte det innan.

Hon menade på att störningen hon fick gjorde henne spänd ett ögonblick och mjölksyran slog till. Låter fullt rimligt.
Citera
2013-03-24, 21:52
Medlem
tcfmogs avatar
Hur alkoholiserad är Dan Corneliusson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in