2011-05-23, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Hatten av för Stenmark! Allt annat än att han tar hem rubbet är bara fel.

Håller med! Ruskigt imponerad av Stenmark. Däremot skulle det inte förvåna mig om han förlorar i finalen, tyvärr.
Citera
2011-05-23, 01:12
Medlem
wonderlands avatar
Stenmark verkar så allround att jag har svårt att se vad som kan stoppa honom, rejäl nervkross vad gäller att stapla stenar eller problem med pulsmätaren..känns som det enda. För spännings skull vore det nice med en jämn final.
Citera
2011-05-23, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Stenmark verkar så allround att jag har svårt att se vad som kan stoppa honom, rejäl nervkross vad gäller att stapla stenar eller problem med pulsmätaren..känns som det enda. För spännings skull vore det nice med en jämn final.

Det är just pulsen och stapla stenar han kan förlora stort på, pulsen borde han iof klara av eftersom han är så vältränad. Fast stapla stenar kan köra ihop sig totalt för honom.

Får nästan intrycket av Stenmark att han hade kunnat bli bäst på vilken sport som helst egentligen, som du säger känns han så himla allround (givetvis inte bäst i alla sporter, men ni förstår min poäng). En annan sak jag slås av med Stenmark är att han känns så lugn och harmonisk, det är iaf den sidan han visar för oss tittare, men han är säkert lika nervös som vem som helst.
Citera
2011-05-23, 01:44
Medlem
Dantias avatar
Helt klart rätt personer i final ändå med Limpar/Stenmark iaf, den tredje platsen kunda gått till någon roligare men Brandin har ju förtjänat den lite ändå med sina nattdueller.

Kollade på SVT Play och kunde kolla credits lite nogrannare nu, helt sjukt mycket musik dom tagit från Call of Duty spelen, runt 1/3 iaf. Bra val måste man säga
Citera
2011-05-23, 01:49
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
Kollade på SVT Play och kunde kolla credits lite nogrannare nu, helt sjukt mycket musik dom tagit från Call of Duty spelen, runt 1/3 iaf. Bra val måste man säga
Är låten som spelas under nattduellerna därifrån? Den gör sig ruggigt bra imo.
Citera
2011-05-23, 05:54
Medlem
Dantias avatar
Tror inte det, men inte säker. Står ju inte i credits när låtarna används bara vad det är för några.
Citera
2011-05-23, 07:23
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hzj
Finns ju en anledning till att man i idrottsvärlden använder sig av viktklasser i somliga sporter,(Kampsport, tyngdlyftnig etc.) men inte i andra (löpning).

...vilkets rimlighet det finns starka skäl att ifrågasätta. Har någonsin någon +70 kg vunnit 10 000 meter på VM eller OS? Det är lika omöjligt för en 100 kilos snubbe att vinna VM på 10 000 meter som det är för en 70 kilos snubbe att vinna tungvikts-VM i t.ex. brottning eller tyngdlyftning.

Citat:
Ursprungligen postat av Hzj
Eftersom män genetiskt har större muskelmassa än kvinnor är det lämpligt att kompensera detta. Därav ett snitt av muskelmassa per total kroppsvikt av båda könen för att avgöra vilken procentsats man ska ha. Därefter tar man den procentsatsen på individens kroppsvikt och så har alla fått en vikt som innebär en hyfsat jämn tävling.

Fel tänkt! Du måste se det på detta vis: En person väger 50 kilo. Vederbörande kommer att ha fördelar i löpning och sånt som har med att lyfta den egna kroppsvikten att göra, samt statiska övningar (inga muskler att få mjölksyra i). En annan väger 100 kilo. Vederbörande kommer att ha fördelar i icke aerobiska tävlingsmoment, styrkegrenar som handlar om absolut vikt (d.v.s. inte relativt kroppsvikten).

Men vad man gör är att hela tiden gynna dem som har låg kroppsvikt, genom att när det blir tal om styrkegrenar, utforma tävlingarna på så sätt att vikten alltid är relativ kroppsvikten. Ren manipulation som jag ser det. Och när det gäller kvinnors fettprocent/muskler är det en massa skitsnack som råder. Om du går till ett gym så kommer du där se brudar som kör 25 chins och dips utan problem. De har inte en gnutta fett på kroppen och väger kanske 45 -50 kg. Visst har de en nackdel gentemot storvuxna personer när det gäller att lyfta mycket men å andra sidan har de en fördel när det gäller löpning samt att lyfta sig själva.
Citera
2011-05-23, 08:11
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
På vilket sätt har Brandin förtjänat sin finalplats? Det enda hon gjort bra genom hela tävlingen är att vinna nattduellen mot tre andra kvinnor. Hon har varken en rolig personlighet eller varit särskilt framgångsrik i tävlingarna, så varför skulle hon vara förtjänt av sin finalplats?

Jag gillar det inte heller, jag hade alla dagar i veckan hellre sett Evy Palm i final. Reglerna var dock som de var och Brandin agerade utifrån det när hon, liksom alla andra, valde motståndare till sina nattdueller.
Citera
2011-05-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Han verkar ha en fäbless för procenträkning. Tidigare i programmet så räknade han ut att det var 66% "hellweek" över efter de gjort 2/3 tävlingar. nästan sant iofs, men lite lustigt ändå :P

Hm, vad menar du? Menar du att han har fel?
Citera
2011-05-23, 12:16
Medlem
Nån som vet hur mycket brandin tog i tyngdlyftning?
Citera
2011-05-23, 12:37
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Hm, vad menar du? Menar du att han har fel?
Det han menar är att Limpar har en förkärlek till att analysera och tolka saker via procenträkning.
Citera
2011-05-23, 13:27
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengp
Du måste skoja någon mer osympatisk och falsk mänska får man nog leta efter. Hon blir ju ovän med alla och har varit så under hela hennes karriär. Undrar hur hennes man ser ut om hon har någon. Ser ut som en fet lesbisk odräglig jävel. Nä tacka vet ja Billan liten ödmjuk varm trevlig och söt tjej.

Jag beundrar hennes vilja och styrka. Hon kör tills hon svimmar. Det är rätt häftigt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in