2011-04-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Jag förstår precis vad du menar. Det blir i regel så när osäkra människor möts. De är så måna om att göra ett gott intryck att de säljer sig. Tycker mest att det är tragiskt att bevittna eftersom de utstrålar sådan desperation för bekräftelse.

Ja, främst för att det är kameror där med, finns nog många i det där huset som stör sig på varandra, men ingen skulle säga det inför 2 miljoner tittare
Citera
2011-04-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Jag förstår precis vad du menar. Det blir i regel så när osäkra människor möts. De är så måna om att göra ett gott intryck att de säljer sig. Tycker mest att det är tragiskt att bevittna eftersom de utstrålar sådan desperation för bekräftelse.

Eller så är dom inte idioter som känner att dom måste skapa konflikter som inte finns.

Dom är ju där för en tävling och är man någorlunda uppfostrad och inte gillar någon så beter man sig ändå som en normal människa, om man inte är ett pucko som måste hävda sig varenda lite chans man får.
Citera
2011-04-13, 17:50
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Ja, främst för att det är kameror där med, finns nog många i det där huset som stör sig på varandra, men ingen skulle säga det inför 2 miljoner tittare

Nej just det, kanske för att det handlar om vuxna människor som inte ser något behov av att visa sina (eventuella) åsikter så fort det finns en chans. Eller som någon skrev, för att det ingår de flestas uppfostran att lägga band på sig och uppträda civiliserat
Citera
2011-04-13, 18:06
Medlem
Ni ser inget mellanting från att gå runt och småskratta åt all möjlig skit, göra allt för att inte trampa någon på tårna och all den där ytliga skiten till att skapa idiotiska konflikter? Uppträda ociviliserat?

Jag förstår varför det är som det är men ni måste se det ytliga i det hela.
Citera
2011-04-13, 19:06
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pfuid
Ni ser inget mellanting från att gå runt och småskratta åt all möjlig skit, göra allt för att inte trampa någon på tårna och all den där ytliga skiten till att skapa idiotiska konflikter? Uppträda ociviliserat?

Jag förstår varför det är som det är men ni måste se det ytliga i det hela.

Fast om du åker på semester med okända människor, vill du ha en bra semester eller vill du ha en semester full med konflikter? De är väl ändå bara där i 2 veckor eller så?

Se på Big Brother istället.
Citera
2011-04-13, 19:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Den här gemytliga, lättsamma, härliga stämningen som hela tiden uppstår när folket i serien samtalar med varandra får mig att spy. Ingen vill trampa någon på tårna och så fort någon säger eller gör något som är det minsta humoristiskt så faller alla i storgarv och OJ! vad trevlig vi har det här.

Förstår att det blir så när man träffar totalt främmande människor men det här är på gränsen

Många av de här människorna är vana vid att leva i grupp med människor de inte har valt själva. De har rest och levt med lagkamrater och med medtävlande under stora delar av sina liv. De vet hur de ska bete sig för att de inte ska bli ovänner. De vet att man måste kompromissa och inte vara principfasta. Då blir det en bra stämning. Vill du se en dokusåpa där det bråkas och gapas får du se något annat.
Citera
2011-04-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Fast om du åker på semester med okända människor, vill du ha en bra semester eller vill du ha en semester full med konflikter? De är väl ändå bara där i 2 veckor eller så?

Se på Big Brother istället.

Vadå konflikter? Intressanta konversationer. Konflikter bildas när idioter pratar men det är inget djup i konversationerna
Citera
2011-04-13, 19:35
Medlem
Ni som tycker dom är fjantiga människor som gör sig till för att inte trampa någon på tårna, kan ju som sagt titta på Big Brother där ni hittar likasinnade.
Citera
2011-04-13, 19:41
Medlem
Jag är inte ute efter att se någon jävla Big Brother såpa. Jag är inte ute efter att se folka gorma åt varandra, kasta saker eller snacka skit bakom ryggen.

Jag vill bara se att dom har lite djupare konversationer och en sak som verkligen irriterar mig är när de skrattar åt otroligt tråkiga saker för att.. ja jag vet inte ens hur jag ska förklara det mer
Citera
2011-04-13, 19:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag är inte ute efter att se någon jävla Big Brother såpa. Jag är inte ute efter att se folka gorma åt varandra, kasta saker eller snacka skit bakom ryggen.

Jag vill bara se att dom har lite djupare konversationer och en sak som verkligen irriterar mig är när de skrattar åt otroligt tråkiga saker för att.. ja jag vet inte ens hur jag ska förklara det mer

Det är idrottare vi pratar om. Pekka har nog aldrig läst något annat än Travronden. Jag tror inte att de ska ge sig in i en djupare konversation. Det kan bli rätt pinsamt.
Citera
2011-04-13, 19:48
Medlem
Citat:

Så om du tycker det är en otroligt tråkig sak så tycker alla det? Självinsikt!?
Citera
2011-04-13, 19:52
Medlem
pingvinens avatar
Citat:

Då har jag det ultimata tipset åt dig. Byt kanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in