2009-01-07, 18:54
Medlem
När jag har Mp3-spelare inkopplad i min dator i hänger den sig efter allt mellan 5 minuter till 2 timmar. Märke på Mp3-spelaren verkar inte spela roll, det blir samma sak varje gång.
Med iPod har den även en tendens att då och då radera all min musik för "iPod inte kan läsas, och måste därför återställas".
Vad kan vara fel? Använder iPoden mycket på jobbet och det är fruktansvärt irriterande när man ska slänga in en ny skiva på kvällen för dagen därpå, och all musik raderas. Sitta och lägga in 8 gig musik när datorn hänger sig hela tiden är ingen fest direkt.

Tacksam för hjälp, är rätt desperat hehe.

Är inte helt hundra på min datorspec, men tror det är amd med dual core och ett gforce 7900 grafikkort.
Senast redigerad av jewtdizzle 2009-01-07 kl. 18:59.
Citera
2009-01-07, 19:51
Medlem
kolla ditt nätagg.

men finns det tillräckligt me ström så kan det troligen vara moderkortet som spökar....

men nu gissar jag bara....finns säkert någon som kan allt om allt som rättar mig om jag har fel

sen tycker jag att man ALDRIG ska köpa någon produkt med ett litet (i) i början av namnet, det är inte för inte som du har mest problem den den produkten...don't belive the hype !!!
Senast redigerad av snirv 2009-01-07 kl. 19:53.
Citera
2009-01-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
kolla ditt nätagg.

men finns det tillräckligt me ström så kan det troligen vara moderkortet som spökar....

men nu gissar jag bara....finns säkert någon som kan allt om allt som rättar mig om jag har fel

sen tycker jag att man ALDRIG ska köpa någon produkt med ett litet (i) i början av namnet, det är inte för inte som du har mest problem den den produkten...don't belive the hype !!!

Är inget direkt iPod fan heller, men den har bra batteritid, vilket är det viktigaste för mig
Citera
2009-01-07, 21:30
Medlem
kolla det snirv sa om nätagg, men det låter ganska orimligt eftersom en mp3 tar ganska lite ström(?)

kolla även att du har rätt drivsar till usb (och mp3´n om det finns)
Citera
2009-01-08, 00:55
Medlem
Mr_currys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewtdizzle
När jag har Mp3-spelare inkopplad i min dator i hänger den sig efter allt mellan 5 minuter till 2 timmar. Märke på Mp3-spelaren verkar inte spela roll, det blir samma sak varje gång.
Med iPod har den även en tendens att då och då radera all min musik för "iPod inte kan läsas, och måste därför återställas".
Vad kan vara fel? Använder iPoden mycket på jobbet och det är fruktansvärt irriterande när man ska slänga in en ny skiva på kvällen för dagen därpå, och all musik raderas. Sitta och lägga in 8 gig musik när datorn hänger sig hela tiden är ingen fest direkt.

Tacksam för hjälp, är rätt desperat hehe.

Är inte helt hundra på min datorspec, men tror det är amd med dual core och ett gforce 7900 grafikkort.

För mej hände liknande grej med min förra dator så när jag kopplade in min iPod för första gången så hängde skiten sig och andra gången crasha hela burken för att just DEN ipoden och just DEN USB-porten och just DET moderkortet var allergiska mot varan när alla möttes. Skitmärkligt så pröva annan port att plugga in den i istället kanske
Citera
2009-01-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_curry
För mej hände liknande grej med min förra dator så när jag kopplade in min iPod för första gången så hängde skiten sig och andra gången crasha hela burken för att just DEN ipoden och just DEN USB-porten och just DET moderkortet var allergiska mot varan när alla möttes. Skitmärkligt så pröva annan port att plugga in den i istället kanske
Har testat alla mina USB-portar och det är samma skit.

Funderar på att försöka formatera om datorn. Tror ni det kan hjälpa?
Citera
2009-01-10, 02:03
Medlem
omformatering kommer nog inte hjälpa, men du har egentligen inget att förlora
Citera
2009-01-10, 02:55
Medlem
supreme100s avatar
Jag är ingen expert, men jag tycker det kan låta som två usb-enheter som är i konflikt med varandara. Gå in i maskinvaruhanteraren och kontrollera så att där inte är några gula utroppstecken vid ngn enhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in