2017-08-22, 22:52
Medlem
https://youtu.be/r5PbXKmV8Bc

Just Zach Galifianakis lighting up a fattie on live tv.

Fick mig att skratta lite
Citera
2017-08-23, 06:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
https://youtu.be/r5PbXKmV8Bc

Just Zach Galifianakis lighting up a fattie on live tv.

Fick mig att skratta lite
Den var gammel
Hört nått år senare att det bara var en ploj, men inte fått det bekräftat.
Men Bill Maher har en del bra New Rules om cannabisfrågan, så om du plöjer igenom youtube på dom så kan du få dig par skratt och par bra infallsvinklar.
Tror en heter New Rules - The new gay marrage eller nått sånt, sändes nog för 4-5 år sedan tror jag.
Var ett bra tag sedan jag såg den.
Citera
2017-08-25, 02:00
Medlem
jamesdeans avatar
Fredrik Strage: Lösningen mot det högerextrema hotet kan vara att beskriva braj som en patriotisk gröda

Citat:
Så länge marijuana förknippas med dreadlockade rejvare kommer nazisterna dessvärre inte att bli sugna. Många av dem föraktar dekadens och talar mycket om renlevnad. Lösningen kan vara att beskriva cannabis som en patriotisk gröda, en del av den nordiska bondekulturen – vilket inte är en överdrift med tanke på att Sverige, enligt polisen, snart är självförsörjande vad gäller weed.

Citera
2017-08-25, 22:23
Medlem
"Den ena firade jul med att röka gräs, den andra sparade in på psykologen med hjälp av en psykadelisk brygd.
– Jag hade bästa julafton någonsin. Jag kommer aldrig ha så kul igen, säger Jennifer Åkerman i tv-programmet."

Vissa dricker vin medan andra röker cannabis, SENASTE NYTT: människor är olika!!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J0r9X/hollywoodfruns-knarkavslojande-i-tv-firade-julafton-med-att-roka-gra
Citera
2017-08-26, 08:39
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
"Den ena firade jul med att röka gräs, den andra sparade in på psykologen med hjälp av en psykadelisk brygd.
– Jag hade bästa julafton någonsin. Jag kommer aldrig ha så kul igen, säger Jennifer Åkerman i tv-programmet."

Vissa dricker vin medan andra röker cannabis, SENASTE NYTT: människor är olika!!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J0r9X/hollywoodfruns-knarkavslojande-i-tv-firade-julafton-med-att-roka-gra

Som alltid när impopulära åsikter kommer upp till ytan, så lyckas Aftonbladet skaka fram något ljushuvud för att försvara den svenska värdegrunden.

Från artikeln.
Citat:
Gräs bör inte legaliseras, menar*Johan Franck, professor i psykiatri vid Karolinska institutet samt verksamhetschef för Beroendecentrum Stockholm. – Marijuana innehåller ju cannabis, som är beroendeframkallande och narkotikaklassat. Det är ju en hälsorisk, säger han.

I framtiden kommer folk att leta fram gamla artiklar som denna och få sig ett gott skratt.
Citera
2017-08-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Som alltid när impopulära åsikter kommer upp till ytan, så lyckas Aftonbladet skaka fram något ljushuvud för att försvara den svenska värdegrunden.

Från artikeln.

I framtiden kommer folk att leta fram gamla artiklar som denna och få sig ett gott skratt.
"– Men ska man exponera en befolkning för beroendeframkallande medel blir det mer en fråga om solidaritet"

Tycker vi tar och tackar experten Johan som lägger fram ett av dom absolut bästa argumenten för legalisering.

Solidaritet (av latinets solidum, hela summan, kapitalet) innebär att kollektiv ta ansvar för något, inbördes gemenskap, att utan egenintresse i egenskap av del av en grupp verka hänsynsfullt för denna grupps bästa.

Solidaritet var ordet, något som tyvvär inte går att finna i Svensk narkotikalagstiftning där fokus ligger på straff istället för vård.

"Men Johan Franck är skeptisk till en sådant metod. – Det finns inga studier som visar att Ayahuasca skulle ha några effekter vid psykisk sjukdom eller annan psykisk ohälsa som gör att man skulle kunna rekommendera det. really? Jag har läst annatDet är bara att konstatera att de anekdotiska uppgifterna får stå för den som sprider dem. Man måste gå på fakta och evidens och det saknas i det fallet."

Fakta och evidens, något som borde vara grundstenen i lagstiftningen istället för moral som det är idag.
Citera
2017-08-26, 15:22
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Gräs bör inte legaliseras, menar*Johan Franck, professor i psykiatri vid Karolinska institutet samt verksamhetschef för Beroendecentrum Stockholm. – Marijuana innehåller ju cannabis, som är beroendeframkallande och narkotikaklassat. Det är ju en hälsorisk, säger han.

Reagerade också på det där. Det konstiga är att han vet ju garanterat bättre. Försöker han dumma ned det eller vad?

Och har han missat att det inte är knark i Kalifornien? Knark är olagliga droger. Skulle alkohol klassas så skulle det vara "knark". Samma sak idag när några tidningar talar om Netflix som tagit fram några cannabisstrains.

Men "marijuana innehåller ju cannabis" tar nog priset. Liksom, ja. Marijuana "innehåller" cannabis. De två orden är synonymer. Det är som att säga att "vatten innehåller ju vatten".
Citera
2017-08-26, 22:10
Medlem
Mollips avatar
Citat:

Det står ingenstans så i artikeln nu. Har AB ändrat i efterskott eller vaddå?
Citera
2017-08-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Det står ingenstans så i artikeln nu. Har AB ändrat i efterskott eller vaddå?

Det måste dom ha gjort för jag läste denna artikeln i fredags och reagerade likadant som ovanstående på "marijuana innehåller cannabis"
Citera
2017-08-27, 10:07
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Det måste dom ha gjort för jag läste denna artikeln i fredags och reagerade likadant som ovanstående på "marijuana innehåller cannabis"

Yes, de har de gjort. Även jag läste just det.
Citera
2017-08-27, 17:50
Medlem
jamesdeans avatar
Konstigt att man ska försöka göra en grej av att någon random "kändis" - som jag inte ens har hört talas om innan - sagt att hon rökt gräs på julafton någon gång. Ok om någon högt uppsatt politiker hade förespråkat legalisering, då kanske man får skriva en artikel om det där man låter någon från motståndarsidan uttala sig osv. Men vem fan är den här bruden ens, är hon släkt med Malin Åkerman eller? Löjligt att göra en stor artikel av det.
Citera
2017-08-28, 17:47
Medlem
Mollips avatar
Allt fler unga missbrukar tramadol
Citat:
Ungdomsteamet i Sundsvall möter dagligen unga som vill komma bort från sitt missbruk. Just att många använder en mix av traditionella droger som mariujana och läkemedel blir allt vanligare, säger Robert Gatugård.
– Unga missbrukare tar ofta de de kommer över. Men basen i missbruket är oftast cannabis sedan laborerar man runt med andra droger som till exempel tradolan, säger Gatugård.
Tramadol och Tradolan är opioider, det står också om allvarliga biverkningar av dom. Allt knark kanske inte är lika farligt eller ska vi fortsätta låtsas som att det är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in