2017-01-25, 18:01
Medlem
Håller med förgående skribent lite längre upp..

Året är alltså 2017 och man förknippar cannabis med inkörsport och kriminalitet..

Detta är så fruktansvärt löjligt så jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Någon?
Citera
2017-01-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedWhacker
I svensk statlig radio ser det ut så här just nu...

"Det har kostat mig allt i livet"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=6614805

I dansk statlig tv så här...
"Søs og kampen om cannabis"
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/indland/desperate-patienter-bombarderer-soes-egelind-om-cannabis-hjaelp-mig

Varför är det sådan skillnad i vårt mediabrus, Sverige kontra Danmark?
Är debatten mer nyanserad i dk mån tro?
Vågar dansk media lite mer?
Är vi helt enkelt för flata här hemma?

Det är onekligen en skillnad här.

Verkligen skillnad på journalistiken, även om DR artikeln behandlar ett annat ämne så går ju SR texten direkt helt off-topic från dess övriga stycken..
Citat:
Genom nya odlingsmetoder av cannabisplantan har drogen blivit betydligt starkare än den var för bara några år sedan. Detta är något som oroar polisen i länet som ser en utbredd användning av drogen.
Bekim missbrukade MDMA, bensodiazepiner och amfetamin men det var inget motför hur starkt marijuana är numera.

Förekomsten av stark cannabis är annars faktiskt en bra upplysning.
För det andra är det ett argument för en reglerad marknad, något som hade minskat problemen med både gateway-effekten och obalanserade överdrivet starka strains, vilka orsakat själva situationen artikeln berättar om.
Senast redigerad av Terrorbyre 2017-01-25 kl. 18:58.
Citera
2017-01-25, 23:17
Medlem
WeedWhackers avatar
”Narkotikapolitiken kriminaliserar sjuka människor"

http://www.fria.nu/artikel/126654
Citera
2017-01-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Polisen i Mark slår sig för bröstet och stoltserar med (det minsta tillslaget genom tiderna?) Medans kritiken haglar på deras facebooksida.

https://m.facebook.com/506310189485300/photos/a.509637275819258.1073741829.506310189485300/1178818112234501/?type=3
Redan borta, det är tufft med kritik, särskilt när den är befogad.
Citera
2017-01-26, 18:51
Medlem
jamesdeans avatar
Jag kommer tvingas gå arbetslös för att jag har rökt cannabis – tack så mycket, samhället!
Land efter land ser fördelarna med cannabis – men Sverige fortsätter blunda

Livligt i kommentarsfälten i både debattartiklarna. Tycker nog de legaliseringsförespråkarna som förolämpar folk och är aggressiva gör mer skada än nytta...
Citera
2017-01-26, 22:10
Medlem
WeedWhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag kommer tvingas gå arbetslös för att jag har rökt cannabis – tack så mycket, samhället!
Land efter land ser fördelarna med cannabis – men Sverige fortsätter blunda

Livligt i kommentarsfälten i både debattartiklarna. Tycker nog de legaliseringsförespråkarna som förolämpar folk och är aggressiva gör mer skada än nytta...

Det gäller å hålla huvudet kallt om det skall debatteras sakligt.
Det är till och med så illa att våra såkallade folkvalda politiker inte ens klarar av den enkla saken.
Särskilt i denna fråga hahahhaha.
Senast redigerad av WeedWhacker 2017-01-26 kl. 22:12.
Citera
2017-01-28, 11:22
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/ovantade-fyndet-i-forradet--70-aring-hittade-droger-och-vapen

Pensionär hittar knark, ringer sedan polisen och meddelar fyndet, undra om hon förstod vilken karusell hon drog igång.

Det undgår mitt förstånd hur man kan riskera sitt egna liv för att upprätthålla lagen.
Citera
2017-01-28, 11:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
http://www.expressen.se/kvallsposten/ovantade-fyndet-i-forradet--70-aring-hittade-droger-och-vapen

Pensionär hittar knark, ringer sedan polisen och meddelar fyndet, undra om hon förstod vilken karusell hon drog igång.

Det undgår mitt förstånd hur man kan riskera sitt egna liv för att upprätthålla lagen.
Nått mysko med vapnet?
Ser ju ut som pipan är böjd uppåt.

Sen hur korkad är man att man stoppar in sitt stash i en annans förråd.
Risken att detta hittas är ju för stor.
Citera
2017-01-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nått mysko med vapnet?

Inte alls mysko. Pipan på en Glock lutar sådär när man drar manteln bakåt, den är inte böjd.

Och jag håller med dig, extrem risk att ta. Undrar hur dom tänkte där.
Citera
2017-01-28, 15:30
Medlem
jamesdeans avatar
Kändisarna som har begått brott

Citat:
Matthew McConaughey 1999 greps Matthew McConaughey och satt häktad en natt. Polisen fick anledning att besöka hans hem efter att grannar klagat på hög musik. Väl där fann polisen honom dansa naken och trumma på en bongotrumma. Polisen har uppgett att de kände en tydlig lukt av marijuana. För detta fick Matthew McConaughey även böta 400 kronor.

Citera
2017-01-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nått mysko med vapnet?

Ja dessa gossar ångrar sig nog bittert från cellen dom nu sitter i, det var ju ändå en ganska ansenlig mängd narkotika med ett högt värde, var det grabbarnas eller var det på krita? Ska bli kul att läsa fup när denna kommer.
Citera
2017-01-30, 18:10
Medlem
jamesdeans avatar
Nelly Mathilda: 7 enkla anledningar till att cannabis bör legaliseras

André, 25: Glöm inte att cannabis är både skönt och kul också
Senast redigerad av jamesdean 2017-01-30 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in