2015-08-17, 12:17
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Då får vi väl sanera marken runt alla förskolor, skolor och universitet i hela landet så det är utom tvivel att där är fritt från svampar eller växter med någon psykoaktiv substans.

Allvarligt talat ser jag inte problemet. Det är inte som att alla studenter och lärare blir höga för att det står en psykoaktiv blomma i en liten rabatt i närheten.
Ja ifall man hittar toppisar vid skolan så bör även dessa tas bort. Plantan hade nog inte förblivit orörd, själv skulle jag nog ha skördat den och jag tror att även andra har det intresset.
Citera
2015-08-17, 19:23
Medlem
Publicerad 17 augusti 2015 19.10 · Uppdaterad 17 augusti 2015 19.18

http://www.sydsvenskan.se/asikter/oppna-en-kommunal-cannabisbar/

”Öppna en kommunal cannabisbar”

Citat:
Att kriminella grupperingar väljer att sälja cannabis beror på att de som vill använda cannabis saknar lagliga alternativ. Hade dagens cannabisbrukare fått möjlighet att skaffa sin cannabis på ett lagligt sätt hade langarna förlorat merparten av sina kunder över en natt. Det är alltså förbudet mot cannabisförsäljning, alltså den restriktiva narkotikapolitiken, som gör att kriminella väljer att ägna sig åt det.

Istället för att bara klaga vill jag vara konstruktiv och föreslå en konkret åtgärd. Därför har jag i dagarna startat en namninsamling på Malmöinitiativet där jag föreslår att Malmö kommun på prov bör öppna en eller flera utskänkningsställen för cannabis.
Citera
2015-08-17, 21:25
Medlem
Djokovic störd av – marijuana

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article21262691.ab

Ett mirakel att han inte dog av lukten, kunde ju slutat riktigt illa annars
Senast redigerad av lollo720 2015-08-17 kl. 21:30.
Citera
2015-08-17, 21:31
Medlem
These 17 States Could Have Legalized Marijuana After Next Year

http://www.attn.com/stories/2754/marijuana-legalization-state-2016-election-candidate-issues

Det är bara en tidsfråga innan cannabis legaliseras federalt
Citera
2015-08-19, 18:24
Medlem
http://www.arbetarbladet.se/blaljus/brott/odlade-cannabis-hemma-doms-till-samhallstjanst
Citera
2015-08-20, 13:43
Medlem
America just admitted that cannabis DOES kill cancer cells
Citera
2015-08-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Nice.. One up
Citera
2015-08-20, 16:39
Medlem
InOrbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

Sannerligen intressant! Hur kommer gammelmedia och flummhatarna på Flashback hantera detta?
Citera
2015-08-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOrbit
Sannerligen intressant! Hur kommer gammelmedia och flummhatarna på Flashback hantera detta?

Troligen med munkavel eller skrika om "forskare som vill kunna röka braj på festivaler". antiintellektuell människor är svåra att få att ta till sig av just intellektuella argument.
Citera
2015-08-20, 17:15
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOrbit
Osäker på om jag går under kategorin flummhatar, men jag anser att man ska ta detta med en rejäl nypa salt. Ingenstans i artikeln står det att cannabis de facto botar cancer, enbart teoretiskt att det kan ha sådana effekter. Tills dess att det har gjorts studier på människor bör man vara försiktig med sådana påståenden.
Citera
2015-08-20, 21:08
Medlem
InOrbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Osäker på om jag går under kategorin flummhatar, men jag anser att man ska ta detta med en rejäl nypa salt. Ingenstans i artikeln står det att cannabis de facto botar cancer, enbart teoretiskt att det kan ha sådana effekter. Tills dess att det har gjorts studier på människor bör man vara försiktig med sådana påståenden.

Jag har nävarna fulla av salt, detta har ju hävdats länge av pro-sidan utan några egentliga belägg. Men jag hoppas att det leder till ett ökat intresse för kliniska tester och kanske, vem vet, nya behandlingsmetoder för cancer.
Citera
2015-08-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.

Det faktum att du tycker att det behövs mer studier gör dig till en skeptiker(inget fel i det) och inte en knarkkrigare annars skulle du bara säga rakt nej för att cannabis är knark och saknar medicinska fördelar, för att regeringen säger att det är så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in