2015-05-09, 00:41
Medlem
Radical Texas Marijuana Legalization Bill Passes in State House Committee

"In March, Texas State Rep. David Simpson introduced legislation (HB 2165) that would remove references to marijuana from the state criminal code so the plant would be legal just as are tomatoes."

"On Wednesday, the Criminal Jurisprudence Committee approved Simpson’s bill by a 5 to 2 bipartisan majority"

I Texas av alla ställen...
Citera
2015-05-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Radical Texas Marijuana Legalization Bill Passes in State House Committee

"In March, Texas State Rep. David Simpson introduced legislation (HB 2165) that would remove references to marijuana from the state criminal code so the plant would be legal just as are tomatoes."

"On Wednesday, the Criminal Jurisprudence Committee approved Simpson’s bill by a 5 to 2 bipartisan majority"

I Texas av alla ställen...

Wow Dock tror jag ärligt talat mer på en något kontrollerad legalisering.
Citera
2015-05-09, 12:32
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ny svensk webbserie diskuterar svenskt cannabisbruk.

Låter kul, har skänkt 50 euro
Citera
2015-05-09, 12:39
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Låter kul, har skänkt 50 euro

Faktiskt! Ska bli roligt att följa!

Blir att skänka lite för mig del också.
Citera
2015-05-09, 13:33
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ny svensk webbserie diskuterar svenskt cannabisbruk.

Är det en humorserie? Jag uppfattade inga skämt. Vad är tanken?
Citera
2015-05-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Wow Dock tror jag ärligt talat mer på en något kontrollerad legalisering.
Jag tycker det är perfekt så länge det är 18 år på försäljning och att man inte får köra påverkad på allmän väg. Gillar inte alls alla kontroller, regler och licenser som krävs nu där det redan har legaliserats (i USA).

Det ska vara som vilken annan (fri) råvara som helst, allt annat är per definition fascistisk paternalism. Det är inte statens uppgift att begränsa något så, de borde tvärt om uppmuntra och stötta industrin på alla sätt de kan, speciellt när det gäller cannabis som har så många användningsområden. Låt marknadsekonomin flöda.
Citera
2015-05-09, 15:38
Medlem
Citat:
Jag tycker det är perfekt så länge det är 18 år på försäljning och att man inte får köra påverkad på allmän väg. Gillar inte alls alla kontroller, regler och licenser som krävs nu där det redan har legaliserats (i USA).

Det ska vara som vilken annan (fri) råvara som helst, allt annat är per definition fascistisk paternalism. Det är inte statens uppgift att begränsa något så, de borde tvärt om uppmuntra och stötta industrin på alla sätt de kan, speciellt när det gäller cannabis som har så många användningsområden. Låt marknadsekonomin flöda.

Är det en 18 års gräns är det dock per definition inte som tomater Dock förstår jag hur du menar och håller delvis med.
Citera
2015-05-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Är det en 18 års gräns är det dock per definition inte som tomater Dock förstår jag hur du menar och håller delvis med.
Ja men det är ingen moral-regel där konservativa prohibitionister hytter med näven och säger "sånt ska ni inte få hålla på med bestämmer vi som bestämmer! Mer vin?"

Det är ju så alla motståndare till en legalisering håller på. Speciellt religiösa, och deras moral är helt vrickad.

Det är mer som en minimilängd på en berg o dal-bana satt av tillverkarna, parkerna och industrin. Eller som med alkohol, tobak eller körkort t.ex, en logisk säkerhetsåtgärd där man helt enkelt är för ung (som i för oerfaren för att kunna hantera det) eller för kort för att göra det på ett säkert sätt.
Citera
2015-05-09, 17:31
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Är det en humorserie? Jag uppfattade inga skämt. Vad är tanken?

Jag uppfattade det som att det ska vara en humorserie, ja, och att det ska gå ut på langaren "björnen" och hans möte med kunderna, som kommer till lägenheten för att göra en snabb affär men alltid dröjer kvar (lite som Pineapple Express). Jag tror sådana här grejor kan göra oehört mycket för normaliseringen av cannabis - TV-serien Weeds tror jag t.ex har haft enorm påverkan på normaliseringen. När "svensson" kollar på filmer och serier där cannabis skildras på ett avslappnat eller positivt sätt så påverkas dem ofta undermedvetet, dock så tror jag många svenskar avfärdar amerikanska serier som Weeds eller That 70s Show med "aja, så är dom i USA, här i Sverige är det annorlunda". Därför tror jag en svensk serie som skildrar cannabiskulturen på ett avslappnat och roligt sätt skulle kunna göra skillnad.
Citera
2015-05-11, 01:34
Medlem
Information om cannabis hamnar fel

Skulle gärna vilja se det informationsbladet.
Citera
2015-05-11, 05:58
Medlem
Dags att kartlägga
– för att rädda liv
Citera
2015-05-11, 06:05
Medlem
Homegirls: "Jag rånade, slogs och sålde droger"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera