2013-08-26, 15:33
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Jag undrar ifall detta ens är 0.0001% av allt som förs in i Danmark dagligen.
Det tror jag nog. För annars förs det in 243,000,0 ton dagligen.
Citera
2013-08-26, 16:03
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Det tror jag nog. För annars förs det in 243,000,0 ton dagligen.

Hade du själv blivit förvånad om så var fallet? Nu vet jag inte om du är efterbliven eller inte, men det beslaget är fortfarande bara en decimal av vad som plockas fast.
Citera
2013-08-26, 16:05
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Herregud vad löjligt, sjukt att en fullständigt normal och vanlig politisk åsikt kan få folk att reagera så starkt.

Orelaterat - http://www.sydsvenskan.se/danmark/stort-knarkbeslag-i-kopenhamn/

Tror du att insatsen polisen har gjort sammanlagt kostade mer pengar än vad rökat, pengarna och vapnen var värda? Kommer detta beslaget på något vis stoppa cannabishandeln? Har polisen gjort en s.k ordentlig stöt och tagit bort Cannabis från gatan nu?
Citera
2013-08-26, 21:05
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Hade du själv blivit förvånad om så var fallet? Nu vet jag inte om du är efterbliven eller inte, men det beslaget är fortfarande bara en decimal av vad som plockas fast.
Öh, ja.

Men 243kg är antagligen en jävligt liten del av det som kommer in i danmark dagligen. Det håller jag med om.
Citera
2013-08-29, 22:21
Medlem
expanders avatar
Inget straff för legal marijuana

Citat:
Ursprungligen postat av DN
USA:s regering har beslutat att inte stämma delstaterna Colorado och Washington för att de legaliserat marijuanabruk.

Därmed kan de två delstaterna fortsätta med sina experiment så länge de följer de senaste federala riktlinjerna.

Citera
2013-08-29, 23:48
Medlem
Finitos avatar

Är det inte rätt sjukt att en sådanhär stor nyhet bara får en liten notis, gömd bland "Nöjesextra"? Att Ola-Conny tydligen dopade sig på 80-talet har ett större nyhetsvärde i Sverige. Det gör mig FÖRBANNAD!!

edit: blev något skumt med citeringen Expander, men mitt inlägg var riktat mot dig.
Senast redigerad av Finito 2013-08-29 kl. 23:55.
Citera
2013-08-30, 00:35
Medlem
jamesdeans avatar
Väldigt spännande att Obama-regeringen bestämt sig för att tillåta den lagliga försäljningen i Colorado och Oregon. Ända sen legaliseringarna röstades igenom har jag varit orolig att de på något sätt skulle stoppas av den federala regeringen, gött att så inte kommer inträffa. Man ska dock ha i åtanke att framtida presidenter kan komma att bete sig annorlunda.

En hela annan nyhet - http://www.dn.se/sport/dopningen-var-cannabis/

Citat:
Den amerikanske fotbollsspelaren i Uppsala 86ers som på onsdagen meddelades bli avstängd för dopning hade intagit cannabis. Det uppger klubben i ett pressmeddelande.

”Jag är en idiot. Inser först nu vilken enorm skada jag orsakar för laget, vänner och familj”, säger spelaren.

Visserligen dumt gjort att göra någonting som klubben förbjudit när man vet att man kan bli utkastad för det, men också dumt gjort att ha med cannabis i dopningslistan från första början.
Citera
2013-08-30, 11:11
Medlem
http://www.washingtonpost.com/national/health-science/obama-administration-will-not-preempt-state-marijuana-laws--for-now/2013/08/29/b725bfd8-10bd-11e3-8cdd-bcdc09410972_story.html?wpisrc=al_comboPN

Obama administration will not block state marijuana laws, if distribution is regulated
Citera
2013-08-30, 11:26
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Poliser i Seattle kommer delta i stadens Hempfest och dela ut nachos och information om legal cannabis.
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Bild på en doritospåse som delas ut.
Vad fint! Tänka sig att polisen både kan vara snäll, respekterande och ha humor, det är inte ofta man ser det.
Citera
2013-08-30, 13:56
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Vad fint! Tänka sig att polisen både kan vara snäll, respekterande och ha humor, det är inte ofta man ser det.

Finns säkert många poliser som är glada åt legliseringen av Cannabis. Då slipper dom jaga folk för nåt som knappast kan vara riktiga brott och så kan dom ju själva slappa på kvällen med en spliff.
Citera
2013-08-30, 21:19
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Finns säkert många poliser som är glada åt legliseringen av Cannabis. Då slipper dom jaga folk för nåt som knappast kan vara riktiga brott och så kan dom ju själva slappa på kvällen med en spliff.
Stod i artikeln att poliser fortfarande är förbjudna att bruka cannabis eftersom de svurit en ed att upprätthålla federal lag typ.
Citat:
Despite the state law, Seattle officers can’t use pot off-duty because marijuana use remains a federal violation and cops take an oath to uphold federal law, he said.
Citera
2013-09-02, 12:28
Medlem
Kawakamis avatar
Holländare tillverkar skoter av hampa och andra biomassor:
http://www.sydsvenskan.se/webb-tv/webb-tv-varlden/tv-en-scooter-byggd-av-hampa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem