2012-06-12, 11:43
Medlem
jamesdeans avatar
Ordförande hade knarkgömma i deras källare

Citat:
Småbarnspappan var ordförande i bostadsrättsföreningen och fackligt aktiv. Ingen anade att han samtidigt förvarade knark för flera miljoner – och vapen – i föreningens källare. I dag åtalas han och hans misstänkta kumpaner vid Södertörns tingsrätt.

...

I småbarnspappans källare hittades en kulspruta, ett halvautomatiskt handeldvapen samt 45 kilo hasch. Ytterligare 20 kilo hittades på en plats som är knuten till mannen. Värdet på narkotikan beräknas till cirka 5 miljoner kronor.
Citera
2012-06-12, 13:42
Medlem
tj.s avatar
Det känns som 385 kr per femma är en rätt generös beräkning... I och för sig ökar priset ju längre ner i leden man kommer, men brukar inte man inte utgå från gatupris? Det är min uppfattning i alla fall...
Citera
2012-06-12, 17:56
Medlem
jamesdeans avatar
Ja jag vet inte riktigt hur de räknat. I vanliga fall brukar man säga "priset på gatan", men här framgår det inte om man menar gatupriset eller någonting annat. Man lär ju ta mindre än 385kr per femma när man säljer kilovis, iallafall.
Citera
2012-06-12, 22:26
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Ja jag vet inte riktigt hur de räknat. I vanliga fall brukar man säga "priset på gatan", men här framgår det inte om man menar gatupriset eller någonting annat. Man lär ju ta mindre än 385kr per femma när man säljer kilovis, iallafall.
Jo, de verkade värdera efter gatupris enligt en artikel i DN.
Citat:
Ursprungligen postat av DN
I Stockholm varierar priserna mellan 60 och 80 kronor)
Jag undrar hur de har kommit fram till det intervallet...
Citera
2012-06-13, 00:01
Medlem
jamesdeans avatar
Jag undrar om de blandat ihop hektopriser med priset per gram eller något sånt...
Citera
2012-06-13, 00:41
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14964976.ab Vilken vidrig jävla människa som kommenterat på den artikeln..
Citera
2012-06-13, 01:43
Medlem
plixors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sev7en
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14964976.ab Vilken vidrig jävla människa som kommenterat på den artikeln..

kollade nyss, såg ingen kommentar, bara massa andra artiklar :s
Citera
2012-06-13, 02:09
Medlem
Pez-DJs avatar
Scrolla ner en bit, massa trams där postat av en som kallar sig [ Jonas Karlberg · Toppkommentator · Arbetslös på Ledsagare ]
Citera
2012-06-13, 02:41
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
Scrolla ner en bit, massa trams där postat av en som kallar sig [ Jonas Karlberg · Toppkommentator · Arbetslös på Ledsagare ]
Han är alltså arbetslös, ser ut som han har down syndrom och spenderar dagarna med parasit bidrag och att kommentera på aftonbladet med Copy paste wikipedia info... Jävla tomte det där
Citera
2012-06-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Han är alltså arbetslös, ser ut som han har down syndrom och spenderar dagarna med parasit bidrag och att kommentera på aftonbladet med Copy paste wikipedia info... Jävla tomte det där

Exakt! Sen hans jävla visdomsord han skriver i slutet på varje kommentar får mig att undra hur grått och instängt hans liv är..
Citera
2012-06-13, 16:42
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
DN: En av tre tror att cannabis är ofarligt

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/en-av-tre-tror-att-cannabis-ar-ofarligt

Är det bara jag som är förvirrad eller hade inte den artiklen kommentarer innan?
Ganska säker på att jag satt och läste kommentarerna när artiklen släpptes, men nu när jag skulle in och kolla hur debatten slutade så är hela kommentar funktionen borta?

Är det gammelmedias vanliga taktik som skett?Att när det skapas en debatt i ett kommentatorsfält och debattörer för cannabis total äger motståndarna så väljer man helt enkelt att radera allt så att ingen kan råka komma in och läsa det i framtiden?
Senast redigerad av postkran 2012-06-13 kl. 16:52.
Citera
2012-06-13, 21:51
Medlem
Nu har Jonas Karlberg varit aktiv med sin antidrog propaganda på AB.. fy fan den människan.. Han måste ju vara efter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in