Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Du är löjlig, en person med FEM år av juridisk utbildning ska ha lika mycket betalt som en luffande knarkare som städar gatan utan någon utbildning eller mål i livet förutom att förpesta samhället?
Rimligt, du är rimlig... Fortsätt städa toaletter din luffande hora hoppas du dör...
Ditt exempel advokat och brandman....
En advokat som jobbar 12 timmar om dagen ska ha lika mycket betalt som en brandman som jobbar 8 timmar säger vi... HÄRLIGT! Din matematiska logik/kunskap är luffigt logisk, hoppas du fattar vad som driver samhället framåt.
Om du inte vet svaret gå och läs valfri samhällslinje på gymnasial nivå!!!
haha shit, what's up with the hatin? För det första städar jag inte själv toaletter, jag skulle bara vilja se ett mindre egoistiskt samhälle än du. Vi börjar med städdelen, tror du dom tycker de är kul att städa toaletter eller? Dom har misslyckats att få något bra jobb och det är i många fall deras eget fel, men vad gör du helst? Det sista jag skulle vilja göra är att städa toaletter och då tycker jag det är rimligt att dom har någolunda lön.
Brandman vs. advokat, vilka riskerar sitt liv varje gång dom rycker ut i nya uppdrag? Jag har hört folk som studerat till advokat bara för pengarnas skull å så ska de fan inte va, då får vi bara ett samhälle där den med mest pengar vinner i rättsalen oavsett om den gjort rätt eller fel. Om man ska jobba som advokat ska man brinna för det man gör, inte för pengarna.
Och du, tänd en spliff och sluta med hatet mot folk som tycker annorlunda än dig själv, de är lågt.