dessutom så tycker jag att IP funktionen i vBulletin är lite torftig jämfört med den som var till phpBB. Kanske finns det nåt mod/hack till vBulletin att tanka hem för att få mer detaljerat och mer likt det som var i phpBB?
Kolla IP via Mod (scrolla längst ner) --> Search IP Addresses! Funkar great! Jag tror att jag kommer att tokgilla vBullentin om några dagar eller någon vecka när jag lärt mig alla finesser och fördelar.
Var från början lite avvaktande och visste egentligen inte vad jag skulle tycka. Däremot måste jag säga att det hör nya verkligen har överraskat positivt. Forumen liknar ju varandra en hel del ändock vilket inte gör det så svårt att lära sig. Dessutom har admin klart och tydligt visat att han lyssnar på kommentarerna (bredd/färg etc) så det här ska nog bli lysande när allt jobb väl är klart.
Keep up the good work!
Kolla IP via Mod (scrolla längst ner) --> Search IP Addresses! Funkar great! Jag tror att jag kommer att tokgilla vBullentin om några dagar eller någon vecka när jag lärt mig alla finesser och fördelar.
Åhå, precis vad ja letade efter..
Då är jag helnöjd med vBulletin
Tycker inte ni ska byta tillbaka till det gamla forumet.
Det är skönt att förnya ibland. Och som det verkar blir
detta bara bättre och bättre.. Det jobbigaste tyckte jag
va att de va så smalt först, men det är ju åtgärdat t.ex
Jag gillar VB bäst! Kanske för att jag nästan bara har erfarenhet av VB. Några saker undrar jag. Går det att skriva delar av inläggen i annan storlek eller färg? Det skulle vara trevliga val för ibland behöver jag markera vissa bitar. Fet, kursiv och understruken stil räcker inte för mig. Ikonerna (på indexsidan) som markerar vilka forum som har nya inlägg, är otydliga för mina ögon. Kan man lägga in lite färg i animationen?
Hur många fel är det inte på nya forumet? Man ser inte tiden då ett inlägg postades för det är skrivet i en mörk färg, det är inte rätt antal visningar, man fick lägga in ny avatar, forumet var bort i flera dagar pga av ombyggnaden. Moderatorernas namn står inte i main menyn, utan längst ner på sidan när man går in på ämnesforumet. Man ser inte vilka användare som är inne på vilka forum.
Ja det är mer saker, säkert 20-30 småfel som tillsammans gör det hela mkt irriterande, allt detta för att admin ska kunna banna folk lättare, verkar inte vara så, dom kommer ju tillbaka ändå.