Resultat: Vilken version av forumet gillar du bäst?
Jag gillar gamla versionen (phpBB) bäst.
48,28%
42 röster
Jag gillar nya versionen (vBulletin) bäst.
51,72%
45 röster
2003-08-26, 21:30
Administrator
admins avatar
Nu har vi byggt om lite. Ändrat färger, gjort bredare spalt för inläggen osv.
Jag tycker det är intressantare att ställa från nu.
När de värsta missarna från vår beta-version är åtgärdad.
Så frågan är: Vilket forum föredrar nu?
Det gamla (phpBB) eller det nya (vBulletin).
Det är ju trots allt lite omställning i början, så jag tycker frågan är intressantare när det först gått ett par dagar.

admin
2003-08-26, 21:32
Medlem
Raazs avatar
Jag trivs kanon med vBulletin, men tycker att det är katastrof att sökfunktionen inte klarar av de gamla inläggen :/
2003-08-26, 21:33
Medlem
enverhoxha99s avatar
Personligen tillhörde jag den negativa skaran i början, men jag ser ju att det skett förbättringar redan nu så det känns onödigt att byta tebax igen....inte glömma att detta forum verkar ladda en bra bit snabbare än det gamla, inte helt otrevligt tycker jag:P
2003-08-26, 21:36
Medlem
Webbes avatar

Tycker numer att forumet funkar bra. Det tog ett par dagar att vänja sig och man är inte riktigt van än. Bra att ni lyssnar och ändrar...

Bra att ni vågar på en förändring som leder framåt! Fortsätt det goda arbetet!
2003-08-26, 21:36
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Jag trivs kanon med vBulletin, men tycker att det är katastrof att sökfunktionen inte klarar av de gamla inläggen :/

Sökfunktionen kommer tillbaka. Fixas efter helgen. Eller kanske tidigare.
Håll ut!

admin
2003-08-26, 21:37
Medlem
Klaus Meines avatar
Finns fortfarande en del irriterande grejer men eftersom ni fixar eftersom så blir det kanske åtgärdat, textstorleken t.e.x hoppas den blir större den är alldeles för liten just nu, när nån quotas blir den ju sjukt liten, fast det kanske bara är jag som tycker det, kör rätt hög upplösning också, i förra forumet var textstorleken i.a.f perfekt, men ja i stort sett så funkar det väl bra förutom vissa smågrejor som sagt.
2003-08-26, 21:39
Medlem
Jag föredrar absolut det nya forumet framför det gamla.
Varför kan ni inte flytta reklamen på höger sidan till toppen, som ni hade förut?
2003-08-26, 21:39
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Håll ut!

admin

Förresten. Det kanske bör berättas varför vi inte har någon sökfunktion.
Orsaken är att alla inlägg etc måste importeras till "sökdatabasen" och detta kommer ta hårt på servern. i värsta fall tvingas vi kanske stänga forumet under några timmar. Men ... Det skall fixas. Men vi vill inte stänga det redan, ner vi bara haft det öppet i mindre än två dagar. En sak i taget.
Men det kommer, det kommer. Sökfunktionen är viktig.
2003-08-26, 21:40
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Håll ut!

admin

Kanon!

dessutom så tycker jag att IP funktionen i vBulletin är lite torftig jämfört med den som var till phpBB. Kanske finns det nåt mod/hack till vBulletin att tanka hem för att få mer detaljerat och mer likt det som var i phpBB?
2003-08-26, 21:51
Medlem
Moondukes avatar
Röstande att jag inte vill byta tillbaka... inte mest för att jag ser en massa fördelar med detta (men det gör säkerligen admin, moderatorer och folk som bryr sig(kommer säkert jag också se med tiden)) men mest för att jag inte vill vara utan forumet så lång tid som det skulle ta att byta tillbaka =)

Förlåt att jag var negativ i början, det här blir nog bra.
2003-08-26, 21:55
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Kanon!

dessutom så tycker jag att IP funktionen i vBulletin är lite torftig jämfört med den som var till phpBB. Kanske finns det nåt mod/hack till vBulletin att tanka hem för att få mer detaljerat och mer likt det som var i phpBB?

Hoppsan! Jag tycker IP-funktionen är bättre i vBulletin.
Vad vill du ändra på?

admin
2003-08-26, 22:08
Medlem
BF_Swedens avatar
Hej, Admin. Jag har inte sett något om vilken åsikt du har om den lilla texten när det gäller citat. Jag hoppas att ni ändrar det så att texten är lika stor som vanligt. Som det är nu så är citattexten ( och den efterföljande texten i samma meddelande) så liten att jag får kasta fram huvudet en halvmeter för att se vad det står i och med att man är mentalt inställd på den andra storleken.

Jag tycker det är självklart att vi ska ha kvar den nya versionen men att ni ska förbättra den efter de önskemål som kommit fram de senaste dagarna.

- Större text i citaten
- Sökfunktion högst upp
- Bredare forumrutor

Avslutningsvis har jag ett favoritforum och när jag var inne där nu slog det mig att det kanske är liknande stil - det där vbulletin eller vad det nu hette. Där är texten helt ok, och forumet är brett. Ni kan ju kolla om ni vill:

http://hfboards.com/
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in