Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2009-04-03, 12:20
  #61
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Klart som fan att OG kan ta reda på vem som hackat sidan, käftar glappar, inte mer med det. Sen har dom ju uppenbarligen resurserna att pröjsa 500 lax också, klart som fan det finns många som snitchar på sina polare för det.
Sen är det väl inte förvånande om personen som anses vara skyldig till hackningen blir dödad heller, för att visa en markering, OG och liknande har ju dödat folk för mindre.

Sen är det ju en annan fråga hurvida OG är töntar eller inte, men fullt kapabla att mörda och råna är de ju iallafall.
Intressant att så många spelar Rambo bakom skärmen, hur tänker ni när ni säger att OG inte har resurser?

Jag för min del hoppas verkligen inte att de får tag på den som gjort det, och ännu mindre att denna person blir dödad.

Undra hur många OG-mössor Deno fick sälja från sitt huvudkontor i Turkiet för att ha råd med "en halv mille"

Personen som ligger bakom hackningen är antagligen en 17-årig WoW-spelare som bor hos föräldrar och går datalinje på gymnasiet, eller liknande. Det var ett öppet mål och hackaren fick tag på lite roliga saker (som Deno var idiotisk nog att spara i klartext på en öppen server ) som han valde att sprida för skojs skull. Deno svarar genom att skämma ut sig ännu mer än vad han redan gjort (om möjligt...) och blir Sveriges nya rikspajas.
Citera
2009-04-03, 13:01
  #62
Avstängd
Straybullets avatar
Om de misstänker fel personer är det givetvis beklagligt, förlåt om jag var otydligt, min poäng är väl den att OG är kapabla och troligtvis kommer att straffa den person som e anser vara skyldig.
Jag tror nog också att den personen som fått 500 000 måste sagt något mer än att bara peka ut den skyldige.
Bara för att de skriver att Janne och nazister är skyldiga, betyder det inte att de verkligen tror det. Den skyldige kanske redan har fått sitt straff.

Att Deno säger och gör en hel del korkade saker kan jag hålla med om.
Att han är en pajas? Möjligt, men en väldigt farlig pajas isåfall.
Åk ner/upp till förorterna i Göteborg och snacka med de unga männen där, invandrare som vita, killen är ju avgudad och folk som aldrig ens träffat honom har svurit honom evig trohet.
Förlåt om jag går OT
Citera
2009-04-04, 00:13
  #63
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Om de misstänker fel personer är det givetvis beklagligt, förlåt om jag var otydligt, min poäng är väl den att OG är kapabla och troligtvis kommer att straffa den person som e anser vara skyldig.
Jag tror nog också att den personen som fått 500 000 måste sagt något mer än att bara peka ut den skyldige.
Bara för att de skriver att Janne och nazister är skyldiga, betyder det inte att de verkligen tror det. Den skyldige kanske redan har fått sitt straff.

Att Deno säger och gör en hel del korkade saker kan jag hålla med om.
Att han är en pajas? Möjligt, men en väldigt farlig pajas isåfall.
Åk ner/upp till förorterna i Göteborg och snacka med de unga männen där, invandrare som vita, killen är ju avgudad och folk som aldrig ens träffat honom har svurit honom evig trohet.
Förlåt om jag går OT

Vem bryr sig om vem som är hot stuff bland gangstergängen? Precis som alla andra bandit-ursäktare kommer du med den slitna frasen "Intressant att så många spelar Rambo bakom skärmen", typiskt för lallande idioter att komma med sådana uttalanden. Underförstått ligger naturligtvis idén om att i VERKLIGHETEN är rövarpacket de riktiga hårdingarna, och att de skulle ha någon form av "rätt" för de kan möblera om nyllet på deras häcklare.

Ingenting kan vara mer fel.

Egentligen är det naturligtvis alla människor som ser rövarbanden för vad de är, och som bland annat på FB häcklar dem, som är de riktiga tuffingarna. Vanliga människor som inte låter sig imponeras av fånar med tatueringar och uppumpade muskler, som skrattar högt åt deras brist på affärskunnande och normal internetsäkerhet, det är civilkurage det. Låt oss istället visa alla bandit-wannabes hur torftigt livet utanför lagen är; att kejsaren inte har några kläder.
Citera
2009-04-05, 23:01
  #64
Medlem
Porryhatters avatar
Dom Originella Gangstrarna

Jag har inte så stor koll på den här ligan som kallar sig för dom originella gangstrarna. Men är den där "Lasse" ni pratar om, någon "BDSM träl" till deras ledare?
(Jag vet inte riktigt vad det står för men har hörde om det på P3's
morgonsändning i onsdags)

Ni skriver att han har ett stort intresse för läderkläder. Så jag tänkte att dom kanske var någon sorts maffia som hade det som klädkod. Jag har nämligen sett det i en gammal våldsfilm med Mel Gibson. Där han slogs mot någon sorts banditklan som var hade erotiska kläder i form av heltäckande läderkläder, masker och munkavlar.

Vet någon om detta stämmer? Och om det gör det, har denna gangsterliga någon koppling till våldsfilmen jag syftade på?
Citera
2009-06-15, 16:00
  #65
Medlem
Pikka-Pikkas avatar
Haha Porryhatter garvar ihjäl mej klockrent ju!
Om du nu var ironisk, vilket jag förutsätter
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback