2012-06-07, 12:32
Medlem
thatfatkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Åt lunch på TL i Göteborg/Södra Vägen förra veckan. Tyckte det var otrevlig personal och rätt tråkig mat. Dessutom hade de inte ens kött/biffar utan bara hamburgare.

Jag kanske bara hade otur?

Ungefär exakt samma experience som jag. Team HRC!
Citera
2012-06-08, 23:44
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-knatch
du har inte ätit på restaurang så mycket va? McDonalds och kebaber räknas inte. Då ska jag berätta för dig. På en vad man kallar "mellan-pris"-restaurang i Stockholms innerstad kostar en varmrätt c:a 270-350kr, en dessert runt 100-lappen, en flaska vin för 500 och uppåt. Att gå ut och äta kostar lika mycket som en krogrunda, men går man till rätt ställen har man mycket trevligare och det är värt varenda krona ändå. innan jag fick barn så åt jag ute på detta vis 3-5 kvällar i veckan men som tur är så är bebisar inte så passande för restauranger så nu blir det bara nångång i månaden tills hon blivit lite större och kan ha barnvakt eller gå med.

OnT: Texas Longhorn är fortfarande dåligt. Precis som Vapiano, en snabbmats-kedja med ett extra plus

Bullshit!

mellan-pris ligger runt 150 kr för en varmrätt, 270-350 är finare restauranger och sen ytterligare ett steg så har vi top notch-restaurangerna
Citera
2012-06-10, 19:39
Medlem
glimmandes avatar
Testade Texas Longhorn på Upplandsgatan igår.

Gick dit med en amerikansk vän och åt Bar-b-q ribs som huvudrätt samt nachos med Texas Chili som förrätt. Allt nedsköljt med amerikansk mikrobryggeri-IPA. Var rakt igenom trevligt. Maten var fenomenal där köttet är så välmarinerat mjällt att det mer eller mindre faller av revbensspjällen. Mycket kött samt hyfsat normalt restaurang-pris (180 kr för huvudrätten). Tyckte att deras Texas Chili var för mild och tråkig för att vara värd pengarna även om det passade rätt så bra till nachos. Servicepersonalen var ganska ordinär. De gjorde ett bra jobb, var snabba med att komma med mer öl och var professionellt trevliga. I slutändan så blev det ganska dyrt då jag bjöd min kompis förutom mina egna omkostnader. Tror jag betalade ungefär 850 kr allt som allt för två personer där huvudrätt och förrätt tog hälften och ölen resten.

Överlag en sexkommafemma på en tiogradig skala. Bättre än medel men det finns betydligt bättre restaurangalternativ i Stockholm som jag hellre besöker.
Citera
2012-06-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirty bastard©
Tjena,

är det någon som rekomenderar Texas Longhorn?

Jag har hört att det är ett riktigt bra ställe för älskare av stora biffar...

Tackar!

Micke

grym mat. i göteborg dock så ägs de av hells angels
Citera
2012-06-14, 09:04
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Bullshit!

mellan-pris ligger runt 150 kr för en varmrätt, 270-350 är finare restauranger och sen ytterligare ett steg så har vi top notch-restaurangerna

Skillnaden är väl att du för 270-350 spänn blir mätt på Texas Longhorn medan en varmrätt för det priset på en fin resturang är mindre, eftersom det är underförstått att man ska äta både för- och efterrätt.
Citera
2012-06-14, 09:07
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det gläder mig att se att du har börjat banka in lite vett i ditt huvud, för du har nämligen fel. Det är inget fel med det, det har jag också ibland.

Eftersom Virek har ätit på Longhorn lunchtid så misstänker jag att menyn då är begränsad, och att det därmed inte serveras vissa rätter. Steaks till exempel. Att det dessutom inte finns Texas Burger i GBG stärker den teorin.

Att det var lunch kan också förklara varför personalen inte var vidare bra. Lunchpersonal är ofta sådana som är lite mindre erfarna, eller trötta på att behöva jobba under den rushiga lunchen.

Edit: Kollade upp det där med lunchmeny, och den den på Södra Vägen är i alla fall begränsad. Inga lunchsteaks där inte.
http://www.texassmokehouse.se/restau...orn_Sodravagen

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att Longhorns burgarluncher kallas just Texas Burger eftersom det som sagt är en burgarlunch? Själv tycker jag att den är värd de 89:- inklusive dricka som det kostar. Det är ju vad man får betala för att bli mätt på Burger King.
Citera
2012-06-14, 13:59
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att Longhorns burgarluncher kallas just Texas Burger eftersom det som sagt är en burgarlunch? Själv tycker jag att den är värd de 89:- inklusive dricka som det kostar. Det är ju vad man får betala för att bli mätt på Burger King.
Nja, det är väl två olika koncept, Steakhouse och Burger, under samma paraply så att säga. Kika i den vänstra kolumnen så finner du en kort beskrivning.

http://www.texassmokehouse.se/

Huruvida alla Texas Longhorn Steakhouse kör med reducerad meny på lunchen, ie burgarmeny, har jag ingen aning om. Vissa gör så i alla fall.

Jag håller med dig om att deras burgare är värda sina 89 bagis. Min favorit är Bacon Blue.
Senast redigerad av Softis... 2012-06-14 kl. 14:04.
Citera
2012-06-16, 21:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatfatkid
Maten på Texas är fenomenal. Servicen och de som jobbar kan vara rätt och slätt ragator. Rekommenderas ej om du vill ha en lugn och skön måltid utan bubblande raserier.

På de Longhorn-restauranger jag har varit på har personalen varit trevlig, men lite småtöntig. Tatuerade brudar som ska vara lite sådär skönt hårdrockiga ("Tjena, några bärs i dag?") för att tilltala stamklientelet som är orakade snubbar i långt hår, hårdrockströja och jeansjacka. Jag har ingenting emot det dock och maten brukar vara bra. Det enda jag saknar är såser till köttet... Vet inte varför man inte får det, riktigt bra kött kan vara synd att dränka i sås, men Longhorn är inte riktigt på den nivån.
Citera
2012-06-16, 23:24
Medlem
Avva66s avatar
Äh, jävla mode/bögställe. Lite mat och dyrt som fan.
Citera
2012-06-17, 15:04
Medlem
thatfatkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
På de Longhorn-restauranger jag har varit på har personalen varit trevlig, men lite småtöntig. Tatuerade brudar som ska vara lite sådär skönt hårdrockiga ("Tjena, några bärs i dag?") för att tilltala stamklientelet som är orakade snubbar i långt hår, hårdrockströja och jeansjacka. Jag har ingenting emot det dock och maten brukar vara bra. Det enda jag saknar är såser till köttet... Vet inte varför man inte får det, riktigt bra kött kan vara synd att dränka i sås, men Longhorn är inte riktigt på den nivån.

Oj då, det var något nytt. Har aldrig upplevt den sortens personal, men antar att alla restauranger är olika och kanske mycket på grund av just besökartypen. Konstigt att du saknar sås till köttet, jag får alltid två små skålar med ljus och mörk sås. Kan det bero på typen av rätt du åt eller kanske helt enkelt att de glömde bort din sås? De kanske inte förväntar sig att någon av de orakade snubbarna i långt hår, hårdrockströja och jeansjacka ska bry sig om såna petitisser.
Citera
2012-06-17, 15:21
Medlem
thatfatkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Äh, jävla mode/bögställe. Lite mat och dyrt som fan.

Tycker jag låter mer som en beskrivning av Jensens.
Citera
2012-06-17, 17:24
Medlem
Prodelins avatar
Har slutat äta där, de är giriga som fan kan man säga, deras huvudrättpriser är svindyra för var man får eftersom man får betala extra för ALLT, ska du ha sås eller smör till kostar det extra som borde ingå när man pyntar upp runt 300:-

Köttet är halvdant och inte så mört som vissa säger, de var bättre förr men jag tror de blivit drygare med åren är min känsla.

Tex när jag skulle äta lunch, då frågar tjejen vad jag vill ha att dricka, det ska ingå dricka i lunchen, så jag säger cola, glas eller flaska frågar hon, glas säger jag.

När jag ska betala visar det sig att dom tar över 20:- för colan som ska ingå och frågade varför jag ska betala extra, du beställde i glas sa hon och den är större än vad som ingår, nej sa jag, jag såg ju när du hällde upp från en cola flaska i glaset, det är ingen skillnad i mängd cola.

Idioter, de försöker blåsa kunder så fort tillfälle ges, äter inte längre där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in