• 1
  • 2
2009-01-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss78
Du ska veta att jag inte hånar honom. Men de känns som vi inte har samma intressen han är nervös kanske för detta med sin läggning. Jag har tvång ocd och grubblar lätt. Jag vill inte såra honom men de känns som inte denna vänskap känns rätt jag kan inte tvinga mig till den. Men vill inte såra honom och nu har de gått så långt att vi umgåtts en del. Jag har mött honom via en kompis och vi har mötts några gånger inte kännt han längre än någon vecka. Jag vet inte hur jag ska förklara detta kanske behöver jag en pausfrån honom så jag får lite och se över de hela. Nu är de folk här med olika sexuella läggningar. Men detta är nästan för mycket för mig med hans läggning och sen smittar hans problem på mig och han är väldigt på i msn och kontakt nästan varje dag någon ge råd hur jag avslutar detta på ett bra sätt uh.

Om ni känt varandra så kort tid så kan jag förstå att det kan kännas överväldigande. Detta verkar inte så mycket handla om hans sexualitet som det faktum att han är gränsöverskridande. Att vara öppen är en sak, men det känns som att personen ifråga öppnar upp sig på ett väldigt avslöjande sätt väldigt tidigt.

Frågan är hur du ska hantera detta? Å ena sidan ska du inte må dåligt och ta över personens problem. Å andra sidan så kanske personen öppnade sig för att denne litade på dig, vilket kan medföra att han känner sig sviken och avslöjad om du avvisar honom.

Jag tror att lösningen ligger i att vara ärlig, att vänligt men bestämt säga till personen att du inte är rätt person att prata om gällande dessa problem, att du inte känner att du mäktar med hans svårigheter samtidigt som du har egna att ta hand om. Om du vill kan du säga att du vill fortsätta vara hans vän, men att ni i sådana fall får ha vissa gränser.

Jag ser inte detta som att det handlar så mycket om hans sexuella läggning, utan att det handlar om att han har ett invaderande och gränslöst sätt som antagligen hade varit obehagligt oavsett personens sexualitet. Det skulle lika gärna kunnat ha varit någon som tidigt började prata om andra personliga saker som självmordstankar, depression, ett nyligen avslutat förhållande eller föräldrars bortgång. Inget av det hade kanske varit lämpligt att prata om så tidigt i en vänskap (även om människor skiljer sig åt).

Jag hoppas att du känner att du klarar av att hantera detta och att du gör det som känns rätt för dig.
Citera
2009-01-09, 21:00
Medlem
Skicka din vän till http://www.abdlscandinavia.com/ där kan han träffa likasinnade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in