Bara på flashback det här ses som en psykisk störning måste jag säga, bara på flashback. ABDL kallas läggningen, vilket är en tvådelad läggning liksom BDSM. AB står för Adult Baby, och DL står för Diaper Lover. Nästan alla som är AB är DL, men enbart ett litet fåtal som gillar blöjor, gillar faktiskt att vara i babyroll (viktigt).
En ABDL-människa är verkligen inte mer psykiskt störd än en BDSM-människa, det handlar enbart om att den senare är betydligt mer vanlig och öppen, främst pga den attityd som framkommer i denna tråd. Jag kan förstå att obildade människor tror att det finns en koppling till pedofilism, men detta är verkligen inte fallet. Människor som tänder på att bära blöjor och/eller att bli behandlad som ett barn
tänder inte på barn.
Själva scenariot att TS vän sover med dessa underliga prylar behöver faktiskt inte uppväcka sexuella känslor (även om det är troligt), utan det kan vara som så att han enbart känner en trygghet associerad till barndomen av det. Jag vill minnas att ett par studier har visat att majoriteten reagerar med lugn (sänkt hjärtfrekvens, lugnare andehämtning samt lättare insomnande) av att just använda napp. Sen är det dock ganska vanligt att majoriteten inte erkänner dessa känslor då de får så mycket kritik. Det TS vän har gjort är därmed mycket modigt, så de visar ju verkligen vilken bra vän du är om du avvisar han som en störd människa. En annan vanlig missuppfattning är att människorna skulle vara svagare eller inkompetenta inom deras arbete/sociala umgängeskrets. Detta är verkligen inte fallet. ABDL är enbart en sexuell läggning (precis som alla andra), som även kan uppväcka trygghet ifrån bardomen.
En stor sida där detta diskuteras är
www.abdlscandinavia.com, vilket jag rekommenderar TS om han har svårt att tro mig. Det är helt normala människor ifrån alla grupper, dock verkar unga killar vara aningen överrepresenterade.