Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-07, 23:57
Medlem
Germanias avatar
varför skulle det problemet uppstå för att alla de miljoner trådar där folk vill ha köpråd skulle få ett eget underforum, jag har lite svårt att förstå hur du tänker.
Citera
2009-01-08, 00:23
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
varför skulle det problemet uppstå för att alla de miljoner trådar där folk vill ha köpråd skulle få ett eget underforum, jag har lite svårt att förstå hur du tänker.
Jag menar att köpråd överhuvudtaget är värdelösa när det gäller hårdvara eftersom det för varje KÖP!!! dyker upp ett KÖP INTE!!
Det finns alldeles för mycket egenintresse och prestige hos användarna för att det skall bli meningsfullt. Dock skulle jag inte förtvivla och sluta använda FB om ett köprådsfora blev verklighet.
Citera
2009-01-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag menar att köpråd överhuvudtaget är värdelösa när det gäller hårdvara eftersom det för varje KÖP!!! dyker upp ett KÖP INTE!!
Det finns alldeles för mycket egenintresse och prestige hos användarna för att det skall bli meningsfullt. Dock skulle jag inte förtvivla och sluta använda FB om ett köprådsfora blev verklighet.
Men det är väl inte ens relevant i sammanhanget?

Visst om vissa trådar blir lite röriga, men det är långt ifrån alla. Jag tycker det sköts bra, och jag vill fortfarande ha mitt underforum. Vi kan ju inte förbjuda köpråd, ellerhur?
Citera
2009-01-08, 15:06
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Men det är väl inte ens relevant i sammanhanget?

Visst om vissa trådar blir lite röriga, men det är långt ifrån alla. Jag tycker det sköts bra, och jag vill fortfarande ha mitt underforum. Vi kan ju inte förbjuda köpråd, ellerhur?
Egentligen tycker jag att köpråd gränsar till 1.01 och tycker inte att det är något som ska främjas och underlättas. Det är en inbjudan till spammning.

Problemet finns redan i framförallt Windows med användare som alltid rekommenderar samma trojan-rensare trots att de absolut inte anses vara de bästa mm. En del har t.o.m resp. loggor som avatarer, vilket i mina ögon också borde rendera en 1.01-varning.

Men jag tycker som sagt inte att det är någon katastrofidé och det är väl bara att prova så får man se.
Citera
2009-01-08, 15:21
Medlem
Vänta nu, var i köpråd kan du se Marknadsföring av Kommersiellt syfte?

Det betyder att man inte får diskutera vilket grafikkort som är bäst, var man kan köpa Mephedrone, vilken blotter som innehåller mest LSD, var dom fräschade porrfilmerna finns, eller vilka klädesplagg som är inne?

Du förstår att om man inte får diskutera varumärken, så faller halva Flashback ihop?
Citera
2009-01-08, 15:35
Medlem
Santa Clauss avatar
Kiakde precis på förstasidan i hårdvara, och 7 av totalt 16 "vanliga" trådar handlade om just "köpråd".

Citat:
Det kommer att blandas in alldeles för mycket ideologi och tyckande. AMD? INTEL? NVIDIA? "Köp inte hp de sportar inga xpdrivisar" "Det är helt onödigt att köpa ett moderkort med den socketen, den är på väg ut" "Jag skulle aaaldrig råda någon att köpa en SSD-disk ännu".

Jaha, så detsamma gäller inte kameror då? (iof inte lika mycket, men endå...)

Citat:

Gäller väl oavsett vad man ska köpa för något. Ta en titt i Bil-forumet...

Så ja, nog är "köpråd" en bra idé att införa. Speciellt iom att ca 30-40% av alla trådar verkar handla om just det...
Citera
2009-01-08, 15:45
Medlem
chribsson2s avatar
Trådstartaren bad om åsikter i frågan. Jag har lämnat mina.
Kan bara konstatera att vill jag ha råd om hårdvara så går jag ju inte till FB.
Citera
2009-01-08, 17:02
Medlem
Citat:
Trådstartaren bad om åsikter i frågan. Jag har lämnat mina.
Kan bara konstatera att vill jag ha råd om hårdvara så går jag ju inte till FB.
Vill man ha riktiga svar så går man till sweclockers, vill man ha riktiga svar angående Cannabis så går man till swecan, vill man ha riktiga svar angående bilar, så går man till något bilforum, och elektronik, så finns det svenska elektronikforumet.

Flashback är inte specialinriktat på något, och just därför gillar jag stället. Här finns frispråkigheten.

Och fler åsikter önskas.
Citera
2009-01-08, 19:37
Medlem
Vrövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Vill man ha riktiga svar så går man till sweclockers, vill man ha riktiga svar angående Cannabis så går man till swecan, vill man ha riktiga svar angående bilar, så går man till något bilforum, och elektronik, så finns det svenska elektronikforumet.

Flashback är inte specialinriktat på något, och just därför gillar jag stället. Här finns frispråkigheten.

Och fler åsikter önskas.

Precis så tycker jag med, på grund av att allt mellan himmel och jord ska diskuteras på fb blir det varken hackat eller malet. Men ack så underhållande
Senast redigerad av Vrövhål 2009-01-08 kl. 19:55.
Citera
2009-01-08, 22:08
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Precis så tycker jag med, på grund av att allt mellan himmel och jord ska diskuteras på fb blir det varken hackat eller malet. Men ack så underhållande
Visst serru, det är en stor jävla bullfest.
Och din åsikt om ett underfora i Hårdvara?
Senast redigerad av chribsson2 2009-01-08 kl. 22:22.
Citera
2009-01-08, 22:27
Medlem
Vrövhåls avatar
Citat:
Visst serru, det är en stor jävla bullfest.
Och din åsikt om ett underfora i Hårdvara?

Ptja varför inte, skulle väl göra att andra trådar inte drunknar lika snabbt bland alla "vad ska jag köpa för dator"-trådar.
Citera
2009-01-08, 23:08
Medlem
chribsson2s avatar
Faktum är att ni kommer med en hel del bra argument. Det är ju redan en jävla massa trådar i ämnet, varför inte på samma ställe. Jag ändrar mig och tycker det är en idé som är värd att pröva. Något säger mig dock att min åsikt spelar rätt liten roll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in