2009-01-06, 23:15
Medlem
Raaghs avatar
Tja, har ett ganska stort problem.

Ibland när jag startar datorn så stannar datorn efter att "windows XP" screenen visats och laddat, den fortsätter aldrig till sidan där jag väljer vilket konto jag ska logga in med osv..så jag provade att starta om datorn ett antal gånger , men datorn vill inte starta som vanligt. Så jag startar datorn och trycker på f10, vilket resulterar i att datorn gör en systemåterställning. Allt går bra, datorn verkar startas felfritt.

Men när jag startar något program så står det att den inte kan hitta sökvägen, och alla mina andra användarkonton som jag hade på datorn har försvunnit, och alla inställningar är också borta.

Finns det något sätt att ångra den här återställningen på?
Citera
2009-01-06, 23:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raagh
Tja, har ett ganska stort problem.

Ibland när jag startar datorn så stannar datorn efter att "windows XP" screenen visats och laddat, den fortsätter aldrig till sidan där jag väljer vilket konto jag ska logga in med osv..så jag provade att starta om datorn ett antal gånger , men datorn vill inte starta som vanligt. Så jag startar datorn och trycker på f10, vilket resulterar i att datorn gör en systemåterställning. Allt går bra, datorn verkar startas felfritt.

Men när jag startar något program så står det att den inte kan hitta sökvägen, och alla mina andra användarkonton som jag hade på datorn har försvunnit, och alla inställningar är också borta.

Finns det något sätt att ångra den här återställningen på?
Nej du har återställt datorn som den var när den levererades...
Citera
2009-01-06, 23:19
Medlem
Raaghs avatar
Alla filer o så finns ju kvar iaf..men programmen vill inte starta, förstår inte varför
Citera
2009-01-06, 23:38
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raagh
Alla filer o så finns ju kvar iaf..men programmen vill inte starta, förstår inte varför
Vilka program vill inte starta menar du ?
Citera
2009-01-06, 23:41
Medlem
Raaghs avatar
Spel, såsom WC3, Football Manager, MSN, Photoshop..allt möjligt. Programmen finns inte heller kvar i "lägg till och ta bort program".
Citera
2009-01-07, 01:42
Medlem
Du har återställt datorn, programmen finns alltså inte kvar, däremot finns genvägarna och dina andra egna filer kvar.
Citera
2009-01-10, 18:00
Medlem
Raaghs avatar
Men varför kan jag inte använda dem då? om alla filer finns kvar så ser jag inte varför spelen inte vill funka.
Citera
2009-01-10, 18:27
Medlem
dobbelinas avatar
När du gjorde en systemåterställning försvann all installations information från registret.
Måhända att du har alla filerna, problemet är att Windows
inte vet var/att dom finns.
= Du måste ominstallera programmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in