2009-03-24, 11:24
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Att dda 300 r inte legitim sjlvfrsvar, inte eller att gmma sig bakom barn eller bland civila och rikta sin beskjutning deliberatly..(med mening yani..) mot civila israeliska ml.

Ingen tvingar ngon att diskutera jobbiga frgor men omde som kan inte vill delta...hur vi andra okunniga skall lra oss..??? Du anser att vi andra hr, r idioter som inte kan ngot om konflikten. Vi r tminstone engagerade i den och vill .. - tminstione jag - .. bidra till dess lsning p olika stt. Du som besitter kunskaper kunde frstss lra oss andra och dela med oss i det du kan!

.

Mvh
Giladi
Nu ljuger du igen. Dom dr raketerna r det ju Mossad sjlva som skjuter.

http://www.google.com/search?q=judic...e=utf8&oe=utf8

Tnker du aldrig p din oddliga sjl?
Citera
2009-03-24, 11:42
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
Nu ljuger du igen. Dom dr raketerna r det ju Mossad sjlva som skjuter.

http://www.google.com/search?q=judic...e=utf8&oe=utf8

Tnker du aldrig p din oddliga sjl?

Vad var de dr fr lnk? ljligaste jag sett.
Citera
2009-03-24, 14:57
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Varfr och vad skulle jag klandra sionismen fr..? Du och Chomsky mfl. gr det s bra!! Det finns som sagt tillrckligt mnga judar, israeler och sdana som inte r det som har tagit p sig denna rade roll - att vara ensidigt kritiska mot Israel. Jag njer mig med att ppeka att det r inget nytt, att brotten och orttvisor r en oundviklig del av konflikten och till skillnad frn araberna och palestinierna finns det dessutom en ppen debatt i Israel, kring just dessa frgor.

Khazarjudarna? ..skitpratare av rang i
Nmn ngra brott beggna du anser vrda att frdmas och uppge namnen p ngra zionister du tycker frtjnar kritik.

Khazarjudar r de sjlvstylade wannabejudar som p 740-talet konverterade till judaismen och som upptar strre delen av jordens judiska befolkning och drfr av frklarliga skl inte kan gra ansprk p "det heliga landet".
Citat:
Det tycker du allts.? Fr jag citera dig #7455 nnu en gng..OK:

Ord som talar fr sig sjlva!i
Exakt! Tnk p vad du skriver nsta gng.
Att nya judefrfljelser str fr drren ser de flesta som inte r fr sjlvupptagna av att glorifiera zionismens nationalistrasism och "Israels" brott mot mnskligheten som "demokratisk" nation. Kommande pogromer r en fljd av detta och inte min personliga nskan.
Citat:
Tack fr det. Kemiprofessor ja.INGET ANNAT !! P vilket stt ger det honom mer trovrdighet, eller giltighet... n ngon anan "lrd"..eller "kunnuig" i frgor om judisk lag/lra.

Andra delen av st. r trams som det brukar vara. Du med din.. stunden fr nya pogromer nrmar sig [] jag kommer inte att grta den dag folkets vrede ver det [] kommer att utlsa en ny kristallnatt.. r den sista att tala om hederlighet eller hvda att ngon text r sinnessjukt!i
S du menar att en jude som inte r rabbin inte vet ngot om sin egen tro? Vad sger det om dig som jude?
Och vem str fr hatet? Den som sger sanningen om det judiska nationalhemmet och judaismens rasistiska ansikte eller den som glorifierar en modig och hederlig judes dd och det judiska nationalhemmets mrdande av palestinska araber?
Citat:
Oj..jag har citerat Morris och andra med lnkar och bcker, vid flera tillflle i
Det har jag inte sett tillstymmelsen av. Var god upprepa. Duger boken frn 1988 - d Morris fortfarande var en fritt och logiskt tnkande judisk individ - jag refererade till? Den som kom fram till ungefr samma saker som Pappes?
Citat:
Det har aldrig varit en frga eller en aspekt i debatten. Jag har aldrig frnekat att Begins lromstare mfl hade samma problem med rasfrvirring och behov att terskapa historisk fakta, som du eller Amed Rahmi och mnga palestinier har.

- Pappe r inte bara fantasimakare utan ven revisionist och konspirationist ja!

- Srulik lr ha ett annat problem men med tanke p det jag har lst av hans verk, verkar han ha vrk ngonstans... - vem som helst med denna ngon patologisk instllning till judendomen och Israel, skulle uppleva vrk, verkligen!!.i
Faktum r att du kallade Shahak - som inte r den enda att tolka den rasistiska talmud p det hederliga och sanna stt han gr - fr revisionist, inte Pappe. Den sistnmnda skulle dremot kunna kallas fr revisionist i och med att han lagt tillrtta den zionistiska propagandabilden dr palestinierna frivilligt lmnade landet p andra arablnders uppmaning. Nu vet vi att zionistsvinen genomfrde en etnisk rensning enligt en vl utarbetad plan, vrre n nazisterna ngonsin dristade sig till.

Du smdar och smutskastar Pappe drfr att du inte frmr vederlgga hans utsagor - det r en typisk chutzpah, den frcka lgn judar tillts anvnda i trngda lgen - och drfr det han pstr diametralt motbevisar din zionistiska hatpropaganda. Tyskarna fick betala ett hgt pris efter WWII (och gr fortfarande), nr ska staten "Israel" betala sitt pris fr allt det lidande och frstrelse de samkat palestinierna?
Citat:
Budet igen. #7455: " Ja du GiladiGivati, stunden fr nya pogromer nrmar sig i allt snabbare tempo och jag kommer inte att grta den dag folkets vrede ver det versitteri som herrens egendomsfolk utvar kommer att utlsa en ny kristallnatt."

Fanns det ngot annat bud i dina sjlvindignerade och hatiska texter som jag har gtt miste om..

Knappast
Frmodligen lser du inte ens vad folk postar hr. Du verkar vara fullstndigt avprogrammerad fr normal hederlighet och ett fredligt liv sida vid sida med icke-judar, s fullproppad av zionistiska floskler att allt utanfr den chimren verkar orealistiskt och omjligt.
Citera
2009-03-24, 15:56
Medlem
Breaking News!!!

Citat:
A new UN report exposes a bit of misinformation peddled by the US and Israel and shatters the Zionist illusion that the Gaza war was legal.

The report, prepared by human rights investigator Richard Falk, confirms that Tel Aviv was indeed the party that violated the Egyptian-brokered six-month truce in Gaza.
http://www.presstv.com/detail.aspx?i...onid=351020202

Detta visste ju vi som har fljt den hr trden. Och hr konstaterande kommer sent och kommer ignoreras av medier. S brukar det vara. Skadan r redan skedd.
Citera
2009-03-24, 17:21
Medlem
BlizzardKings avatar
Tre filmer frn The Guardians krigsbrottsutredning som visar anvndandet av drones som vapen, tre tonrsbrder anvnds som mnskliga skldar och hur vrd- och ambulanspersonal attackeras. Kommer de undan med sina vidrigheter ven denna gng s finns det frmodligen inget som hindrar de megalomana fanatikerna att skicka en atombomb mot exempelvis Iran:

http://www.guardian.co.uk/world/seri...-investigation
Citera
2009-03-24, 19:51
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiaarab
S Israel fr allts ignorera FN-resolutioner som inte gynnar dem, men s fort det finns FN-beslut som gynnar dem s skall de fljas? Att mrda 300 barn r inte legitimt sjlvfrsvar. Jag orkar inte diskutera det hr med er, d ni alla r idioter som inte kan ngot om konflikten.

Sen nr har ngon lyssnat p FN?
Citera
2009-03-24, 20:09
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
S lnge du inte talar/skriver om pplen och menar pron , frsts men d du blandat villt mellan dessa lr inte bara jag ha problem med dina texter. Vad gller mina texter och sikter om konflikten, r det uppenbart att jag inte behver antyda mer vad jag str fr!!

Du behver definitivt inte bevisa vart du str, snarare om varfr du anser dig ha rtt och kanske, som en verraskning s lr du dig ngot nytt och byter sikt, om n lite.

Citat:
Javiserligen r det s att jag har rtt. Inte bara jag och det pstr jag inte eller men dem argument och fakta jag frmedlar, med insikten att en mer kontextuell syn p problemet behvs - fr en mer rttvis och balanserad framfrhllning /behandling av frgan, r det svrt att frneka.

Att du lr dig nya saker har frmodligen med din tidigare ytliga, ganska vinklade syn p problemet som av allt att dma, grundar sig p mnga r av ensidig rapportering, av media som knner att den mste tillfredsstlla ca 450,000 gnllande araber och muslimer i Sverige!

Du besvarar inte frgorna i mitt inlgg, jag tar fr givet att du insett vilken katastrof din debatt metod r, du har inte frmedlat fakta d du vgrar acceptera fakta som bevisar orsaken till konflikten. Rttvisa kan du tala dig gul om, inte kommer du frst vad rttvisa innebr frens du inser att det r Palestinierna som lider av orttvisa.

Du r bra att p babbla herr, var god visa mig dina kllor som du pstr verbevisar mina, du har inte visat ngonting n, kanske kan du verraska, tillt mig tvivla.

Citat:
Jag har frklarat flera ggr att deras rtt till kamp r lika klar som Israelernas rtt att frsvara sig. Att ensidigt blunda fr de r av terrorn, som i sig strker israelernas hrdnackade politik bidrar INTE till konstruktiv lsning. Jag har lnkat faktiskt till brott begngna av dessa lnder , inte bara till dem utan ven andra arablnder. Dessa lnder har i generationer uppmuntrat, sttt och sponsrat och trnat palestinsk terror mot israel fr att dels slippa hantera deras frustration p hemma plan dels hlla Israel sysselsatt med skerhetsproblem/terror.

Du har frklarat vad? Var god ls om din frsta mening och terkom. Hur kan deras rtt till kamp vara lika klar? Vad menar du egentligen med klar? Vill du att kriget fortskrider?

Det du kallar terror r en reaktion p de aktioner din nation valt att genomg. Viljan att frst konflikten grundar sig i viljan att frst problematiken, kan vi stta punkt p att du inte frstr problematikens grundlggande faktor? Nr en stat bidrar till att bryta mot internationell rtt genom att t.ex. fra ver sin befolkning p ockuperat omrde s bidrar man inte till ngon konstruktiv lsning, ser du varfr du alltid hamnar ngra steg efter oss andra i debatten? Grundlggande faktorn till problemen r just din och dina gelikars vilja att inte stta er in i andras skor.

Du skyller hela tiden p att alla araber r terrorister, i brjan av trden stllde jag en frga ngra gnger som varken du eller ngon annan vgar besvara; Hur stoppar man terrorism? Fljdfrgan r nstan sjlvklar; Tror du att Israel under OCL skapade fler eller frre terrorister? Simpelt, fler! Varfr du missar pongen gng p gng fr du faktiskt frklara.

Citat:
Och du verkade missa helt min stllningstaganden i sakfrgan. Du upprepar dig som en gammal LP. Och frgar varfr jag frnekar brott begngna av IDFHar du inte frsttt nnu att jag frnekar inte IDF:s/ Israels brott utan ser det som en del av konflikten, logisk fljd och helt i samklang med palestiniernas stndiga brott. Arabiska palestinska attacker mot judiska samhllen och senare Israel , skett med klar och tydlig vetskap om att judarna r en del av omrdets urinnevnarna och efter att lagligt kpt sina marker .

1947 har dessa judars rtt, erknts av FN och r drmed att betrakta som rttmttiga gare, med suverntitet och skyldighet att frsvara sig..

Varfr upprepar jag mig tror du?

Ok, nu har du ganska tydligt skrivit vad du tycker, en fljdfrga; Vilka brott anser du IDF begtt som kan ha skadat fredsprocessen?

Dina diffusa frklaringar till brotten r inte att du "inte frnekar", fr just brotten i sig har lett till attacker ifrn palestinierna, just brotten har frargat det palestinska folket. Du ser inte ens muren som fel, trots det har jag visat dig vad World Court tycker, olaglig! Hur har du mage att pst att du bevisat ngonting?

Vill du veta var din partiska vision visar sig? Du ser Israels brott som en del av konflikten, visst kan brott begs av rtgg, vad tycker du om alla andra brott som begs av IDF? Som inte kommer ifrn "ett par rtgg"? Problemet r ditt perspektiv p brott, lagen sger en sak men herr Giladi ser Israel ver lagen. Hamas r terrorstmplade, varfr r inte Israel det? Du erknde att du ser brotten som begs, det r ett riktigt hyckelpartaj detta, du anser inte att det r vrre om en polis (till skillnad ifrn en civil) r kriminell?

Vet du frresten vad mer FN tycker och tnker? Frutom att du anvnder FN nr det behagar s missar du att skyldigheterna r mer n bara frsvar, frsvara den ockuperade befolkningen ingr, sdant r du inte intresserad av lngre antar jag.

Citat:

Jag frsvarar INTE Israel VLDIGT AGGRESSIVT, utan frsvarar landets rtt att i enighet med FN:s 51, frsvara sig och sina medborgare mot upprepande frsk av aggressiva fiender, senast ifrgr att samka stora skador/alt. frgra landets existens. Vem som helst med mod och insikt skulle gra det, utan att fr den delen ven behva bortfrklara, st fr eller rttfrdiga varje felsteg eller misshandling som Israels arm begr. Du frsvarar inte - hoppas jag - allt som begs i frihetsnamn frn extrema palestinska grupper..??!!

Ett krig i sig r ett brott och om palestinierna har inte bara gett sig i denna lek utan ven startat den, br de ven tla den genom att ansvara fr en rad behagliga konsekvenser och ta ansvar fr sin del i konflikten.

Mvh
Giladi

Okej, inte aggressivt, hller du med om att du frsvarar Israel irrationellt med andra ord?

Som sagt, du anvnder FN nr det passar dig. Du tar fr givet att jag skulle frsvara allt som du r emot, jag konstaterar bara att Israel r problemet och den felande delen av konflikten. Jag har gng p gng lnkat till information som visar min position, du lser B'Tselem, kommer du ngonsin erknna att du egentligen ljg om det? http://www.btselem.org/English/ Varfr r du s rdd fr att titta in p sidan?

Du skriver om ansvar, ansvar Israel inte tar, som dessutom vrldssamfundet hller med om medan du lever i din bubbla s kan vi andra backa ett steg och tycka synd om dig som s ivrigt hller fast vid din punkt, att en diskussion om denna konflikt ska urarta till en diskussion om hur vida Israel felat r helt absurt. Det r ingen hemlighet att Israel radikaliserat palestinierna.
Citera
2009-03-24, 23:52
Medlem
jkl555s avatar
Citat:
S lnge du inte talar/skriver om pplen och menar pron , frsts men d du blandat villt mellan dessa lr inte bara jag ha problem med dina texter. Vad gller mina texter och sikter om konflikten, r det uppenbart att jag inte behver antyda mer vad jag str fr!!

Javiserligen r det s att jag har rtt. Inte bara jag och det pstr jag inte eller men dem argument och fakta jag frmedlar, med insikten att en mer kontextuell syn p problemet behvs - fr en mer rttvis och balanserad framfrhllning /behandling av frgan, r det svrt att frneka.

Att du lr dig nya saker har frmodligen med din tidigare ytliga, ganska vinklade syn p problemet som av allt att dma, grundar sig p mnga r av ensidig rapportering, av media som knner att den mste tillfredsstlla ca 450,000 gnllande araber och muslimer i Sverige!

Jag har frklarat flera ggr att deras rtt till kamp r lika klar som Israelernas rtt att frsvara sig. Att ensidigt blunda fr de r av terrorn, som i sig strker israelernas hrdnackade politik bidrar INTE till konstruktiv lsning. Jag har lnkat faktiskt till brott begngna av dessa lnder , inte bara till dem utan ven andra arablnder. Dessa lnder har i generationer uppmuntrat, sttt och sponsrat och trnat palestinsk terror mot israel fr att dels slippa hantera deras frustration p hemma plan dels hlla Israel sysselsatt med skerhetsproblem/terror.

Och du verkade missa helt min stllningstaganden i sakfrgan. Du upprepar dig som en gammal LP. Och frgar varfr jag frnekar brott begngna av IDFHar du inte frsttt nnu att jag frnekar inte IDF:s/ Israels brott utan ser det som en del av konflikten, logisk fljd och helt i samklang med palestiniernas stndiga brott. Arabiska palestinska attacker mot judiska samhllen och senare Israel , skett med klar och tydlig vetskap om att judarna r en del av omrdets urinnevnarna och efter att lagligt kpt sina marker .

1947 har dessa judars rtt, erknts av FN och r drmed att betrakta som rttmttiga gare, med suverntitet och skyldighet att frsvara sig..

Jag frsvarar INTE Israel VLDIGT AGGRESSIVT, utan frsvarar landets rtt att i enighet med FN:s 51, frsvara sig och sina medborgare mot upprepande frsk av aggressiva fiender, senast ifrgr att samka stora skador/alt. frgra landets existens. Vem som helst med mod och insikt skulle gra det, utan att fr den delen ven behva bortfrklara, st fr eller rttfrdiga varje felsteg eller misshandling som Israels arm begr. Du frsvarar inte - hoppas jag - allt som begs i frihetsnamn frn extrema palestinska grupper..??!!

Ett krig i sig r ett brott och om palestinierna har inte bara gett sig i denna lek utan ven startat den, br de ven tla den genom att ansvara fr en rad behagliga konsekvenser och ta ansvar fr sin del i konflikten.

Mvh
Giladi

Verkar som att du blundar fr att det i stort sett och i grund och botten frmst handlar om ett religist krig.
Hr om dagen hade exempelvis Herald Tribune en artikel om religisa-israelisk-nationalisters kade kontroll och pverkan p den israeliska armen.

"the rabbinate brought in a lot of booklets and articles and their message was very clear: We are the Jewish people, we came to this land by a miracle, God brought us back to this land and now we need to fight to expel the non-Jews who are interfering with our conquest of this holy land. This was the main message, and the whole sense many soldiers had in this operation was of a religious war."

P ett annat stlle kan man lsa om den israeliska militrens rabbin-general, Avichai Rontzki, som delade ut en religis-helig-krigs-skrift till soldaterna, med ett tydlig meddelande ur Talmud: "He who is merciful to the cruel will end up being cruel to the merciful."

S, det handlar inte bara, som du verkar frska visa, om att frsvara sig mot stygga-grannar.
Citera
2009-03-25, 10:10
Medlem
Curt Hsons avatar
Vad tyst Giladi blev.
Citera
2009-03-25, 12:14
Medlem
Giladis avatar
http://www.meforum.org/1877/a-land-w...people-without

http://www.wernercohn.com/Shahak.html

http://www.campus-watch.org/article/id/4022

http://www.camera.org/index.asp?x_co...22&x_article=9 94

Nr jag har gjort i ordningen min nya datorn kommer jag tillbaka med flera inlgg. Men du verkar ha tid s du kan brja med att lsa dessa lnkar.

mvh
Giladi
Citera
2009-03-25, 13:30
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:

Nr jag har gjort i ordningen min nya datorn kommer jag tillbaka med flera inlgg. Men du verkar ha tid s du kan brja med att lsa dessa lnkar.

mvh
Giladi
>>A Land without a People for a People without a Land"

Patetiskt.
Citera
2009-03-25, 13:56
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:

mvh
Giladi

Du mste skmta. Inte kan du helt p allvar, efter allt snack om kllor, komma med dessa banala och pinsamma s kallade "frklaringar".

Lnk1: Det r en artikel skriven av Diana Muir (http://www.dianamuir.com/), hur var det nu, r FN och Amnesty smre? Betyder detta att Finkelstein r smre fr att han anvnder sig av riktiga kllor?

Lnk2: Vad besvarar den lnken? Hur ser det ut p fronten krigsbrott? Om Israel hade blivit dmd som den terrorstat den r s hade vi inte diskuterat det hela, eller hur?

Lnk3: r du p riktigt? Det besvarar inget av vad Finkelstein skriver, sen s besvarade du inte mitt inlgg nr jag presenterade en klla till ALL information om Finkelsteins frlorade tenure. Hr r en lnk dr mycket av vad Dershowitz blev anklagad fr bevisas; http://www.normanfinkelstein.com/art...?pg=11&ar=1493
Mer om Finkelstein och hans bcker finner du p sidan.

Lnk4: "Article not found "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in