Citat:
Ursprungligen postat av Wazz
Läs allt, han ville ha en (oberoende) källa på "författningslagen" och det är vad han fick. Vad är det ditt problem ? Förståndshandikappad ?
Jepp och jag fick precis vad jag ville;
Citat:
Israel är en parlamentarisk demokrati och alla medborgare över 18 år är röstberättigade. Förutom välfärdsfrågor och ekonomi handlar den politiska debatten om den israelisk–palestinska konflikten och hur judisk den judiska staten ska vara.
Det politiska livet dominerades länge av det socialdemokratiska Arbetarpartiet och det liberala Likud partiet,. Efter att Arbetarpartiet lämnat koalitionsregeringen med Likud den 20 november 2005 följde stora förändringar av det politiska landskapet i Israel. Det efterföljande nyvalet den 28 mars 2006 innebar en stor framgång för det av Likuds tidigare partiledare Ariel Sharon bildade mittenpartiet Kadima.
På grund av Sharons ohälsa fick dock Ehud Olmert leda partiet i valrörelsen. Efter valet blev Olmert premiärminister i en koalitionsregering tillsammans med Arbetarpartiet, Shas och Pensionärspartiet . Trots att Israel är en erkänd demokratisk stat råder en viss brist i knesset, många oberoende vägrar erkänna att Israel är en fullbordad demokratisk stat på grund av den omtalade författningslagen
Jag ser inga som helst problem med detta och dom skriver att det är en fullgod demokrati, om du nu har några problem med författningslagen så får du posta ut de styckena åt mig.