2008-12-31, 18:00
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birobidzhan
Har svarat på samtliga frågor i kanske en tredjedel av mina inlägg totalt.

Dessutom, posta källan om de två soldaterna.

Svarar på det jag vill, som jag tycker är relevant. Allt bottnar i att Palestina/Hamas gör precis det du beskyller Israel från att göra.

Som sagt, för ANDRA gången:

Citat:
Ursprungligen postat av jjjjjj123456
Tyvärr inte Vet att jag läst det i någon av Israel/Palestina-trådarna här på FB..
Citera
2008-12-31, 18:02
Medlem
Relays avatar
Citat:
Trams. Dessutom, citera mig inte i fortsättningen utan att citera ALLTING.
Då får du allt säga vad du anser vara trams.
Citera
2008-12-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Tror inte att vi två kommer längre än så.

Helt okej att du flyr diskussionen.

Hänvisar alltså till vår senaste "diskussion":https://www.flashback.org/showpost....postcount=1032

och ni andra som vill diskutera börja med att svara på #1007.

---

Citat:
Den har ju Palestina också brutit mot angående t.ex. behandling av krigsfångar. Enligt inlägg tidigare i tråden, skall ju minst två Israeliska militärer blivit tillfångatagna och därefter blivit dödade.
Citat:
Presentera en källa.
Senast redigerad av Birobidzhan 2008-12-31 kl. 18:05.
Citera
2008-12-31, 18:04
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Nekar du till att man inte får kollektivt bestraffa en befolkning, neka hjälporganisationer inträde?

Israel skickar hjälp till civilbefolkningen utan hjälp från hjälporganisationer. Hamas har dessutom förutsättningarna för hjälp. Om ingen hjälp kommer är det indirekt Hamas som utövar kollektiv bestraffning, så det skulle jag inte skylla på Israel. Hamas har spelreglerna framför sig, men ignorerar dem.
Citera
2008-12-31, 18:05
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mildost
Ska vi se om T Birobidzhan kommenterar detta?

CGI har man inte skyllt på än. Det kanske kommer nu.
Citera
2008-12-31, 18:05
Bannlyst
Inslag på nyhterna som visar hamas raketer slagit ner i en skola!

Till skillnad från avskummen hamas som utnyttjar civil så väljer israel ut tänkbara hamas fästen och där man avfyrat raketer

Medans avskummen hamas urskinningslöst avfyrar dussintals missiler oavsett om det är militärt eller civilt!

Avskummen bryr sig varken om sina egna civila eller andra
Citera
2008-12-31, 18:07
Medlem
Citat:
Israel skickar hjälp till civilbefolkningen utan hjälp från hjälporganisationer. Hamas har dessutom förutsättningarna för hjälp. Om ingen hjälp kommer är det indirekt Hamas som utövar kollektiv bestraffning, så det skulle jag inte skylla på Israel. Hamas har spelreglerna framför sig, men ignorerar dem.

Nekar du eller inte?

Dessutom, hjälporganisationer måste ha fritt inträde, "Israel" levererar en liten del av det som är tillräckligt - det är deras PLIKT att göra det.

Du menar alltså att Hamas kan avbryta den ekonomiska blockaden om de vill?
Citera
2008-12-31, 18:10
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Presentera en källa.

haha

Tredje gången... Kanske får byta taktik... Anser du att Hamas och Palestinierna helt har följt Genéve-konventionen eller behöver inte de göra det?

Vad jag har uppfattat följer inte deras terrordåd internationell rätt fullt ut, eller gör det det?
Citera
2008-12-31, 18:14
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Nekar du eller inte?

Dessutom, hjälporganisationer måste ha fritt inträde, "Israel" levererar en liten del av det som är tillräckligt - det är deras PLIKT att göra det.

Jag tycker det är fel, att Hamas utövar kollektiv bestraffning över sin befolkning Ja. Jag anser nämligen att de vet exakt vilka konsekvenser deras handlande kommer att få.

En av de största anledningarna till att det inte är fritt inträde till gaza är ju vapensmugglingen, så Israel agerar ju enbart försiktigt.

Citat:
Du menar alltså att Hamas kan avbryta den ekonomiska blockaden om de vill?

Det står dem fritt att sluta med sina terroristdåd och raketattacker, så JA, tärningen är på deras sida.
Citera
2008-12-31, 18:16
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Nej, du kan inte bomba bara sådär.

Klart att ett land får försvara sig.

Citat:
Nej, det var relativt lugnt då.

Ingen betydelse då Hamas var för ett krig.

Citat:
Men med din "logik" menar du alltså att judar röstar för ett krig när de har gått till val? Gör du det?

Om det finns ett val mellan två troliga vinnare, ett för krig och ett för politisk lösning. Röstar man på partiet för krig så stödjer man krig, ja.

Citat:
Nej, inte "kanske" för vi snacka just nu om G-konventionen.

Jag klagar över "Israels" brott, har du inte förstått det ännu?

Israel skickar mat, men du är inte nöjd. Hoppa inte över på något annat "brott".

Citat:
Eh, varför hittar du på något nytt argument?

Du skrev: "..Därför skall dom inte förvänta sig någon hjälp från Israel"

Och hur i helvete svarade du med "Tyvärr så vill folk inte ta ansvar för sitt handlande."?

Det handlar alltså om konventioner som de måste följa.

Jag hittar inte på något nytt, Israel gör vad dom skall enligt din älskade G-konvention. Sen att jag tycker Israel borde strunta i den är en annan sak.

Citat:
Drar sig tillbaka? Är du dum i huvudet?

Läs, studera, tänk: http://www.guardian.co.uk/world/2008...hepalestinians

Jag syftade på 2004(?), när Israel drar sig tillbaka så fortsätter Hamas i samma utsträckning med sina raketer. Den uppfattningen fick jag.

Citat:
Men nu har det inte varit direkta krig.. ockupationen och annektering har fortsatt sedan 1967...alltså över 40 år.

Det fungerar inte så i krig, oavsett om Debkafile.com påstår det.

Det var krig, och vem debkafile.com är har jag ingen aning om.

Citat:
Du tog dock inte en titt på G-konventionen?

Jo, och Israel följer den ganska bra. Hamas bryter mot ungefär varje punkt.

Citat:
Det betyder att en "stat" som kallas för demokrati anfaller civil mål, bryter mot en rad olika konventioner.

Ok?
Citera
2008-12-31, 18:17
Medlem
Citat:
haha

Tredje gången... Kanske får byta taktik... Anser du att Hamas och Palestinierna helt har följt Genéve-konventionen eller behöver inte de göra det?

Vad jag har uppfattat följer inte deras terrordåd internationell rätt fullt ut, eller gör det det?

Har besvarat samtliga frågor, du gav dig ur diskussionen, spottade ut flera lögner, kommer in med samma lögner och nu vill du jag ska ta om allting?

Läs #1007 - besvara den och presentera källan.
Citera
2008-12-31, 18:19
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Israel kommer inte att kunna existera i sin nuvarande form. Det är en konstgjord stat, skapad på ett onaturligt sätt. Israel finns bara kvar så länge terrorstaten har stöd från USA. Detta oreserverade stöd från världsterroristerna i USA, och även en stor del av övriga världen är naturligtvis en förutsättning för Israels existens. Om inte staten Israel förändras så kommer den att gå under.
Hamas är som bekant palestiniernas demokratiskt valda regering.
Om nu israelerna vågar gå in med marktrupp i Gaza så hoppas jag dom blir besegrade på samma sätt som dom blev det i Libanon 2006. Tyvärr har inte Hamas den beväpning Hizbollah har.

Sånt där trams har alla som är emot israel pratat om i 60 år nu. En finns israel kvar finns inget som tyder på att landet kommer gå under, Lär dig acceptera det. Jag hoppas på en fredlig tvåstatslösning, men personer som dig måste helt enkelt inse att israel existerar och kommer fortsätta att gör det med!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in