Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-08-28, 09:48
  #13
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilCMN
Det var en tecknad TV-serie.... tror det var en serie iallafall, om en liten pojke som sprang runt i en människas blodomlopp. Eller han kutade väl runt i hela kroppen. Stannade till i lungan typ och så fick man lära sig lite om lungan. Låter konstigt... jag vet!!!!

Serien var fransk (tror jag)
Den var tecknad (det vet jag)
Gick slutet av sjuttiotalet eller början av åttiotalet.

Var på loppmarknad i Varberg, där sålde de hela serien på video, den ligger på flera band, för 30:-.

Bestämde mig för att köpa den men lade tillbaka den då jag inte orkad släpa på den...!
Citera
2003-08-31, 01:17
  #14
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Ledmotiv

Citat:
Ursprungligen postat av fullegubbe
Skulle tro att det var en av uppföljarna i serien "Det var en gång".
Det var en fransk serie som gick, som började med typ stenåldern och arbetade sig fram, med samma killar, en liten kille och en gubbe med skägg. De var med i alla avsnitt. Efter den första serien som handlade om historia så gjordes andra om olika saker t.ex. kroppen.

Ledningsmotivet var tjajkovskis (hur nu det stavas) de fyra årstiderna om jag inte missminner mig.

Fel, ledmotivet är av J.S Bach. Toccata och Fuga.
Citera
2011-02-07, 13:43
  #15
Medlem
DonHarlees avatar
Åh va kul att jag har hittat den! Den var riktigt pedagogisk och jag kommer ihåg hur jag brukade se den på sommarmornarna. Det fanns också en liknande som beskrev världshistoria med tecknade figurer och påminde om serien om kroppen, är det någon som vet vad den hette?
Citera
2012-02-02, 20:49
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonHarlee
Åh va kul att jag har hittat den! Den var riktigt pedagogisk och jag kommer ihåg hur jag brukade se den på sommarmornarna. Det fanns också en liknande som beskrev världshistoria med tecknade figurer och påminde om serien om kroppen, är det någon som vet vad den hette?

http://www.imdb.com/title/tt0264244/

http://www.imdb.com/title/tt0282303/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback