Tjenare, jag fick en HP Pavillion dv9700 Notebook PC i födelsedagspresent förut. Nu är det så att den har fått problem nu de senaste dagarna. Den har börjat fryst & laggat, (Windows VISTA har den.). Och nu idag så har Enheten D:\ Försvunnit och har bara C:\ Kvar, hadde allt i D:\, Downloads från TPB, spel osv.
Tänke fråga om det finns någon snäll själ här som kan hjälpa mig med detta , Att få tillbaka D:\ är såklart Prio 1.
prova att få itag något disk program ex partition magic lr nått som kollar upp status på disk/ar i burken.
Lite dåliga nyheter är att bror min har en likadan och den har endast jävlast med honom. Allt från disk-krasch till trådlösa nätverkskortet som flygit.
Ringde till HP's fitt-kundtjänst.. vi snackade i 23 minuter (ringer gratis dit ), Han kunde inte hjälpa mig med mitt problem sade han, och sen sa han vänta lite och lade på, nu när jag försöker ringa dit så är det alltid upptaget.. tror han blocka mitt nummer , LOL.
Tjenare, jag fick en HP Pavillion dv9700 Notebook PC i födelsedagspresent förut. Nu är det så att den har fått problem nu de senaste dagarna. Den har börjat fryst & laggat, (Windows VISTA har den.). Och nu idag så har Enheten D:\ Försvunnit och har bara C:\ Kvar, hadde allt i D:\, Downloads från TPB, spel osv.
Tänke fråga om det finns någon snäll själ här som kan hjälpa mig med detta , Att få tillbaka D:\ är såklart Prio 1.
Tackar på förhand!
// Mvh S.N
hmmm, det kan bero på flera saker - Hårddiskan skulle kunna vara trasig. Hittar du den överhuvudtaget i 'den här datorn' ? Om inte så kan den vara trasig, eller så strular dina partitoner lite, men om du inte vart o pillat på dom ska dom inte börja strula :P Så satsar på att hårddisken är paj. Lämna in stackarn till en datorbutik som har service på datorer så ska du se att dom kan fixa det åt dig.
mjao hårddisken kan faktiskt paja under omstart/boot iom att den arbetar ganska mycket just då. Är du kunnig med datorer i sig? för det du kan göra är att öppna upp den och kolla så allt sitter i som det ska, att inget glappar som du säger.
Är det en C:\ och D:\ en fyskisk HD som är delad i två partitioner eller är det två fysiska HD'ar? Du kan ju alltid prova att sätta in HD'n i en annan dator och se om du kan hitta den där. Annart är Disk Director Suite ett användbart program.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!