Jag tänkte höra om det är någon som vet om det är möjligt att beställa hem fryst kött och ingredienserna som mcdonalds använder för att steka själv hemma när man blir sugen?
Skulle vara underbart då det inte finns någon mcdonalds där jag bor.
Senast redigerad av slunk 2009-01-04 kl. 20:02.
Jag tänkte höra om det är någon som vet om det är möjligt att beställa hem fryst kött och ingredienserna som mcdonalds använder för att steka själv hemma när man blir sugen?
Skulle vara underbart då det inte finns någon mcdonalds där jag bor.
Ja kött och grönsaker samt bröd är ju inga större svårigheter, dressinagarna är ju lite svårare att röra till på samma sätt.
Sen kommer ju resultatet inte att bli detsamma då du inte har tillgång till samma maskiner för att tillaga kött och bröd som McD använder. Ex köttet grillas i en klämgrill som tillagar köttet som används i HB, CHB och big på ca 40
sek. Att steka kötten i stekpanna ger inte samma reslutat. Brödet rostas på ett speciellt sätt så att det blir en karameliserad lite hård yta på brödet, visst det går att åstakomma ett någorlunda likvärdig resultat i en stekpanna men det krävs lite pyssel.
Och nej det går inte att beställa ingredienser från McD som man tillagar själv
Dressingen han gjorde till Bigmac var rätt lik alltså. Hittar dock ingen med favoriten McFeast. Någon som vet om man kan få tag på den? Heter den samma sak i USA som här i Sverige?
Kanske lite off-topic men varför ska man göra burgare enligt McDonald's recept? Det är inte direkt så att McDonald's hamburgares ingredienser är valda för att de är de godaste tänkbara. Det är väl snarare så att det finns ett stort ekonomiskt intresse i att hålla priset på råvaror nere så mycket som möjligt.
När jag slänger ihop hamburgare hemma så blir de 10 gånger godare än de jag ibland tvingar i mig på McDonald's, trots att jag inte är så noggrann att det blir absolut bästa råvaror. Jag slänger mest ihop något bara.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!