2009-01-04, 18:07
Medlem
Dr.Gs avatar
Har en helt ny bärbar dator av märket acer aspire 5530. Problemet är att det knasstrar i högtalarna då och då så jag har tänkt ställa in datorn på fabrikatinställningar.

Frågan är alltså hur man ställer in datorn på fabrikatinställningar på en windows vista maskin? Vill gärna ha en detaljerad beskrivning tack? Har sökt utan resultat.

Tack igen
Citera
2009-01-04, 19:57
Medlem
Dr.Gs avatar
Har fått reda på att det ska finnas en särskild inställning på BIOS som gör att man kan återställa datorn till fabriksinställningar vid formatering eller ngt liknande. Att man helt enkelt ska trycka ned ngn knapp så att man får fabriksinställningar.

Ngn som vet mer om detta?
Citera
2009-01-04, 20:03
Medlem
kanulas avatar
Det är knappast BIOS fel att det knastrar i högtalarna. Har du funderat på tinnitus...?

Nej, seriöst så tror jag mer på att det är ett hårdvarufel. Antingen i ljudkortet eller i högtalarna. Det är inte så att det brummar? Då kan det vara olika nivåer på jorden i datorn och i högtalarna.
Citera
2009-01-04, 20:50
Medlem
Kan vara detta, gå in på din mjukvara till ljudkortet och i Equalizern dra ner allt till mitten istället för högst upp, det löste mitt problem iaf

iofs va d ju inte det du fråga efter
Senast redigerad av Elyris 2009-01-04 kl. 20:52.
Citera
2009-01-05, 19:41
Medlem
Dr.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Det är knappast BIOS fel att det knastrar i högtalarna. Har du funderat på tinnitus...?

Nej, seriöst så tror jag mer på att det är ett hårdvarufel. Antingen i ljudkortet eller i högtalarna. Det är inte så att det brummar? Då kan det vara olika nivåer på jorden i datorn och i högtalarna.

Precis.. Det är så att det brummar skulle jag vilja säga. Hade lite svårt att hitta en bra beskrivning på fenomenet va.

Hur ska man åtgärda problemet då, tycker du?

Tack Elyris. Ska kolla upp det. (EDIT: Hittade inte det faktiskt)
Senast redigerad av Dr.G 2009-01-05 kl. 19:45.
Citera
2009-01-06, 12:02
Medlem
Dr.Gs avatar
Hade fullständigt glömt bort att jag hade recovery skivor till datorn som jag då använt nu.

Dock verkar det som att problemet återstår. Får se om jag kontaktar butiken jag köpt den ifrån.

Tack för era hjälp
Citera
2009-01-06, 15:09
Medlem
G2rs avatar
hmm, kanske högtalarna är sönder eller något, kanske trumman i högtalarna har en spricka eller något.. du gör rätt som kontaktar butiken, då sparar du en massa tid och problem skulle jag säga, lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in