• 1
  • 2
2009-01-03, 23:45
Medlem
TheDeepSixs avatar
Tänkte att vi här skulle diskutera snetrippar och hur ni bäst vänder en snetripp in på rätt spår igen. Det är ju oftast bara att tänka possitivt och intala sig att det är en drog men det finns många andra användbara knep så kör så det ryker.

Mina knep:

* Att ha en lugn, mindre trippig låt som påminner om bra saker och får en att komma på andra tankar.

* Tala ut och förklara situationen med någon som man känner sig säker hos. Dock fungerar det här bättre för mig om personen som jag talar med oxå är trippad då jag känner att ingen nykter person kan förstå vad jag menar.

* Byta ut rädslan mot ilska. Inte mot andra som trippar såklart. Men att kränka andra som tex folk på tv'n känns ofta bra. Att dra en kommentar som "Peter jihde.. Hur fungerar du igentligen?" hjälper genom att du lägger ner mindre fokus på ditt eget beténde och hur konstig du känner dig.

* Att sitta i en grupp och peppsnacka är nog det som funkar bäst för mig. Att sitta i en grupp med trippade människor och snacka om hur jävla bra alla är byter fort ut rädslan mot eufori.

Sådär nu får ni komma med egna tipps och tricks. Och finns det redan liknande trådar eller om det är ett korkat koncept så är det bara att låsa på.
Ursäktar även ifall det är något stavfel. Har sjuklig feber och är trött.
Citera
2009-01-03, 23:59
Medlem
Arch_Angels avatar
en polare berättade om en bekant till honom som hade med sej en lapp med en stor smile-gubbe med texten "dont Worry,be happy" & ifall nån skulle snea ur så var det bara att ta fram den lappen & då garvade man åt att man skrivit den lappen hade tydligen funkat två gånger

sen finns det speciella piller, antihish nånting som skall funka. minns inte vad dom hette men personligen så minns jag min tripp dog som ur när jag tog iktorivil
Citera
2009-01-04, 00:11
Medlem
Dimetyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
en polare berättade om en bekant till honom som hade med sej en lapp med en stor smile-gubbe med texten "dont Worry,be happy" & ifall nån skulle snea ur så var det bara att ta fram den lappen & då garvade man åt att man skrivit den lappen hade tydligen funkat två gånger

Japp, glada lappar borde funka på en massa bra sätt, som att man kan skratta åt sig själv, eller hur lappen ser ut, eller vad man tänkte på när man skrev den, eller hur dumt koncept det är egentligen och att det funkar även om det bara är några nerklottrade ord på en bit papper och hur bra man mår av det =)

Annars kan man kramas och, som sagt, peppa upp varandra på olika saker som avleder uppmärksamheten från allt dåligt.

Och förövrigt lär det bli en bra tripp av sig självt om man går igenom allt bra man kan göra under snedtrippen. Då "lurar" man sig själv till att bli osårbar för tripiiga otrevligheter.
Citera
2009-01-04, 12:11
Medlem
XXtazys avatar
Byta låt och tända eller släcka ljuset brukar funka för mig. Att sätta i ipod med musik är det bästa, vad man än lyssnar på låter det helt fantastiskt. Byta rum eller gå ut kan också funka, bara att byta miljö helt enkelt. Annars att dra några lustgas eller en spliff får mig på andra tankar
Citera
2009-01-04, 13:21
Medlem
Något som fungerar som kanske inte är så lätt att göra är att helt enkelt ge upp och sluta kämpa emot. Att man bara accepterar vad som händer helt och slappnar av. Dock kan detta vara svårt när man knappt vet vem man är
Citera
2009-01-04, 13:35
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umic
Något som fungerar som kanske inte är så lätt att göra är att helt enkelt ge upp och sluta kämpa emot. Att man bara accepterar vad som händer helt och slappnar av. Dock kan detta vara svårt när man knappt vet vem man är
Detta har jag gjort en gång när jag sneade på 3,5g svamp eller ifall det var ännu mera.
Det fungerar riktigt bra.

Jag ändrade hur jag såg på trippen. Istället för att få in alla intryck och försöka kategorisera dem i den begränsade verklighet jag vanligtvis lever i så stängde jag helt enkelt av denna process (på något sätt, kämpade en hel del) för att istället fokusera på mina råa intryck och glida vidare i trippen utan problem.
Citera
2009-01-04, 23:08
Medlem
Eftersom jag har en tendens till att få snedtripp så brukar jag ha ett litet anteckningsblock och penna tillgängligt. Jag skriver ner klockslag och vilka effekter jag upplever. Det får mig att känna mig som en vetenskapsman som har kontroll över situationen.

Två andra saker som jag tycker hjälper är att ändra på något, eller aktivera sig på något sätt. Tända/släcka lampor, ta en dusch, dricka ett glas vatten...
Citera
2009-01-04, 23:38
Medlem
Att tända och släcka lampor, byta rum och byta låtar tycker jag bara hjälper när man inte har tagit en så stor dos. Detta har inte hjälpt mig när jag ser starka OEVs och CEVs och mår illa för det blir som hjärnan blir överbelastad med information, man inte riktigt vet vad som är verkligt och det känns som allt flyter ihop. Då har det fungerat bästa för mig att bestämma sig att man inte kan påverka det och bara åka ditt man blir förd .

För min del känner jag att jag har lärt mig mer när jag haft en riktigt stark snetripp och överkommit det obehaget. När det uppkommer negativa känslor eller tankar när man är nykter är dessa aldrig så starka och även om de finns där påverkar de mig inte speciellt nämnvärt.
Citera
2009-01-04, 23:56
Medlem
Fox Mulders avatar
Jag skrev på flashback när jag sneade..det hjälpte.
Citera
2009-01-05, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
Jag skrev på flashback när jag sneade..det hjälpte.

Samma här. :/

Jag försöker alltid att kyla ner mig. Det brukar för min del också gå bättre om jag spyr.

För att bearbeta allt brukar jag gå ut och fundera igenom livets alla frågor. Det brukar stärka mig enormt och till stor använding av i framtiden.
Citera
2009-01-05, 14:56
Medlem
Om en annan person snear och man själv är närvarande kan det fungera att leda in personens uppmärksamhet på något annat. T ex genom att dra ett torrt skämt, visa något roligt trick, ge personen någon leksak att pilla på eller liknande. Fokusera på något annat än det negativa, ge personen en kram och klia den i håret, kroppskontakt överlag brukar vara lugnande.
Citera
2009-01-05, 15:01
Medlem
BenAsslicks avatar
När andra snear brukar det alltid funka att prata om något riktigt barnsligt, verkligen bebisnivå.

Pruttar är tex perfekt, att sitta och dilla om olika prutt-typer, tex trumpet-prutten, silent but deadly etc brukar funka bra för att få folk att glömma sina bekymmer och börja fnittra som en skolflicka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in