2009-01-03, 19:16
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,
Jag har bytt hrddisken p vr MacBook och har frskt installera om OSX men disk#2 verkar ha en repa och jag fastnar dr. Jag har frskt hitta en torrent som jag kan anvnda, frgat kamrater etc. fr att hitta en disk#2 jag kan anvnda d jag inte har lust att kpa ett nytt OS.

Jag frskte ven att installera Leopard frn vr Mac-mini men det fungerade inte.

Nu undrar jag dmjukt om det finns ngon hr som skulle kunna hjlpa mig och kanske kunna lgga upp skiva #2 ngonstans som jag kan kopiera ned och anvnda?

Tack p frhand
Citera
2009-01-04, 14:56
Medlem
smurfehs avatar
Br fungera med att starta MBn i firewirelge, slng in skivan i minin och ange din MBs hdd som destination. Frutstter att du har en firewirekabel ocks givetvis.
Citera
2009-01-04, 15:26
Medlem
systems avatar
Jag stller mig frgande till vad skiva 2 r verhuvudtaget. Jag har nog installerat OS X ver 50 gnger, men enbart anvnt en skiva var gng.
Citera
2009-01-04, 17:02
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag stller mig frgande till vad skiva 2 r verhuvudtaget. Jag har nog installerat OS X ver 50 gnger, men enbart anvnt en skiva var gng.

Han menar nog att det r OEM-versionen som medfljde datorn. Till min gamla MacBook medfljde bland annat tv installations-CD'n.

Till TS. Om det inte fungerar s kan jag rda dig att faktiskt kpa en ny kopia av MacOS X om du vill eftersom MacOS inte kostar mycket alls i frhllanden till de andra OS som finns samt att du inte lser dig till en dator (OEM) och kan installera p alla och hur mnga macar du vill, en bra investering med andra ord.

EDIT. S fr du 10.5 istllet som ett plus!
Citera
2009-01-04, 17:45
Medlem
Ajaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Han menar nog att det r OEM-versionen som medfljde datorn. Till min gamla MacBook medfljde bland annat tv installations-CD'n.

Till TS. Om det inte fungerar s kan jag rda dig att faktiskt kpa en ny kopia av MacOS X om du vill eftersom MacOS inte kostar mycket alls i frhllanden till de andra OS som finns samt att du inte lser dig till en dator (OEM) och kan installera p alla och hur mnga macar du vill, en bra investering med andra ord.

EDIT. S fr du 10.5 istllet som ett plus!

Du har nog rtt antar jag!

Tack alla som svarat.

//
Citera
2009-01-04, 17:54
Medlem
smurfehs avatar
Vet inte om det gr att anpassa installationen till bara CD1, fr p CD2 vet jag att det b.la ligger sprkpaket, som man kan bock ur under installation.
Citera
2009-01-04, 19:28
Medlem
Bajsmackans avatar
Kan du inte bara tanka hem Leopard d? Finns flera sdana torrents. (om man nu fr ge sdana rd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in