Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Så inlägg som det här:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14427178&postcount=32 uppskattas helt enkelt inte så man bör istället bara rp:a och skriva den informationen?
Du skriver en egen kort kommentar, plockar ut ett citat från admin och hänvisar till ett par andra trådar i ämnet. Just detta ser jag inget större fel på.
Jag utgick främst från Spelforumet som jag modererar, där många användare skriver "Sök för fan! <länk till befintlig tråd>, snart kommer en mod och låser"-inlägg. Dessa användare vet mycket väl att tråden slängs när en moderator kommer online, de tycker bara det är häftigt att låtsasmoderera.
Du försöker hjälpa till, medan användarna i mitt exempel oftast bara försöker vara dryga.
En annan ganska väsentlig skillnad, även denna jämförelse med spelforumet: Där postar ofta folk "Problem med GTA IV"-, "Problem med CS"- och "Problem med WoW"-trådar, och verkar på fullaste allvar tro att de är först på Flashback med att posta en tråd om dessa spel. Och dessutom finns det flera klistrade trådar med instruktioner om hur forumet fungerar. Detta vet användarna om i forumet, de tycker som sagt bara det är häftigt med vad som brukar kallas för "in before the lock"-inlägg. Det här är en fråga det inte finns någon garanti för att den varit uppe förut, och dessa trådar dyker inte upp på daglig basis, så de är inte ett lika stort problem.
Jag hade föredragit en RP om tråden legat i mina forum, men i detta fall ser jag inget större fel med det du gjorde. Jag gör faktiskt själv så ibland i just denna forumdel, även fast jag inte borde.
Skillnaden må vara hårfin många gånger, men jag anser i alla fall att det finns en.