2009-01-03, 23:35
Bannlyst
det väl inte att hobbymoderera att ta upp ämnet att massa trådar fylls av folk som skriver metakommentarer och fyller ut forumet med lågkvalitativa baksätesmodereringskommentarer som ingen uppskattar och inte fyller någon som helst funktion?

Det här forumet är ju ämnat för att diskutera flashback, komma med förslag osv.

PS.Du verkar överlag fixerad vid hur många inlägg folk har , titulerar folk "2008´or" ute i diskussionerna och verkar överlag "stolt" över att du varit registrerad på flashback si och så länge och kallar andra "nybörjare" osv , Rostmannen? Jag bryr mig inte om sånt, tycker det är lite fjortisbeteense. Jag har som sagt deltagit på FB sen (old)-tiden, det är bara upplysning, inget jag är "stolt" över. Det är väl inte coolt att ha varit här länge, eller?
Citera
2009-01-03, 23:39
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voffeG
det väl inte att hobbymoderera att ta upp ämnet att massa trådar fylls av folk som skriver metakommentarer och fyller ut forumet med lågkvalitativa baksätesmodereringskommentarer som ingen uppskattar och inte fyller någon som helst funktion?

Det här forumet är ju ämnat för att diskutera flashback, komma med förslag osv.

PS.Du verkar överlag fixerad vid hur många inlägg folk har , titulerar folk "2008´or" ute i diskussionerna och verkar överlag "stolt" över att du varit registrerad på flashback si och så länge och kallar andra "nybörjare" osv , Rostmannen? Jag bryr mig inte om sånt, tycker det är lite fjortisbeteense. Jag har som sagt deltagit på FB sen (old)-tiden, det är bara upplysning, inget jag är "stolt" över. Det är väl inte coolt att ha varit här länge, eller?

bla bla bla

Ja men om du nu varit här se Old tiden så berätta då ditt avändarnämn, det strider inte mot reglerna att avslöja den då dom användarna inte används mer.
Och om du tycker jag är en fjortis så anmäl mig då för fan.
Citera
2009-01-03, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
bla bla bla

Ja men om du nu varit här se Old tiden så berätta då ditt avändarnämn, det strider inte mot reglerna att avslöja den då dom användarna inte används mer.
Och om du tycker jag är en fjortis så anmäl mig då för fan.

Varför tjafsar du med mig i alla trådar? Du har fått ett PM nu. Jag tänker inte vara OT i den här tråden längre. Klart slut.
Citera
2009-01-04, 00:00
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Det där var den värsta överdrift jag någonsin hört. Inte fan sker de här metadiskussionerna i så stor utsträckning att det skadar forumet?
Citera
2009-01-04, 00:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ofta så är tråden/inläggen inte ens RP:ade när folk skriver så heller, jag försöker iaf att hänvisa till rätt forum/rätt sökning när jag skickar RP.
Det är mycket uppskattat av oss mods eftersom det går snabbt att klicka på länken för att se om det stämmer och sedan klistra in länken i trådlåsningen. Det finns några sådana som ofta gör det i de forum jag moddar och det är något jag sätter högt värde på, även om jag inte vill skriva ut deras namn här.
Citera
2009-01-04, 02:01
Medlem
Pratbubblans avatar
Jag stör mig inte på de som säger att det redan finns en liknande tråd eller att trådstartaren ska söka. Det jag däremot stör mig på är sådana gånger som flertalet skrivet liknande saker i tråden men ingen har trots detta rp:at den. Då brukar jag rp:a den och länka till en passande tråd om jag hittar någon för att hjälpa modsen (precis som Carl Hamilton tipsar om).
Citera
2009-01-04, 02:07
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är mycket uppskattat av oss mods eftersom det går snabbt att klicka på länken för att se om det stämmer och sedan klistra in länken i trådlåsningen. Det finns några sådana som ofta gör det i de forum jag moddar och det är något jag sätter högt värde på, även om jag inte vill skriva ut deras namn här.
Plus ett på denna. Det skalar bort många värdefulla sekunder per RP, som kan användas till roligare forumsaker.

Jag förstår inte heller varför vissa användare hobbymodererar i trådarna. RP räcker bra, det är ju därför det verktyget finns. Och om deras målsättning är att på sikt bli moderatorer är detta något som enbart ses som negativt. En stor del av moderatorsjobbet består nämligen av att känna till hur reglerna fungerar och vad man ska göra när. Och hobbymoderera är inte något sådant.

Rapportera alltså inläggen, men strunta i tråden, så får du dessutom lägre postcount i Papperskorgen.
Citera
2009-01-04, 02:20
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Plus ett på denna. Det skalar bort många värdefulla sekunder per RP, som kan användas till roligare forumsaker.

Jag förstår inte heller varför vissa användare hobbymodererar i trådarna. RP räcker bra, det är ju därför det verktyget finns. Och om deras målsättning är att på sikt bli moderatorer är detta något som enbart ses som negativt. En stor del av moderatorsjobbet består nämligen av att känna till hur reglerna fungerar och vad man ska göra när. Och hobbymoderera är inte något sådant.

Rapportera alltså inläggen, men strunta i tråden, så får du dessutom lägre postcount i Papperskorgen.

Ibland skriver jag i tråden för att TS ska fatta hur det ligger till. Inte aggressivt eller så. Bara var den ska höra hemma. Gör det i sådana fall där det så uppenbart är tokplacerat och det är ett brådskande ärende. Som nu då en kille lade en tråd om hjärtproblem i Media. Jag tänkte att han var orolig för sitt problem och borde få veta varför han kanske inte skulle få ett vettigt svar. Rp:ade också så klart. Men jag kanske hellre borde ha skickat ett pm. Jaja, man lär sig alltid något nytt varje dag.
Citera
2009-01-04, 02:36
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn

Ja det är då självaste fan att man får skit för man hänvisar till rätt trådar och hjälper TS...
Citera
2009-01-04, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Ja det är då självaste fan att man får skit för man hänvisar till rätt trådar och hjälper TS...

Det som den här tråden handlar om är inte folk som hjälper trådstartare med relevanta hänvisningar, utan om folk som kommer med onödiga kommentarer i stil med "lås tråden NU" "nödvändigt med en sån här tråd" "vi ska diskutera vad? nödvändigt med en sån här tråd" "finns ju redan en sån här tråd" osv osv
Citera
2009-01-04, 02:47
Medlem
ischs avatar
Vi har ett väl fungerande RP system som man kan använda. Det funkar lika bra på OT som på 1.01 överträdelser. Att alla skall gnälla lite extra så fort någon skriver något som kan vara mot reglerna skapar enbart mer arbete för oss moderatorer.
Citera
2009-01-04, 02:48
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Det som den här tråden handlar om är inte folk som hjälper trådstartare med relevanta hänvisningar, utan om folk som kommer med onödiga kommentarer i stil med "lås tråden NU" "nödvändigt med en sån här tråd" "vi ska diskutera vad? nödvändigt med en sån här tråd" "finns ju redan en sån här tråd" osv osv

Jag har ju för vana att länka till trådar där info finns. Sådana kommentarer som du skiver är lika OT som ja att jag endast i detta inlägg skulle skriva om arbetsmoralen på bananplantagen i södra Brasilien jämfört med norrra. Ser ingen skillnad i dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in