2009-01-03, 04:37
Bannlyst
Tja! Imorgon har jag tänkt att formatera om min stationära dator som för tillfället använder Windows XP Home edition.
Jag har Windows Vista på min laptop och jag gillar det skarpt pga designen. Jag spelar aldrig spel och sånna saker så jag är inte ute efter prestanda och sånt, så det bryr jag mig inte om, det enda jag undrar är hur det funkar med "pirat" kopior av Operativ-system?
Jag har just nu en original kopia på Xp-home att välja mellan och denna torrent jag hittade från powerbits: Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x86.SP1.Integrate d.December.2008.OEM.DVD-BIE
Hur funkar den? Ska jag packa upp allt sedan bränna på cd och boota vid formatering och installera?
Sedan undrar jag hur det funkar i längden med pirat OS, är det möjligt att använda sig av windows update och sånna saker? Och vad kan det få för följder att använda sig av pirat OS, om t ex microsoft ser att min dator använder sig av det, kan dom då på något sätt göra så att operativsystemet låser sig eller nåt, alltså jag har ingen som helst erfarenhet av pirat OS, vad tycker ni att jag ska köra på?
Sen undrar jag även om denna version är 32-bitar? :O och hur vet jag isf det?
Tacksam för alla svar!

INFO om datorn: AMD Athlon(tm) 64 3800+ 2.39ghz 1gb ram
Senast redigerad av kbroflovski 2009-01-03 kl. 05:07.
Citera
2009-01-03, 06:13
Medlem
fillesas avatar
Hej

Vi/jag kan omöjligtvis svara på vilken sorts Operativssystem de erbjuder
på piratebits, varken fördöma eller rekommendera. Jag känner helt enkelt
inte till vilken den versionen är, om den har blivit modifierad etc etc.

Ett tips är att du läser kommentarerna för just den torrenten, där
kommer du se om folk har lyckats installera den och hur. Antagligen är
det många som har samma frågor som dig och ställer dem där.

Angående windows och piratkopior, min erfarenhet är att de inte kan kolla upp de. De flesta piratversionerna har det på så vis att det går att ladda ner via
windows update, att de alltså går igenom windows äkthets validering. Alltså, Windows engagemang stannar där, de kontrollerar om du har ett äkta, vilket ditt
piratOS säger att du har, okej säger windows och låter dig ladda ner. Har du det inte, så säger de bara nej och låter dig inte ladda ner.

De kommer alltså inte jaga dig för detta, det värsta som kan hända är att du får en pop up där det står att du ombeds gå till närmsta microsoft leverantör och beställa ett nytt äkta OS.

Så, min rekommendation 'är att du ska köra på ett pirat om du anser
att du inte ska betala dyra pengar för det.

Mvh
Citera
2009-01-03, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fillesa
Hej

Vi/jag kan omöjligtvis svara på vilken sorts Operativssystem de erbjuder
på piratebits, varken fördöma eller rekommendera. Jag känner helt enkelt
inte till vilken den versionen är, om den har blivit modifierad etc etc.

Ett tips är att du läser kommentarerna för just den torrenten, där
kommer du se om folk har lyckats installera den och hur. Antagligen är
det många som har samma frågor som dig och ställer dem där.

Angående windows och piratkopior, min erfarenhet är att de inte kan kolla upp de. De flesta piratversionerna har det på så vis att det går att ladda ner via
windows update, att de alltså går igenom windows äkthets validering. Alltså, Windows engagemang stannar där, de kontrollerar om du har ett äkta, vilket ditt
piratOS säger att du har, okej säger windows och låter dig ladda ner. Har du det inte, så säger de bara nej och låter dig inte ladda ner.

De kommer alltså inte jaga dig för detta, det värsta som kan hända är att du får en pop up där det står att du ombeds gå till närmsta microsoft leverantör och beställa ett nytt äkta OS.

Så, min rekommendation 'är att du ska köra på ett pirat om du anser
att du inte ska betala dyra pengar för det.

Mvh

Jag får tacka så mycket för ett jättebra svar!
Citera
2009-01-03, 09:54
Medlem
billftws avatar
Ja det är 32bitars
Citera
2009-01-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kbroflovski
Tja! Imorgon har jag tänkt att formatera om min stationära dator som för tillfället använder Windows XP Home edition.
Jag har Windows Vista på min laptop och jag gillar det skarpt pga designen. Jag spelar aldrig spel och sånna saker så jag är inte ute efter prestanda och sånt, så det bryr jag mig inte om, det enda jag undrar är hur det funkar med "pirat" kopior av Operativ-system?
Jag har just nu en original kopia på Xp-home att välja mellan och denna torrent jag hittade från powerbits: Microsoft.Windows.Vista.ULTIMATE.x86.SP1.Integrate d.December.2008.OEM.DVD-BIE
Hur funkar den? Ska jag packa upp allt sedan bränna på cd och boota vid formatering och installera?
Sedan undrar jag hur det funkar i längden med pirat OS, är det möjligt att använda sig av windows update och sånna saker? Och vad kan det få för följder att använda sig av pirat OS, om t ex microsoft ser att min dator använder sig av det, kan dom då på något sätt göra så att operativsystemet låser sig eller nåt, alltså jag har ingen som helst erfarenhet av pirat OS, vad tycker ni att jag ska köra på?
Sen undrar jag även om denna version är 32-bitar? :O och hur vet jag isf det?
Tacksam för alla svar!

INFO om datorn: AMD Athlon(tm) 64 3800+ 2.39ghz 1gb ram

Den releasen är kanon! Men det jag reagerar över är att du bara har 1 gb i ram. Känns på gränsen, skulle nog behållt xp om jag vore dig!

/Björne
Citera
2009-01-03, 14:35
Medlem
Conjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne71
Den releasen är kanon! Men det jag reagerar över är att du bara har 1 gb i ram. Känns på gränsen, skulle nog behållt xp om jag vore dig!

/Björne

Precis. 1gb verkar liite för lite. Kör Ultimate fast 64 bitars och det är nog segt och jag har 4 gb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in