2009-01-02, 19:45
Medlem
Chickenkillers avatar
Tjenare, Vilken av dessa kameror är egentligen mest prisvärd? Är själv väldigt van att filma (med videokameror då) men har i stort sätt ingen erfarenhet vid system(foto)kameror även om jag vet hur dem fungerar, kommer alltså använda den som en sorts instegskamera. Så Vilken skulle ni rekommendera?

D60n verkar ju vara väldigt omtyckt kamera med ett par år på nacken.
Eos 1000d verkar ju inte SÅ stor skillnad på egentligen förutom att den faktiskt har fler AF-punkter (7 mot D60s 3), ändå är dem i samma prisklass.

Har hittat bra erbjudanden på båda. Har en där jag får Eos 1000 med objektiv för 3990 och ett där jag får Nikon D60 med "tillbehörskit" (SB400 blixt, putsduk och strap) för 4490. Vilket skulle ni ta? Hittar egentligen inte så mycket info här om 1000d, är det för att den suger eller för att den är ny?

/MVH Chickenkiller
Citera
2009-01-02, 20:34
Medlem
peter_ölbacks avatar
kolla på Dpreview.com, och läs dig till skillnaderna, och känn på bägge kamerorna. Det var det som fick mig att välja D60:n, mest pga av känslan att hålla den lille rackarn i handen. Men 1000d har väl den uppenbara fördelen att du har ett större objektivutbud med AF, och D60 har väl spotmätning, vilket jag har för mig att Canon:en saknar.

Nu är jag absolut inte superinsatt i fototräsket men jag berättar bara vad jag gick på när jag valde mellan de två, och jag är fortf. nöjd med min D60 efter 4 månader, även om jag önskar att jag hade gett fan att snålat och lagt ner mer pengar på kamerahuset.
Citera
2009-01-02, 20:42
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Kika 'vad ska jag köpa och när'-tråden, vi håller på att diskutera om bland annat dessa kameror just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in