2009-01-02, 15:53
Medlem
MaTTis_Borkasons avatar
På MySpace forumena finns det en knapp som är väldigt enkel, den heter "My Topics". Klickar man på den får man upp en lista på samtliga forum man postat i och översikt om vem som senast skrev. Det gör det väldigt enkelt att följa sina egna trådar och diskussioner utan att man behöver hoppa runt och leta.

Det kanske redan finns en liknande funktion här men jag har inte hittat den.
Citera
2009-01-02, 15:56
Medlem
ormanoffs avatar
Går du in på din egna profil kan du enkelt klicka upp dina senaste inlägg och startade trådar. Du får då inte upp folk som citerat och svarat på dina inlägg, men dessa kan du få fram genom att söka på ditt eget användarnamn.
Citera
2009-01-02, 16:01
Medlem
Ful Fisks avatar
Du kan också prenumerera på trådar. Ett rätt smidigt sätt om du frågar mig.
Citera
2009-01-02, 16:22
Medlem
MaTTis_Borkasons avatar
de skulle väl ändå fortfarande vara enklare med bara en enda knapp för hela funktionen?
Citera
2009-01-02, 16:34
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaTTis_Borkason
de skulle väl ändå fortfarande vara enklare med bara en enda knapp för hela funktionen?
Hur svårt är det med prenumerationer? Två musklick och du hittar allt du vill veta och lite till.
Citera
2009-01-02, 16:38
Medlem
MaTTis_Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Hur svårt är det med prenumerationer? Två musklick och du hittar allt du vill veta och lite till.
Jag inte nog med att man måste ställa in prenumerationen man måste också klicka två gånger.
Med MySpace funktionen behövs ett enda klick med musen efter man loggat in och man ser direkt om en enda person svarat på ett enda inlägg i vilken tråd somhelst som man är eller har varit delaktig i, någonsin. Det funkar även alltså om jag har en tusen år gammal tråd som helt plötsligt väckts till liv av någon intetsägande.
Citera
2009-01-02, 16:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag inte nog med att man måste ställa in prenumerationen man måste också klicka två gånger.
Med MySpace funktionen behövs ett enda klick med musen efter man loggat in och man ser direkt om en enda person svarat på ett enda inlägg i vilken tråd somhelst som man är eller har varit delaktig i, någonsin. Det funkar även alltså om jag har en tusen år gammal tråd som helt plötsligt väckts till liv av någon intetsägande.
Vadå ställa in? Har du angett det en gång fungerar det automatiskt sen. Med mail eller inte. Och ja, tar någon upp en tusen år gammal tråd syns det direkt.
Allt du vill ha finns på två musklicks avstånd. Läs FAQ och du kommer bli nöjd.
Citera
2009-01-02, 16:45
Medlem
MaTTis_Borkasons avatar
Citat:
Vadå ställa in? Har du angett det en gång fungerar det automatiskt sen. Med mail eller inte. Och ja, tar någon upp en tusen år gammal tråd syns det direkt.
Allt du vill ha finns på två musklicks avstånd. Läs FAQ och du kommer bli nöjd.

Ange att man vill prenumenera = Inställning, vare sig du har mail eller inte.

Prenumerationerna är alltså precis samma sak som jag efterfrågar fast utan att du ska behöva ange vilka trådar du vill prenumenera på vilket tar bort minst hälften av ansträngningarna du behöver för att kasta dig vilt in i diskussionen.
Citera
2009-01-02, 16:50
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ange att man vill prenumenera = Inställning, vare sig du har mail eller inte.
Ja, en gång. Sen får du samma inställning på alla framtida trådar. Inte direkt jobbigt, alltså.

Men du verkar så negativt inställd redan från början så nu ger jag upp och önskar dig lycka till med alla funktioner du knappt verkar vilja prova.
Citera
2009-01-02, 16:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Gör en sökning på dina egna senaste inlägg och dra sedan en snabbknapp ner till genvägsfältet eller va fan det heter. Typ så här:

http://bayimg.com/image/oamjjaabl.jpg

Sen är det bara att klicka på den när du är nyfiken på om det kommit några svar.
Citera
2009-01-02, 16:55
Medlem
MaTTis_Borkasons avatar
Citat:
Ja, en gång. Sen får du samma inställning på alla framtida trådar. Inte direkt jobbigt, alltså.

Men du verkar så negativt inställd redan från början så nu ger jag upp och önskar dig lycka till med alla funktioner du knappt verkar vilja prova.

jag är hemskt ledsen om jag sårat dig men jag anser tyvärr fortfarande att en enda knapp helt utan val skulle vara enklare, hur mycket jag än provar att prenumenera.
Citera
2009-01-02, 16:57
Medlem
MaTTis_Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Gör en sökning på dina egna senaste inlägg och dra sedan en snabbknapp ner till genvägsfältet eller va fan det heter. Typ så här:

http://bayimg.com/image/oamjjaabl.jpg

Sen är det bara att klicka på den när du är nyfiken på om det kommit några svar.
Nu går de helt enkelt för långt, de va ett förslag enbart, att en enda knapp skulle göra allt det här mycket enklare. Nu ska jag lägga till en separat genväg i mina bokmärken också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in