2009-01-02, 13:38
Bannlyst
Jag använder ett preparat som heter Milocardin och har gjort 3 gånger under 2 dygn.

Nu ser jag på wikipedia att ämnet är narkotikaklassat och ska vara starkt.

Bör jag vara orolig och använda det igen?

Det hjälper mot min enorma ångest!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fenobarbital

En kompis gav mig det, kommer från Polen.

Någon som kan ge mer ingående beskrivning av preparatet?
Milocardin
Senast redigerad av Helsingborg2 2009-01-02 kl. 13:43.
Citera
2009-01-02, 14:39
Nej, det är inte farligt, men skall helst inte blandas med stora mängder alkohol. Det används i Sverige emot epilepsi. Kan skapa beroende. Se FASS:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...63&DocTypeID=3
Citera
2009-01-02, 17:10
Medlem
NaturalSelectors avatar
Herregud, du köpte det av en kompis?
Detta bådar inte gott.
Citera
2009-01-02, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalSelector
Herregud, du köpte det av en kompis?
Detta bådar inte gott.

Jag fick det av en kompis.

Ja du har man ångest så...
Citera
2009-01-03, 02:59
Medlem
grissvanss avatar
Det är en barbiturat, de användes förr i tiden somt bensodiazepiner används nu(ångest,sömn,kramp) man bytte till benzo för att de var inte lika farliga vid överdoser. Fenobarbital är den barbituraten som används nu för tiden(mot epilepsi och väldigt sällsynt till folk som inte reagerar bra på benso)

Barbiturater fungerar nästan precis som benzo genom att göra så singalsubstansen GABA(som lugnar ner hjärnan) lättare binder till sin receptor i hjärnan...
Skillnaden mellan bensodiazepiner och barbiturater är att att benso får klordkanalerna ((negativtladdade)klordjoner minskar den elektriska aktiviteten i nervcellen=hjärnan lungnas) att öppnas oftare medans barbiturater får dem att vara öppna längre tid. Det är GABA som får klordkanalerna att öppnas.
Barbiturater är därför väldigt farliga om man blandar med alkohol(som är en GABA agonist=binder till GABA receptorn).
Dessutom så blockerar de en viss sorts receptorer för glutamat(som ökar aktiviteten i hjärnan) så den elektriska aktiviteten dämpas ytterligare.
Senast redigerad av grissvans 2009-01-03 kl. 03:11.
Citera
2009-01-03, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grissvans
Det är en barbiturat, de användes förr i tiden somt bensodiazepiner används nu(ångest,sömn,kramp) man bytte till benzo för att de var inte lika farliga vid överdoser. Fenobarbital är den barbituraten som används nu för tiden(mot epilepsi och väldigt sällsynt till folk som inte reagerar bra på benso)

Barbiturater fungerar nästan precis som benzo genom att göra så singalsubstansen GABA(som lugnar ner hjärnan) lättare binder till sin receptor i hjärnan...
Skillnaden mellan bensodiazepiner och barbiturater är att att benso får klordkanalerna ((negativtladdade)klordjoner minskar den elektriska aktiviteten i nervcellen=hjärnan lungnas) att öppnas oftare medans barbiturater får dem att vara öppna längre tid. Det är GABA som får klordkanalerna att öppnas.
Barbiturater är därför väldigt farliga om man blandar med alkohol(som är en GABA agonist=binder till GABA receptorn).
Dessutom så blockerar de en viss sorts receptorer för glutamat(som ökar aktiviteten i hjärnan) så den elektriska aktiviteten dämpas ytterligare.

Det är farligt att blanda med alkohol alltså. hmm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in