• 1
  • 2
2009-01-02, 08:46
Medlem
joe_ss avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rebecka_Bohlin

Hon satt inlånad i morgonsoffan 2009-01-02 och kved om hur synd det är om palestinierna och att Halal-tv var det bästa hon sett i tv 2008.
Hon skulle gärna se ett motsvarande program av/med romer/zigenare!

Är det Monas lillasyster vi har att göra med?
Citera
2009-01-02, 08:52
Medlem
Hon verkade fullständigt labil, när hon anföll Göran Hägg i samma program när han ifrågasatte klimathysterin. Fräste, gick till personangrepp och eldade upp sig. Programledaren fick lugna ner henne.

Hon gjorde ett mycket oproffsigt intryck, när hon inte klarar av att folk säger emot. Förhoppningsvis sista gången hon får vara med i debattprogram...

Med tanke på hennes bakgrund i "feministiskt självförsvar" får vi väl vara nöjda att hon inte sparkade Göran i skrevet.

(Intressant att vänstern verkat tappat intresset för världssvält och nu mest gapar om issmältningen fö)
Citera
2009-01-02, 09:18
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Finns massor där ute

De hon sa i TV och det mesta hon skriver ger mig rysningar.
Ett litet exempel.

http://www.sanningochkonsekvens.se/kronika.asp?id=57

Sverige är väl ett av få länder där politik m.m. gjort att man dribblat med procent hit och dit i stället för att bara göra ölen så god som möjligt.

Hoppas det dyker upp något
Citera
2009-01-02, 09:23
Medlem
Bara Glads avatar
Jag tycker att det verkar vara en påläst och duktig tjej, dessutom otroligt söt. Att hon blev arg på svinet Göran kan jag verkligen förstå eftersom han ifrågasätter klimatdebatten.

Någon som har hennes e-post eller blogg? Skulle gärna vilja beröma henne för insatsen, vi behöver fler som henne.
Citera
2009-01-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Jag tycker att det verkar vara en påläst och duktig tjej, dessutom otroligt söt. Att hon blev arg på svinet Göran kan jag verkligen förstå eftersom han ifrågasätter klimatdebatten.

Någon som har hennes e-post eller blogg? Skulle gärna vilja beröma henne för insatsen, vi behöver fler som henne.

Fast det jag retar mig på är hon blir arg istället för att argumentera! Kan du inte hålla med mig om det, eller ska du oxå bli arg och kalla mig svin, eftersom vi har olika åsikter om ditten och datten?!
Citera
2009-01-02, 09:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Varsågod och beröm,

rebecka.bohlin@arbetaren.se
Citera
2009-01-02, 10:00
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorhuset
Fast det jag retar mig på är hon blir arg istället för att argumentera! Kan du inte hålla med mig om det, eller ska du oxå bli arg och kalla mig svin, eftersom vi har olika åsikter om ditten och datten?!

Tycker att du verkar vara lite arg, jag tänker inte kalla dig för svin. Rebecka är en fantastisk tjej! Påläst, duktig och bra på att argumentera. Skulle gärna vilja ha en stund och prata med henne om klimatpolitiken och andra arbetarfrågor som ni moderata kapitalister inte förstår er på.
Citera
2009-01-02, 10:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Tycker att du verkar vara lite arg, jag tänker inte kalla dig för svin. Rebecka är en fantastisk tjej! Påläst, duktig och bra på att argumentera. Skulle gärna vilja ha en stund och prata med henne om klimatpolitiken och andra arbetarfrågor som ni moderata kapitalister inte förstår er på.
Ska vi se här...

Påläst? Nej.
Duktig? Nej.
Argumentera? Nej.
Otroligt söt? Nej.
Tjej? Inte om man är född 1971.

Gör om, gör rätt.
Citera
2009-01-02, 10:10
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ska vi se här...

Påläst? Nej.
Duktig? Nej.
Argumentera? Nej.
Otroligt söt? Nej.
Tjej? Inte om man är född 1971.

Gör om, gör rätt.

Jag tror minsann att Tuppen tagit sig vatten över huvudet. Hon är påläst, duktig och verkar ha vettiga åsikter om det mesta. Läste precis hennes krönika på "Sanning och konsekvens". Att du och ditt arga flashback-sinne inte tycker om henne beror på att du antagligen lever i patriarkala strukturer och känner sig rädd för kvinnligt övertagande. Du är rädd över att hon ska ta över och att hon åstadkommit mer än dig, helt enkelt.

Heja Rebecka!
Citera
2009-01-02, 10:14
Medlem
miklons avatar
Finns programmet på nätet? Jag hittar bara nyhetssändningarna på SVT:s hemsida, lägger de inte ut resten av morgonprogrammet?
Citera
2009-01-02, 10:15
Medlem
Citat:

Det kanske är det hon är bra på. Att diskutera med dom som tycker likadant alltså. Men när hon får mothugg då blir hon arg...

BTW kallar jag inte Rebecka för as. Det får trådstartaren stå för.
Citera
2009-01-02, 10:17
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorhuset
Det kanske är det hon är bra på. Att diskutera med dom som tycker likadant alltså. Men när hon får mothugg då blir hon arg...

BTW kallar jag inte Rebecka för as. Det får trådstartaren stå för.

Jag har inte sagt att du kallar henne för ett as, däremot frågade du om jag tänkte kalla dig för svin - det tänker jag inte. Jag står fast vid min åsikt att Rebecka klarar av att hantera folk som ger henne mothugg på ett ytterst rationellt och moget sätt. Hon är påläst och kunnig. Påminner mycket om Birger Schlaug i retoriken..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback