2009-01-02, 10:26
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Förvirrande text
Man kan ju tro att du är utvecklingsstörd
Citera
2009-01-02, 10:32
Bannlyst
Rebecka Bohlin är inget annat än en proffstyckare med rätt extrema idéer som surar ihop direkt om någon vågar säga mot henne.

Som någon skrev ovan så gör hon nästan alltid ett oproffsigt intryck och fräser och spottar.

Att hon dessutom försvarar stenkastare och trädkramare visar ju vilken idiot hon är.

Hon spelar gärna ut könskortet om hon får chansen.
Citera
2009-01-02, 10:34
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
De hon sa i TV och det mesta hon skriver ger mig rysningar.
Ett litet exempel.

http://www.sanningochkonsekvens.se/kronika.asp?id=57

Sverige är väl ett av få länder där politik m.m. gjort att man dribblat med procent hit och dit i stället för att bara göra ölen så god som möjligt.

Hoppas det dyker upp något

Det kanske gick dig förbi, men poängen med hennes krönika var inte att att klaga på alkoholkonsumtion. Hon menade bara att det är tråkigt att vi svenskar inte har lika lätt för socialt umgänge utan alkohol som till exempel spanjorerna.

På vilket sätt kan det vara en åsikt som ger någon rysningar?
Citera
2009-01-02, 10:34
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att du kallar henne för ett as, däremot frågade du om jag tänkte kalla dig för svin - det tänker jag inte. Jag står fast vid min åsikt att Rebecka klarar av att hantera folk som ger henne mothugg på ett ytterst rationellt och moget sätt. Hon är påläst och kunnig. Påminner mycket om Birger Schlaug i retoriken..

Du kallade ju Göran Hägg för "svin", därav min retoriska fråga.

Birger Schlaug tycker jag argumenterar betydligt mognare.
Citera
2009-01-02, 10:35
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorhuset
Du kallade ju Göran Hägg för "svin", därav min retoriska fråga.

Birger Schlaug tycker jag argumenterar betydligt mognare.

Göran Hägg ifrågasätter ju klimatdebatten!
Citera
2009-01-02, 10:36
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Man kan ju tro att du är utvecklingsstörd

Varför är jag utvecklingsstörd? För att jag säger sanningen? Att Rebecka är påläst? Är du rädd för kvinnor?
Senast redigerad av Bara Glad 2009-01-02 kl. 10:39.
Citera
2009-01-02, 10:39
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Så talar endast en kapitalist som har slut på argument! Rebecka ÄR påläst och det kan ni inte argumentera bort.

Nog för att jag håller med dig angående Rebecka, men kan vi inte lämna argument som dessa utanför debatten? Politisk övertygning är irrelevant, en klok människa kan skaffa sig en objektiv uppfattning om människor oberoende på egen politisk färg.
Citera
2009-01-02, 10:40
Medlem
Citat:
Göran Hägg ifrågasätter ju klimatdebatten!

Göran Hägg ifrågasätter klimathysterin (inte debatten, tvärtom skapar han ju debatten).

Och varför kalla folk för svin bara för att de inte delar ens åsikt? Det gör ju i princip hela världen till svin, vilket skapar lite inflation i begreppet.
Citera
2009-01-02, 10:40
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppgandalf
Nog för att jag håller med dig angående Rebecka, men kan vi inte lämna argument som dessa utanför debatten? Politisk övertygning är irrelevant, en klok människa kan skaffa sig en objektiv uppfattning om människor oberoende på egen politisk färg.

Det var väl inte jag som kallade någon efterbliven?
Citera
2009-01-02, 10:41
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorhuset
Göran Hägg ifrågasätter klimathysterin (inte debatten, tvärtom skapar han ju debatten).

Och varför kalla folk för svin bara för att de inte delar ens åsikt? Det gör ju i princip hela världen till svin, vilket skapar lite inflation i begreppet.

Det är roligt att du undgår min svidande ironi, eller snarare: Att ni alla gör det. Rebecka är ju uppenbarligen en proffstyckare av råge och allting som rör i närheten av "arbetaren" skulle jag aldrig lägga min hand på.

Göran Hägg är vettig, det lilla jag läst av honom. Rebecka däremot verkar vara en politiskt korrekt proffstyckare som (som någon skrev) gärna spelar ut könskortet om hon får chansen - ungefär som resten av vänsterhögen. Vem fan bryr sig om vad hon tycker? Seriöst.
Citera
2009-01-02, 10:41
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Det var väl inte jag som kallade någon efterbliven?

Nej, men du menade att just en kapitalist argumenterar dåligt när argumenten tryter.

Att kalla någon efterbliven är givetvis minst lika dumt.
Citera
2009-01-02, 10:43
Medlem
Citat:
Det är roligt att du undgår min svidande ironi, eller snarare: Att ni alla gör det. Rebecka är ju uppenbarligen en proffstyckare av råge och allting som rör i närheten av "arbetaren" skulle jag aldrig lägga min hand på.

Göran Hägg är vettig, det lilla jag läst av honom. Rebecka däremot verkar vara en politiskt korrekt proffstyckare som (som någon skrev) gärna spelar ut könskortet om hon får chansen - ungefär som resten av vänsterhögen. Vem fan bryr sig om vad hon tycker? Seriöst.

Okej, jag erkänner, gick rakt i fällan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in