2009-01-01, 18:57
Medlem
Hej.

För 3 dagar sedan upptäckte jag konstigt nog att min mikrofon på mitt headset hade slutat fungera som den skulle. Jag har aldrig tidigare haft problem med mikrofonen förens då.
Dum som jag är så provade jag inte om det var mikrofonen det var fel på innan jag bestämde mig för att av av-installera mina drivrutiner till ljudkortet, sagt och gjort skiten är borta tänkte jag nu börjar jag om på en ny kula jag vänder mig till Realtek's hemsida eftersom jag tidigare har haft deras drivrutiner. Jag provar att dra ner en annan modell som enligt minimikraven skall fungera till min dator. Installationen går bra efter omstarten så provar jag mikrofonen - Inget spelas in eller inget annat för den delen heller låter (nu svär jag), jag sliter ut sladdarna och stoppar i dom i min bärbara där funkar inte mikrofonen men ljudet fungerar. Argh tänker jag.

Så nu har jag bestämt mig, jag fixar tillbaka mitt gamla ljudkort så lär allt funka som det skall. Men nu fungerar inget ljud alls och jag behöver hjälp.

Mitt OS är Windows XP med Service pack 2 ljudkortet som strular heter Realtek HD Audio Manager

MVH från en velande kille
Citera
2009-01-02, 10:35
Medlem
Ingen som kan vara en hjälpande hand

Heureka ! Nu har jag hittat vad mitt moderkort heter

MSI N1996

Sen har jag inga externa kort alltså grafik kort och grejer. Hjälp mig så är ni snälla :$

http://img523.imageshack.us/img523/5...terarenir0.jpg
Senast redigerad av Speedway 2009-01-02 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in