2009-02-02, 12:32
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jag har aldrig tänt av på subutex, har som mest kört en vecka i sträck och då på 8mg om dagen så fick ingen direkt at som för dom som går på programmen osv.

Men är inte subavtändningen väldigt tung också särskilt pga den långa halveringstiden? Det är vad jag har hört iaf...

Jo men den går ju inte att jämföra med en metdon AT.

Subutex har jag aldrig handlat i Köpenhamn, men metadonet kostar ca 30 danska kr för en 20 mg Tablett...betala aldrig mer.

Synd att den danska kronan är så dyr just nu(145 kr kostar en dansk 100).
Senast redigerad av Jungle 2009-02-02 kl. 12:38.
Citera
2009-02-05, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rapport88
Har köpt en hel del metadon i Köpenhamn, men nu är jag lite sugen på sub. Finns det mycket sub i köpenhamn?
Nej, det finns knappt sub i Kph, och om du hittar är det skitdyrt, minst 100 danska för en åtta. meta är danskarnas grej. Vill du få tag i sub så finns det ett superenkelt sätt, egentligen dumt att skriva ut det här, men skiter i det nu. Gå in på bytet och hör dig för, flera som säljer sina subbar där och är pålitliga och hämtar ut regelbundet.
Citera
2009-02-21, 14:59
Medlem
Opioidmannens avatar
Opiattillgång i Köpenhamn?

Hur ser det ut på opiatfronten i Köpenhamn?
Har hört att på Istedtbrogate/vid hovedbangården alltså Järnvägsstationen ska finnas b l a metadon,och vara ganska lätt att fixa.

Men hur ser det ut på oxy fronten,finns det också att få tag i hyfsat lätt.
I så fall är det nån som vet hur prisläget ligger?

Tänker att risken att bli blåst kanske kan vara rätt stor,kanske finns en del snutar i området också?

Kanske inte är nån mening att åka dit med huvudsyfte att köpa starka opiater.
Det är ju annars en fin och trevlig stad och tänkte man kunde slå två flugor i en smäll.
Citera
2009-02-21, 15:21
Medlem
Metadon och jonk är lätt ordnat på de platser du nämner, av egen och vänners erfarenhet så blir man inte blåst där, speciellt inte om du handlar metadon, är bara att kolla på tabletterna/kartan för att avgöra om allt är som det ska.
Citera
2009-02-22, 09:29
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plaything
Metadon och jonk är lätt ordnat på de platser du nämner, av egen och vänners erfarenhet så blir man inte blåst där, speciellt inte om du handlar metadon, är bara att kolla på tabletterna/kartan för att avgöra om allt är som det ska.

Är främst ute efter oxy, är det lätt ordnat tror du?

Annars vet jag att Ketogan används väldigt frekvent i Danmark.
Borde ju i så fall vara lätt att få tag på det.Har du nån aning om det.
Jonk är jag inte ute efter. Tänkte i såna fall om jag åker dit att även besöka
Christiania och köpa lite sjysst röka också.

Lite skraj bara för tullen och hundarna när man ska hem över sundet.
Jag tänkte ta tåget.
Citera
2009-02-22, 09:32
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opioidmannen
Är främst ute efter oxy, är det lätt ordnat tror du?

Annars vet jag att Ketogan används väldigt frekvent i Danmark.
Borde ju i så fall vara lätt att få tag på det.Har du nån aning om det.
Jonk är jag inte ute efter. Tänkte i såna fall om jag åker dit att även besöka
Christiania och köpa lite sjysst röka också.

Lite skraj bara för tullen och hundarna när man ska hem över sundet.
Jag tänkte ta tåget.

Nu skiter jag fullständigt i om du åker fast eller ej. Fast det första skulle nog vara det bästa för samhället. Men om du är skraj för tullen. Varför köper du inte sakerna i Sverige istället då?
Citera
2009-02-22, 09:56
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
Nu skiter jag fullständigt i om du åker fast eller ej. Fast det första skulle nog vara det bästa för samhället. Men om du är skraj för tullen. Varför köper du inte sakerna i Sverige istället då?

Vad fick du luft i från då? Det är bra, skit i det du.

Jag har inte kontakter här i Sverige,ska också vara billigare där vad jag hört och syftet med det hela är lindra svåra smärtor som jag har, samt att tillbringa några dar i Köpenhamn och kolla in stan.

Marijuana hjälper mig bra mot mina smärtor ,och utbudet är större där, än hemma där jag bor.
Citera
2009-02-22, 09:59
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Vad fick du luft i från då? Det är bra, skit i det du.

Jag har inte kontakter här i Sverige,ska också vara billigare där vad jag hört och syftet med det hela är lindra svåra smärtor som jag har, samt att tillbringa några dar i Köpenhamn och kolla in stan.

Marijuana hjälper mig bra mot mina smärtor ,och utbudet är större där, än hemma där jag bor.

Om du nu har smärtor så borde du väl kunna få legala preparat utskrivna?
Citera
2009-02-22, 10:10
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
Om du nu har smärtor så borde du väl kunna få legala preparat utskrivna?

Jo,visst,men det är inte det lättaste ska du veta. Jag har först provat morfin ,en kortare tid men fick dålig rentav väldigt dålig vilket jag påtalade för läkaren,trots det så skrev han ut nya,och morfin är ju som sagt en mkt hög beroendepotential, sen fick jag oxy norm som hjälpte rätt så bra,tog bort en del av smärtorna och klippte smärttopparna.

Har fått totalt 100 tabletter morfin meda 10 mg och hitills
5 mg 14 tabl, som han kallade en sk provförpackning,hushöll med dem i över en vecka,sen vid återbesöket vill han plötsligt inte skriva ut fler trots att jag berättar att de har effekt mot smärtorna.

Han vill skicka mig till smärtklinik,dröjer ett bra tag innan jag kan komma dit,sen snacka han om att han skullee prata och rådgöra med chefen på läkarmottagningen och återkomma till mig nu på måndag.
Tror nog tyvärr att jag får svårt att få några fler,eller oxy contin 10 mg*2 som jag föreslog.
Citera
2009-02-22, 10:55
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Jo,visst,men det är inte det lättaste ska du veta. Jag har först provat morfin ,en kortare tid men fick dålig rentav väldigt dålig vilket jag påtalade för läkaren,trots det så skrev han ut nya,och morfin är ju som sagt en mkt hög beroendepotential, sen fick jag oxy norm som hjälpte rätt så bra,tog bort en del av smärtorna och klippte smärttopparna.

Har fått totalt 100 tabletter morfin meda 10 mg och hitills
5 mg 14 tabl, som han kallade en sk provförpackning,hushöll med dem i över en vecka,sen vid återbesöket vill han plötsligt inte skriva ut fler trots att jag berättar att de har effekt mot smärtorna.

Han vill skicka mig till smärtklinik,dröjer ett bra tag innan jag kan komma dit,sen snacka han om att han skullee prata och rådgöra med chefen på läkarmottagningen och återkomma till mig nu på måndag.
Tror nog tyvärr att jag får svårt att få några fler,eller oxy contin 10 mg*2 som jag föreslog.

Låter i mina öron som han verkar misstänka ett beroende. Har du ont och inte får den vård du behöver så är detta givetvis förkastligt. Inte min ensak, men vad är det för smärta du har och varför? En annan sak jag är nyfiken på, hur kontrollerar dom att patienten verkligen har ont?
Citera
2009-02-22, 13:28
Medlem
Jungles avatar
Jag tror inte du kommer hitta någon oxy på Istegarde, mest H, Kokain & Metadon som folk becknar och är ute efter där.
Citera
2009-02-23, 13:10
Medlem
petters avatar
Ta det försiktigt på istedgade bara, ta gärna med nån kompis så du inte är ensam. Du blir säkert tillfrågad om du vill handla redan utanför centralen, sedan kommer erbjudandena tätt på istedgade. Gå efter hela gatan innan du hittar någon som ser pålitlig ut. Följ inte med kranen in på någon tvärgata. Den ideala danska horsekranen är i mina ögon en etnisk dansk horsare i medelåldern. En mindre bra kran är en zigenare i 20-års-åldern som är så koksad så det ser ut som om han ska dra kniv vilken sekund som helst.

När det gäller opioider så är heroin och metadontabletter lättast att fixa. Gå från centralen till kyrkan på istedgade där de delar ut verktyg. Ta ett set och fundera över vilken kran som såg bäst ut så köper du av honom på tillbakavägen.

Jag har bara blivit erbjuden små paket på 0,1g för 100dkr så det är inte vidare billigt att köpa såna. Det var inte så bra kvalitet.

Toaletterna på centralen är mörka och har toalettvakt så om du ska ta horse bör du nog leta upp en annan toa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in