2009-01-01, 13:31
Medlem
Ubis avatar
Hej,

Var precis klar med att sortera bilder inne i datorn och tänkte att jag då fortsätter med kameraminnet.
Jag sätter in minneskortet i datorn och när jag har markerat bilderna jag ska föra över så är mappen jag nyss har lagt in/sorterat in en massa bilder i borta

Fattar inte hur det kunde hända...
Jag har kolla papperskorgen även om jag vet att jag inte har raderat dom, jag har även laddat ner Undelete plus och kollat men jag hittar dom inte där heller...
Jag har också sökt på mappen och undermapparna på hela datorn ifall jag av misstag bytit namn/flyttat den.

Någon som vet vad som har hänt?
Hur kan man få tillbaka mappen, den kan väll inte bara försvinna?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Ubi 2009-01-01 kl. 13:42.
Citera
2009-01-01, 13:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
...Någon som vet vad som har hänt?...

Kan du kanske av misstag flyttat mappen?

Att mappen skulle försvinna av sig själv är osannolikt.
Citera
2009-01-01, 13:39
Medlem
Ubis avatar
jag glömde skriva att jag även har sökt på mappen i hela datorn... och jag har även sökt på undermapparna för att jag ska vara säker på att jag inte har lyckats bytit namn på den också.

Tack iaf för det snabba svaret
Citera
2009-01-01, 13:44
Medlem
constants avatar
Citat:
...har sökt på mappen i hela datorn...

Hur har du sökt? Själv skulle jag nog söka på *.jpg och gå igenom samtliga mappar där det finns bilder. Någonstans finns den ju!
Citera
2009-01-01, 13:47
Medlem
Ubis avatar
jo, men det finns runt 1000 bilder på datorn(finns backup också)
men jag ska prova återkommer om det funkar eller inte.

nej, det fungerade inte...
Har kollat igenom men hittar inte bilderna, jag fattar verkligen inte hur dom kan ha försvunnit...
Senast redigerad av Ubi 2009-01-01 kl. 13:51.
Citera
2009-01-01, 14:10
Medlem
constants avatar
Citat:
...jag fattar verkligen inte hur dom kan ha försvunnit...

Näe, knasigt. Ingenting bara försvinner, inte ens om det bara är magnetiska ettor och nollor.

Och du har ju kollat papperskorgen samt kört något undeleteprogram... Sorry, men jag har inget annat förslag än att söka igen. Du kan antagligen sortera sökningen efter datum, vilket kan underlätta.

Kan du söka på ändrade filer? Antar att du har Windows, vilket jag inte har så jag vet inte riktigt vad du har för funktioner.
Citera
2009-01-01, 14:57
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Näe, knasigt. Ingenting bara försvinner, inte ens om det bara är magnetiska ettor och nollor.

Och du har ju kollat papperskorgen samt kört något undeleteprogram... Sorry, men jag har inget annat förslag än att söka igen. Du kan antagligen sortera sökningen efter datum, vilket kan underlätta.

Kan du söka på ändrade filer? Antar att du har Windows, vilket jag inte har så jag vet inte riktigt vad du har för funktioner.

nej jag fattar verkligen inte, om det är till någon hjälp så kopierade vi bilderna från programmet "Windows fotogalleri" men det programmet var fortfarande öppet när mappen försvann... Den försvann precis när jag stoppade i minneskortet

Jag sorterade efter datum men hittade inget

Jag har nu även kollat senast ändrade och där hittar jag bilder från en annan mapp med bilder som jag sorterade bilder till FÖRE jag sorterade till den mappen som har försvunnit. Men fortfarande ingenting från mappen som försvunnit

Förstog knappt själv men visste inte hur jag skulle skriva så får hoppas att ni förstår
Citera
2009-01-01, 16:39
Medlem
Ubis avatar
Fixat

Tänkte inte på att man kan köra undelete plus direkt på kamera minnet och ta tillbax dom den vägen
var några få bilder som jag inte fick tillbax men inga viktiga..
men förstår ändå inte hur mappen kunde försvinna xD
Citera
2009-01-01, 21:56
Medlem
supreme100s avatar
Detta har hänt mig också, strax innan min externa HD totalhavererade så försvann då och då kataloger, en var på ca 20 GB. Hade kört diskkontroll om jag var du.

Eller så har du omedvetet gjort ngt för att de ska försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in