• 1
  • 2
2009-01-01, 05:27
Medlem
konstifiks avatar
Om du åkt fast för att ha tagit och/eller snott opiater,
vad skulle din ursäkt varit, om du hade någon?

Jag har gjort bort mig pga mitt eget sug.
Jag kommer åka fast, helt klart. Det finns ingen utväg, och nej,
jag är inte stolt över mig själv - även om jag verkligen, verkligen inte är någon direkt missbrukare.
Därför söker jag en form av ursäkt (om det finns någon) som kan hjälpa mig att undvika att bli stämplad som en missbrukare av folk jag bryr mig om och vill kunna fortsätta ha en någorlunda balanserad relation till.

Tips - har du varit i samma situation?
Hade du ens brytt dig?
Senast redigerad av konstifik 2009-01-01 kl. 05:47.
Citera
2009-01-01, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstifik

jag är inte stolt över mig själv - även om jag verkligen, verkligen inte är någon direkt missbrukare.
Därför söker jag en form av ursäkt (om det finns någon) som kan hjälpa mig att undvika att bli stämplad som en missbrukare av folk jag bryr mig om och vill kunna fortsätta ha en någorlunda balanserad relation till.

Hade du ens brytt dig?

Stå för att du är en knarkare.
Citera
2009-01-01, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstifik

Hade du ens brytt dig?

När jag var beroende av smärtstillande gjorde jag en massa "dumheter" (läs: olagligheter) för att stilla mitt "sug". Visst, jag ville inte såra mina nära och kära, men behovet av tabletter kom på något vis alltid före behovet av en sund relation till dem...

Du säger att du "verkligen verkligen inte är någon direkt missbrukare", men har du börjat stjäla medicin eller begå brott för att få tag i opiater så är du på god väg att bli...

Får man fråga vad det är du har gjort? Det finns ju grader i helvetet, så att säga. Har du norpat en karta Tramadol i mammas medicinskåp så är ju det illa nog och moraliskt förkastligt men knappast något du kommer få skaka galler för. Dock lär mamma vara arg och ledsen på dig, men det borde ni ju kunna klara upp.

Har du förfalskat ett recept för att få tag i opiater är det ju en smula värre, så att säga, även om det inte heller komma ge dig statlig semester.

Har du rånat ett Apotek med ett maskingevär i högsta hugg skulle du knappast sitta och skriva här, men det skulle ju vara ganska så allvarligt...

Det kanske inte är så farligt i alla fall, det du har gjort?
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-01-01 kl. 06:44.
Citera
2009-01-01, 07:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Säg att du hade ont och därför tog smärtstillande, som om det var den mest naturliga saken i världen...
Citera
2009-01-01, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Säg att du hade ont och därför tog smärtstillande, som om det var den mest naturliga saken i världen...

''Jag hade ont, vet inte varför, men jag knarkade lite iaf''.......

OnT: Erkänn och säg att du begick ett misstag.
Citera
2009-01-01, 16:03
Medlem
Strixezs avatar
Som andra sagt, säg att du hade ont och visste att medicinen hjälpte mot det, det var dumt gjort men gjort är gjort.
Citera
2009-01-01, 19:07
Medlem
Jag har recept. Kroniskt ont = varför jag måste ta opiader.

Hade husransakan hos mig för 2 år sedan. Fucking hantverkare hade tipsat polisen att jag hade medicin hemma.

Snuten stormade lägenheten. Tryckte fast mig mot väggen o sökte igenom lägenheten. De tvingade mig ta fram all medicin. Sedan körde de good cop/bad cop. Var har du fått medicinerna ifrån. Var är recepten. Varför finns det inga namn etiketter på medicinerna.

Grejen är att tunga mediciner bara får skrivas ut med 1 gångs recept. Man KAN INTE ha recept hemma på dem. Att snuten vill att jag skall producera ett recept för mina oxy GÅR INTE. Apo-teket behåller recepten alltid.

=
De lade ned ärendet samma kväll. Jag behövde inte bevisa att det var mina mediciner.

Skrämma folk försöker de...
Citera
2009-01-02, 12:09
Bannlyst
@ Nemesis1 och Strixez: Som jag förstod ts så har han gjort mer än bara tagit några tabletter av okänd substans. Vet inte varför, men jag får känslan av att han stulit piller eller kanske förfalskat ett recept eller liknande. Kanske beställt hem från ett nätapotek och blivit påkommen av mamma och pappa.

Hans första inlägg ger ett sådant intryck i alla fall.

Hursomhelst, ts, lite mer info kanske skulle hjälpa oss att ge dig bättre råd!
Citera
2009-01-02, 12:11
Bannlyst
@Oxyglad: Vadå, hade några hantverkare "tipsat om att du hade mediciner hemma"? Vad var det för ena jäkla plattskallar då, sen när blev det olagligt att ha medicin hemma?

Eller hade du tillräckligt för att hålla en elefantfamilj nersövd en längre tid?

Får plombera medicinskåpet nästa gång vi har hantverkare hemma, annars hamnar man väl i Sibirien...
Citera
2009-01-02, 12:45
Medlem
Cynisks avatar
Jag hade sagt att "jag hörde någon lirare prata om någon narkotikaklassad medicin på en fest som tydligen var dyr på gatan, jag kollade igenom medicinskåpet, tog en/några karta/kartor och sålde till han för att jag ville bjuda ut tjejen/för att budgeten var tight."

Fast det beror ju mycket på hur din situation ser ut, fungerar säkert bra om du är runt 18-20 och stjäl av dina föräldrar.
Citera
2009-01-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cynisk
Jag hade sagt att "jag hörde någon lirare prata om någon narkotikaklassad medicin på en fest som tydligen var dyr på gatan, jag kollade igenom medicinskåpet, tog en/några karta/kartor och sålde till han för att jag ville bjuda ut tjejen/för att budgeten var tight."

Fast det beror ju mycket på hur din situation ser ut, fungerar säkert bra om du är runt 18-20 och stjäl av dina föräldrar.
Haha, jo, ens föräldrar lär ju bli överförtjusta när man använder knarklangning som ursäkt hahaha
Citera
2009-01-03, 15:37
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pharmaniac
Haha, jo, ens föräldrar lär ju bli överförtjusta när man använder knarklangning som ursäkt hahaha

Hellre det än att vara en knarkare eller hur? Ursäkten är inte optimal, men man slipper av kroken i alla fall, det blir dessutom ännu lindrigare om man lyckas smyga in att det var en en gångs grej som man gjorde för att man var "desperat" efter pengar.

Har du någon bättre idé då? "Jag hade migrän så jag tog 5 kartor oxycontin av dig, förlåt..." ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in