Citat:
Ursprungligen postat av konstifik
Om du åkt fast för att ha tagit och/eller snott opiater,
vad skulle din ursäkt varit, om du hade någon?
Jag har gjort bort mig pga mitt eget sug.
Jag kommer åka fast, helt klart. Det finns ingen utväg, och nej,
jag är inte stolt över mig själv - även om jag verkligen, verkligen inte är någon direkt missbrukare.
Därför söker jag en form av ursäkt (om det finns någon) som kan hjälpa mig att undvika att bli stämplad som en missbrukare av folk jag bryr mig om och vill kunna fortsätta ha en någorlunda balanserad relation till.
Tips - har du varit i samma situation?
Hade du ens brytt dig?
När jag var beroende av smärtstillande gjorde jag en massa "dumheter" (läs: olagligheter) för att stilla mitt "sug". Visst, jag ville inte såra mina nära och kära, men behovet av tabletter kom på något vis alltid före behovet av en sund relation till dem...
Du säger att du "
verkligen verkligen inte är någon direkt missbrukare", men har du börjat stjäla medicin eller begå brott för att få tag i opiater så är du på god väg att bli...
Får man fråga vad det är du har gjort? Det finns ju grader i helvetet, så att säga. Har du norpat en karta Tramadol i mammas medicinskåp så är ju det illa nog och moraliskt förkastligt men knappast något du kommer få skaka galler för. Dock lär mamma vara arg och ledsen på dig, men det borde ni ju kunna klara upp.
Har du förfalskat ett recept för att få tag i opiater är det ju en smula värre, så att säga, även om det inte heller komma ge dig statlig semester.
Har du rånat ett Apotek med ett maskingevär i högsta hugg skulle du knappast sitta och skriva här, men
det skulle ju vara ganska så allvarligt...
Det kanske inte är så farligt i alla fall, det du har gjort?